• Anonym (Hjälp)

Ppiller sluta efter tre månader? Biverkningar?

Jag är livrädd att tappa sexlusten om jag börjar med Cleonita (yas) som min bm skrivit ut. Jag har aldrig ätit p-piller förut.. Om sexlusten försvinner och jag slutar äta innan första asken piller är slut, hur länge tar det då att bli normal igen?

Hjälp snälla, börjar äta dom imorgon eventuellt..

• Svar på tråden Ppiller sluta efter tre månader? Biverkningar?
  • Anonym (chilla)

Alltså ge det en chans först. Och känn inte efter för mkt. Vissa preventivmedel gör att man (jag) blir mycket kåtare och vissa att man (jag) blir helt asexuell.

Det brukar bli normalt igen efter bara några dagar när jag slutat.

• Anonym (Lugnt)

Jag har också använt p-piller en gång, under 3 månader. Förlorade min sexlust och hade konstanta blödningar. Jag slutade mitt i en karta. Blev som vanligt efter nån vecka. Ska inte vara några problem! Ät klart din karta och påbörja inte en ny

• EnAnonumius
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-04-25 20:54:39 följande:
    Jag är livrädd att tappa sexlusten om jag börjar med Cleonita (yas) som min bm skrivit ut. Jag har aldrig ätit p-piller förut.. Om sexlusten försvinner och jag slutar äta innan första asken piller är slut, hur länge tar det då att bli normal igen?

Hjälp snälla, börjar äta dom imorgon eventuellt..
    Alltså det finns en liten tumregel som jag fick lära mig när jag började med p-piller.

Man skall alltid ge det minst tre månader då det är en omställning för kroppen att gå på p-piller. Även om det sägs att man "märker redan på en", då man är så olika som personer. Så OM, märk väl OM, du förlorar sexlusten nu på den första kartan så ge det minst två kartor till för att se om effekten kvarstår eller om den försvinner. Kvarstår den på dessa tre kartor så skall du tillbaka till BM och kanske byta till ett annat märke eller fundera på ett annat sorts preventivmedel.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hjälp)

Kanske vågar prova då... Känns ju som spännande nu när sommaren närmar sig dessutom... Nåja.. Värt ett försök kanske ändå.. Samtidigt livrädd!

• Anonym (L)

Som ovanstående säger så är det individuellt. Har du hög sexdrift i dig själv så tror jag inte du behöver oroa dig.
    Det är inte meningen att skrämmas, men ett tips är att kika på fass. Inte så kul att känna att man förändrats och inte förstå varför. 
    Ha länken sparad för översikt, ifall att, och vill du så ge kroppen en chans att få vänja sig vid pillerna. 

Jag vill egentligen inte alls rekommendera kombinerade p-piller, förstår verkligen inte hur det kan vara så vanligt att man skriver ut sådana med deras eventuella biverkningslistor, det är liksom inte som t.ex Ipren som man tar när man har ont, utan piller man käkar varje dag. Hade jag varit du så hade jag gått tillbaks och bett dem skriva ut minipiller istället. Men det är ju bara vad jag tycker. 

www.fass.se/LIF/product

Svar på tråden Ppiller sluta efter tre månader? Biverkningar?