Blev för full, igen
Hej,
Det här gäller egentligen inte ett missbruk, men tror det är bästa stället att skriva om det här.
Har sån jäkla ångest just nu.
Jag är 26 år och har aldrig riktigt haft problem med alkohol, inte ens som student. Alltid varit rätt lugn och behöver verkligen inte dricka så fort jag får chansen.
Har nu en partner sedan ett år tillbaka som jag älskar så extremt mycket och han dricker väldigt lite och sällan.
För några dagar sedan skulle jag gå ut och ta en eller två öl med en kompis och sen komma hem. Men vi blev lite för involverade med ölen och bestämde att vi skulle gå vidare till ett annat ställe. Det blev en helkväll helt enkelt.
Jag kände mig skyldig som gick ut utan att "berätta" för min partner, så jag smsade hela kvällen för att hålla honom uppdaterad, men helt osammanhängande meddelanden och han blev orolig och irriterad.
Det här har hänt en gång förut, för kanske ett halvår sedan. De här två gångerna är de enda gångerna jag har varit ut med mina kompisar på ett helt år, så det är verkligen inte som att jag festar för mycket eller så. Jag verkar bara inte kunna hantera hur mycket jag kan dricka längre. Det är inga problem som helst för mig att undvika alkohol helt.
Vad tycker ni? Har jag varit skitdum? Nåt som är värt att ha ångest över?
Det enda som hände var att jag blev lite för full, inget annat hände. Men att göra min parner besviken är det värsta jag vet.