• ssangiss

Jag är gravid!

Tog ett graviditetstest idag som visade positivt :D Är så glad! Det är det digitala ClearBlue testet som visar hur länge man har varit gravid. På skärmen står det 2-3 veckor, och det betyder att embryot är 2-3 veckor gammalt. Jag minns dock inte exakta datumet för sista mensens första dag och jag vill så gärna veta när jag blev befruktad! Vilket datum jag blev gravid och när min lilla kommer att vara beräknad till. Kan någon hjälpa mig?

• Svar på tråden Jag är gravid!
  • Jag är bara jag

Du blev ju befruktad för 2-3 veckor sen vid äl. Graviditeten räknas 2 veckor till om du inte vet din menscykel. Har du ingen koll på cykeln eller äl så räkna 2,5 vecka bakåt från idag- det blir v.2+0. Skriv det datumet här på graviduträknaren så får du ett preliminärt b.f-datum.

• ssangiss
    Jag är bara jag skrev 2017-04-26 18:47:54 följande:

Du blev ju befruktad för 2-3 veckor sen vid äl. Graviditeten räknas 2 veckor till om du inte vet din menscykel. Har du ingen koll på cykeln eller äl så räkna 2,5 vecka bakåt från idag- det blir v.2+0. Skriv det datumet här på graviduträknaren så får du ett preliminärt b.f-datum.

Har räknat på det och då skulle han/hon vara beräknad till den 25 december ungefär :D
  • ssangiss
    Shelsie skrev 2017-04-26 22:07:25 följande:

Grattis jag oxå :D plussade idag försenad mens med en dag :)

Grattis till dig! :D
  • Jag är bara jag
    ssangiss skrev 2017-04-27 07:26:03 följande:
    Har räknat på det och då skulle han/hon vara beräknad till den 25 december ungefär :D
    Bättre julklapp går ju inte få! Solig
  • Rayoma

Då betyder att din förlossning 25-26/ December exakt som min förlossning grattis

• michelle1

Du har säkert som mig. Har samma svar på sticka. Enligt en app bf 24/12 och enligt en annan 30/12 så någonstans mitt i mellan säkert ????

• ssangiss
    Rayoma skrev 2017-04-27 22:47:51 följande:

Då betyder att din förlossning 25-26/ December exakt som min förlossning grattis

Tack! Och grattis själv!
  • ssangiss
    michelle1 skrev 2017-04-27 23:12:58 följande:

Du har säkert som mig. Har samma svar på sticka. Enligt en app bf 24/12 och enligt en annan 30/12 så någonstans mitt i mellan säkert ????

Så spännande! Ett julbarn :D
Svar på tråden Jag är gravid!