• KatarinaGH

Blev för full, igen

Hej,
    Det här gäller egentligen inte ett missbruk, men tror det är bästa stället att skriva om det här.

Har sån jäkla ångest just nu.
    Jag 
    är 26 år och har aldrig riktigt haft problem med alkohol, inte ens som student. Alltid varit rätt lugn och behöver verkligen inte dricka så fort jag får chansen.

Har nu en partner sedan ett 
    år tillbaka som jag älskar så extremt mycket och han dricker väldigt lite och sällan.

F
    ör några dagar sedan skulle jag gå ut och ta en eller två öl med en kompis och sen komma hem. Men vi blev lite för involverade med ölen och bestämde att vi skulle gå vidare till ett annat ställe. Det blev en helkväll helt enkelt.

Jag k
    ände mig skyldig som gick ut utan att "berätta" för min partner, så jag smsade hela kvällen för att hålla honom uppdaterad, men helt osammanhängande meddelanden och han blev orolig och irriterad.

Dagen efter sa han att han hade planerat att gå på en grej tidigt på morgonen, men jag hade ju givetvis "förstört" morgonen för honom eftersom han inte fick sova. Jag försökte ju göra rätt genom att skriva till honom hela tiden, men det blev ändå helt fel eftersom det bara var fylle-sms. Dagen efter bad jag om ursäkt och var rätt ledsen. Han sa att det är ok men att han inte vill att jag ska bli så packad för att det inte är jag, och det håller jag fullständigt med om.

Det h
    är har hänt en gång förut, för kanske ett halvår sedan. De här två gångerna är de enda gångerna jag har varit ut med mina kompisar på ett helt år, så det är verkligen inte som att jag festar för mycket eller så. Jag verkar bara inte kunna hantera hur mycket jag kan dricka längre. Det är inga problem som helst för mig att undvika alkohol helt.

Vad tycker ni? Har jag varit skitdum? N
    åt som är värt att ha ångest över?

Det enda som h
    ände var att jag blev lite för full, inget annat hände. Men att göra min parner besviken är det värsta jag vet.
  • Svar på tråden Blev för full, igen
  • Anonym (Lisa)

Många av oss blir lite för packade någon gång. Det

bästa är väl att låta bli spriten helt eftersom du inte kan hantera det, men försök planera lite bättre nästa gång så du inte behöver toksmsa med din sambo så han blir störd.

Förstår att han blev irriterad.

• Desiderium

Nä, du har inte gjort något som är värt att ha ångest över. Glad Det är bara din bakfylleångest som förstorar allt.

Nästa gång det händer och du ska smsa din sambo så gå in på toa och sätt dig ner och lägg ner tid på att skicka ett välstavat sms som du läser flera gånger innan du skickar. Vet själv hur lätt det är att bara trycka lite på knapparna och tycka att "det duger" innan man skickar. 

Att du blev för full tycker jag du ska skita helt i att må dåligt över. Två gånger om året tycker jag man kan få knasa till det med kompisarna. Men försök låta bli att oroa din sambo med massa sluddriga sms nästa gång. 

• KatarinaGH
    Desiderium skrev 2017-04-26 03:25:12 följande:

Nä, du har inte gjort något som är värt att ha ångest över. Glad Det är bara din bakfylleångest som förstorar allt.

Nästa gång det händer och du ska smsa din sambo så gå in på toa och sätt dig ner och lägg ner tid på att skicka ett välstavat sms som du läser flera gånger innan du skickar. Vet själv hur lätt det är att bara trycka lite på knapparna och tycka att "det duger" innan man skickar. 

Att du blev för full tycker jag du ska skita helt i att må dåligt över. Två gånger om året tycker jag man kan få knasa till det med kompisarna. Men försök låta bli att oroa din sambo med massa sluddriga sms nästa gång. 

Tack! Det är ju bara så himla dumt att bete sig som 18 liksom. Men bra tips. Nu har jag ju dock lovat att jag inte vill gå ut mer, men uppenbarligen händer ju det ändå. Om jag nu går ut så ska jag inte vara så himla stökig i mina sms! :)
  • Söderpappan

Undrar lite vad du menar med "lite för full"?

Var det värsta att han blev besviken för att du skickade fylle-sms? Tycker det är bra att få veta ibland vad partnern är/gör när man är hemma själv. Man kan ju alltid stänga av ljudet. Så länge du inte var otrevlig i smsen så är det lugnt. Han sa ju dessutom att det var ok.

Du har inte varit skitdum och du behöver inte ha ångest!

• Desiderium
    KatarinaGH skrev 2017-04-26 03:33:26 följande:
    Tack! Det är ju bara så himla dumt att bete sig som 18 liksom. Men bra tips. Nu har jag ju dock lovat att jag inte vill gå ut mer, men uppenbarligen händer ju det ändå. Om jag nu går ut så ska jag inte vara så himla stökig i mina sms! :)
    Äsch! 26 är fortfarande ungt. Jag är 25 och har liknande alkoholvanor som dig. Jag dricker kanske 2 gånger om året, men när det väl händer vill jag faktiskt gå ut med vänner och göra en helkväll av det och bli lite pinsamt full.  
    Så länge du inte börjar slåss, spy och hångla upp folk på fyllan så är ett par klumpiga sms en fis i vinden. 
  • KatarinaGH
    Söderpappan skrev 2017-04-26 03:45:07 följande:

Undrar lite vad du menar med "lite för full"?

Var det värsta att han blev besviken för att du skickade fylle-sms? Tycker det är bra att få veta ibland vad partnern är/gör när man är hemma själv. Man kan ju alltid stänga av ljudet. Så länge du inte var otrevlig i smsen så är det lugnt. Han sa ju dessutom att det var ok.

Du har inte varit skitdum och du behöver inte ha ångest!

Ja alltså jag kunde ju inte skriva ordentliga sms och förstod inte på hans sms att han var irriterad..vilket jag tycker är för full. Och eftersom jag inte normalt dricker mycket eller festar så är det lite "märkligt" att jag blev så packad utan att ens planera att gå utDäremot så kunde jag ju ta hand om mig själv så klart. Han blev arg för att jag inte kunde hantera hur mycket jag kan dricka och för att jag störde honom halva natten.

Nej var inte otrevlig 
    över huvud taget, kände mig "skyldig" vilket var anledningen till att jag skickade många sms som "älskar dig", "är med min kompis" och bara repeterade det flera gånger utan att svara på hans frågor. Fast ja felstavat lite här och var givetvis.
  • Anonym (?!)
    KatarinaGH skrev 2017-04-26 04:04:56 följande:

Ja alltså jag kunde ju inte skriva ordentliga sms och förstod inte på hans sms att han var irriterad..vilket jag tycker är för full. Och eftersom jag inte normalt dricker mycket eller festar så är det lite "märkligt" att jag blev så packad utan att ens planera att gå ut. Däremot så kunde jag ju ta hand om mig själv så klart. Han blev arg för att jag inte kunde hantera hur mycket jag kan dricka och för att jag störde honom halva natten.

Nej var inte otrevlig över huvud taget, kände mig "skyldig" vilket var anledningen till att jag skickade många sms som "älskar dig", "är med min kompis" och bara repeterade det flera gånger utan att svara på hans frågor. Fast ja felstavat lite här och var givetvis.

Är inte så märkligt om du inte dricker ofta. Märker det själv att jag blir lättare påverkad under de perioder jag knappt dricker något. Förstår dock inte varför han blev så irriterad?! Han kunde ju sätta mobilen på ljudlös eller ringa om han nu var så orolig.
  • Söderpappan
    KatarinaGH skrev 2017-04-26 04:04:56 följande:

Ja alltså jag kunde ju inte skriva ordentliga sms och förstod inte på hans sms att han var irriterad..vilket jag tycker är för full. Och eftersom jag inte normalt dricker mycket eller festar så är det lite "märkligt" att jag blev så packad utan att ens planera att gå ut. Däremot så kunde jag ju ta hand om mig själv så klart. Han blev arg för att jag inte kunde hantera hur mycket jag kan dricka och för att jag störde honom halva natten.

Nej var inte otrevlig över huvud taget, kände mig "skyldig" vilket var anledningen till att jag skickade många sms som "älskar dig", "är med min kompis" och bara repeterade det flera gånger utan att svara på hans frågor. Fast ja felstavat lite här och var givetvis.

Då så, ingen fara! Det var ju en lätt lärd läxa att dra ner på alkoholen bara, lite pinsamt kanske men nu vet han ju att du iaf älskar honom och han har flera bevis på det. :) Tror ni kommer skratta åt det här om ett år.
  • Nicco123

Hallå du är 26 år gamal och har all rätt i världen att gå ut och köra helkvällar med kompisar utan att du ska behöva messa din kille eller överhuvudtaget tänka på honom när du är ute?

Säg bara att du ska ut på en helkväll och godnatt till honom så får han sova.

Han har inte heller nån rätt att bli irriterad för att du blir lite full en gång i halvåret, "det är inte du", det bestämmer väll inte han? Att han själv var värderingen att han inte dricker så mkt alkohol är ju inget du ska behöva leva efter om du inte vill.

• Anonym (Ditt liv)

Men hallå eller?! So what om du blev för full? Spela roll liksom. Förstår dock inte varför du ville hålla han uppdaterad hela kvällen, hade väl räckt med ett sms om att du kommer vara ute längre eller nåt. När jag säger till min sambo att jag och min tjejkompis bara ska ut och ta en öl sen gå hem så vet han att det slutar med att vi gör en helkväll av det xD (går absolut inte ut ofta) Din pojkvän behöver ju chilla lite tycker jag!

• MaryM
    Nicco123 skrev 2017-04-26 07:14:55 följande:

Hallå du är 26 år gamal och har all rätt i världen att gå ut och köra helkvällar med kompisar utan att du ska behöva messa din kille eller överhuvudtaget tänka på honom när du är ute?

Säg bara att du ska ut på en helkväll och godnatt till honom så får han sova.

Han har inte heller nån rätt att bli irriterad för att du blir lite full en gång i halvåret, "det är inte du", det bestämmer väll inte han? Att han själv var värderingen att han inte dricker så mkt alkohol är ju inget du ska behöva leva efter om du inte vill.

Håller helt och hållet med. Tuffa till dig lite och sluta säga förlåt.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    KatarinaGH skrev 2017-04-26 08:52:52 följande:

Okej. Tusen tack alla. Känns mycket bättre. Ska sluta tramsa.

Bra! Vet hur det är när man är bakis.. man överdriver.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Duckan

Absolut inget att ha ågren över ts. Ni satt och surrade, hivade några öl, blev lulliga. En utgång helt enkelt.

Svar på tråden Blev för full, igen