• Freudpsyk

Jag försöker igen, snälla var med och bidra till mitt psykologiska experiment!

Hej igen allihop!
    Mitt namn är Allan och jag har lagt upp denna tråd tidigare och jag bestämmer mig för att pröva igen då jag är i behov av deltagare, jag har blivit kontaktad av ett par stycken av er som gjort experimentet och jag tackar så mycket för att ni tagit er tid åt att göra det, det underlättar för mig. Faktum är att jag behöver ha minst 90 personer för att jag ska kunna tolka mina resultat som signifikanta dvs. något man skulle kunna applicera på den verkliga befolkningen. 
    Jag är alltså en psykologstudent som håller på att genomföra ett examensarbete som baseras på ett litet experiment som jag designat. Så jag frågar er ännu en gång och skulle vara otroligt tacksam om ni skulle vilja vara med och bidra genom att surfa in på länken nedan. All information om studien förklaras på sidan, både i början av experimentet samt även i slutet. Det tar ca 15min att göra och ni finner det förhoppningsvis till att vara rätt intressant. Experimentet bör göras genom en dator! 
    Snälla hjälp en student att komma lite 
    närmare examen! Oskyldig

Tack så mycket på förhand!

Länk till experimentet: 
    https://thawing-lowlands-46899.herokuapp.com/ 

PS. Jag vet jag vet, länken ser lite skum ut men eftersom att experimentet utförs på nätet så behövde jag använda mig av ett program på datorn för att själv kunna designa denna sida, det är programmet som genererar länken, därav den konstiga länken. För övrigt om det är någon annan som redan gjort experimentet och kanske kan kommentera kring hur ni upplevde det så vore det kanon!

• Svar på tråden Jag försöker igen, snälla var med och bidra till mitt psykologiska experiment!
  • Mascaraklumpar

Jag gjorde det häromdagen och det fungerade bra. Om det är svårt att få ihop deltagare kanske ett alternativ skulle kunna vara att presentera någon form av testresultat i slutet (t.ex. att man får se hur man svarat i relation till andra som gjort testet), och sedan kan man locka folk med det. Många tycker ju att den här typen av test är spännande, så att få ihop 90 deltagare borde inte vara så svårt.

• Freudpsyk

Tack för kritiken @Mascaraklumpar och tack även för ditt bidrag! Jag förstår att folk vill se något form av resultat, men det är också där mina IT-kunskaper brister, har inte kunnat implementera den funktionen i testet. Det jag däremot kan göra är att dela med mig av den slutliga rapporten till dem som vill läsa den, när den är färdigställd.

Svar på tråden Jag försöker igen, snälla var med och bidra till mitt psykologiska experiment!