Inlägg från: Anonym (Pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pia)

Ensammast i världen om att INTE vilja ha barn? (tjej)

Gå med i Facebook-gruppen Barnfri, den är suverän!

• Anonym (Pia)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2017-04-25 12:20:12 följande:

Jag var dig innan jag träffade min make. Ville inte ha barn, gillade inte barn( snoriga, skrikiga och stökar ner) ingen biologisk klocka, karriär och dyr hobby tog upp all tid.

Sedan så hade jag plötsligt allt jag drömt om. Stora drömgården, god ekonomi, stort bröllop, fantastisk make osv. Min make är en helt underbar människa och med honom så började barntankarna krypa på när jag var 32 år. Jag hade allt och jag visste att vi kunde ge ett barn en drömuppväxt och jag visste att min man skulle bli världens bästa pappa. Med honom kändes det inte så otänkbart eftersom att jag visste att han skulle ta 100% av föräldraansvaret om jag skulle visa mig vara en kass mamma ;)

Så vi hade oskyddat sex en gång. Det blev en graviditet och senare ett barn. Nu har vi två barn. Vi ger varandra utrymme att fortsätta vara oss själv med intressen osv och har mycket tid tillsammans både som par och familj. Det känns rätt att ha barn med honom. Denna fantastiska man är för bra för att inte avla på! :) Jag gillar fortfarande inte andras barn men våra njuter jag av. Dessutom är det ganska häftigt att få skapa människor och se dom växa.

Och hur är det här relevant för tråden?
Svar på tråden Ensammast i världen om att INTE vilja ha barn? (tjej)