• Anonym (Magen)

Gravid v.8, lös i magen, normalt?

Hej på er!

Är gravid i v,8 och min mage verkar ha ballat ur totalt. Någon som upplevt samma sak?

När jag äter blir jag helt frusen, känns som när man ska få magsjuka, och jag känner att magen får jobba massor för att "ta emot" maten. När jag går på toa vilket jag får göra oftare än vanligt så är det mycket lösare än det brukar vara. Har också dålig aptit men tvingar i mig ändå.

Har haft såhär en vecka nu och slutade med att dricka mjölk och äta yughurt för 5 dagar sen då jag fick tips om det.

Någon som upplever/har upplevt samma i tidig grav?

• Svar på tråden Gravid v.8, lös i magen, normalt?
  • Anonym (Preggo)

Haha ja det är normalt! När jag va i början av grav tror jag va runt där du är nu så skulle jag på arbetsintervju. Och jag sa till min man du jag måste nog skita fick så ont i magen haha vi fick stanna på en macka typ 300 meter från arbetsplatsen där jag skulle ha intervjun så jag fick springa in o skita haha så pinsamt o så kom jag för sent till intervjun haha x) så ja det är helt normalt att magen fuckar upp sej haha prova käka rostat bröd :) är snällt mot magen o hårdar till sej!:)

• Anonym (Magen)
    Anonym (Preggo) skrev 2017-04-26 10:36:28 följande:

Haha ja det är normalt! När jag va i början av grav tror jag va runt där du är nu så skulle jag på arbetsintervju. Och jag sa till min man du jag måste nog skita fick så ont i magen haha vi fick stanna på en macka typ 300 meter från arbetsplatsen där jag skulle ha intervjun så jag fick springa in o skita haha så pinsamt o så kom jag för sent till intervjun haha x) så ja det är helt normalt att magen fuckar upp sej haha prova käka rostat bröd :) är snällt mot magen o hårdar till sej!:)

Haha, vilken jobbig situation! ;) Men väldigt skönt för mig att höra att det är normalt. Magen har strulat så länge nu och jag börjar verkligen ledsna för det tar ju på krafterna. Tack snälla för ditt svar!
  • Fru Ve

Jag var lös och orolig i magen hela min senaste graviditet. Gick på toaletten flera gånger per dag, riktigt jobbigt faktiskt. Det gick över direkt efter förlossningen.

• Anonym (Magen)
    Fru Ve skrev 2017-04-26 11:03:48 följande:

Jag var lös och orolig i magen hela min senaste graviditet. Gick på toaletten flera gånger per dag, riktigt jobbigt faktiskt. Det gick över direkt efter förlossningen.

Men oj, hela graviditeten. Jisses! Det lät ju hur jobbigt som helst. Fick du någon förklaring på vad det berodde på? Hur anpassade du dig till det? Jag har haft det ett par veckor och tycker redan det är vansinnigt energikrävande.
  • Fru Ve
    Anonym (Magen) skrev 2017-04-26 11:15:17 följande:

Men oj, hela graviditeten. Jisses! Det lät ju hur jobbigt som helst. Fick du någon förklaring på vad det berodde på? Hur anpassade du dig till det? Jag har haft det ett par veckor och tycker redan det är vansinnigt energikrävande.

Nej antar det var hormonellt:( det var jobbigt, fick ju se till att ha en toa i närheten hela tiden....
  • Anonym (Magen)
    AndreaBD skrev 2017-04-26 12:54:44 följande:

Ja, det kan hända. Brukar gå över efter några veckor

Hoppas verkligen det bara håller i sig några veckor. Men skönt att veta att det inte är onormalt!
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (Magen) skrev 2017-04-26 10:55:37 följande:

Haha, vilken jobbig situation! ;) Men väldigt skönt för mig att höra att det är normalt. Magen har strulat så länge nu och jag börjar verkligen ledsna för det tar ju på krafterna. Tack snälla för ditt svar!

Haha ja när man tänker tillbaka så är det ju rejält komiskt haha men trösta dej med att det säkert går över vid v 12 :) är ju första 12 veckorna då allt i magen möbleras om haha så inte alls konstigt man kan bli både hård o lös i magen haha :)
  • Anonym (Magen)
    Anonym (Preggo) skrev 2017-04-26 15:45:23 följande:
    Haha ja när man tänker tillbaka så är det ju rejält komiskt haha men trösta dej med att det säkert går över vid v 12 :) är ju första 12 veckorna då allt i magen möbleras om haha så inte alls konstigt man kan bli både hård o lös i magen haha :)
    Hoppas innerligt att du har rätt :)
  • Anonym (flower)

Allt är normalt när man är gravid 

• Anonym (Magen)
    Anonym (flower) skrev 2017-04-26 16:23:35 följande:

Det verkar så :,D
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (flower) skrev 2017-04-26 16:23:35 följande:

Haha precis! Klåda, hemorrojder o vackert hår haha :) och problem med magen x)
Svar på tråden Gravid v.8, lös i magen, normalt?