• Sabiinan

När kom era grav symtom igång på rikigt?

Som rubrike lyder?

När var och hur? Jag är gravid, 4+0 fick reda på detta idag tack vare illamåendet jag haft.

Men jag känner inte av något annat ännu, hur har det sett ut för er?

Är min sjätte graviditet, de andra fem har slutat i missfall varav en MA.

Därför jag är nyfiken :)

Beräknad bf januari 2018

• Svar på tråden När kom era grav symtom igång på rikigt?
  • Carambolan

Jag har varit gravid fem gånger och varje gång har jag börjar må illa cirka en vecka efter missad mens.

• Sabiinan
    Carambolan skrev 2017-04-26 23:39:35 följande:

Jag har varit gravid fem gånger och varje gång har jag börjar må illa cirka en vecka efter missad mens.

Ja okej! Jag har haft olika symtom men denna graviditet känner jag inte av

Jag hoppas att det går vägen sjätte gången gillt :D
  • Jag är bara jag

V.5, trött, kissnödig, lite molvärk. V.9 kom migränen och illamåendet. Sen bara ökade allt elände på så jag knappt var mänska och knappt kunde gå.

• 78elle

Jag är i vecka 28 och har knappt haft några symptom alls!

• Måne09

i v 7 började jag kissa oftare, i v 8-9 blev brösten super ömma... i v 10 fick jag foglossning och trötthet. tröttheten är lite bättre men foglossningen har blivit värre. . är nu gravid i v 19.

• LejonSa

Är gravid i v 7. Känner inte direkt något.

Ökad trötthet, liiiiiiite ömma bröst till och från. Eventuellt lite avsmak för mat, men samtidigt god aptit. Mkt märkligt det där.

Men annars känner jag inte så mkt.

Har också ett MA i bagaget, som gör sig påmind. Och oroar emellanåt.

• Sabiinan
    LejonSa skrev 2017-05-04 16:41:25 följande:

Är gravid i v 7. Känner inte direkt något.

Ökad trötthet, liiiiiiite ömma bröst till och från. Eventuellt lite avsmak för mat, men samtidigt god aptit. Mkt märkligt det där.

Men annars känner jag inte så mkt.

Har också ett MA i bagaget, som gör sig påmind. Och oroar emellanåt.

Måne09 skrev 2017-05-04 16:36:52 följande:

i v 7 började jag kissa oftare, i v 8-9 blev brösten super ömma... i v 10 fick jag foglossning och trötthet. tröttheten är lite bättre men foglossningen har blivit värre. . är nu gravid i v 19.

78elle skrev 2017-05-04 16:27:19 följande:

Jag är i vecka 28 och har knappt haft några symptom alls!

Känns skönt att jag inte är den enda!! Ska in på vul om en vecka! Hoppas på att få se ett tickande hjärta!! Är i vecka 5+3 idag :)
  • LejonSa
    Sabiinan skrev 2017-05-04 16:55:44 följande:

Känns skönt att jag inte är den enda!! Ska in på vul om en vecka! Hoppas på att få se ett tickande hjärta!! Är i vecka 5+3 idag :)

Ja, jag har också tänkt boka vul men orkar inte med missvisande resultat så jag väntar lite. Vid mitt ma så såg man ju inget o bad mig komma tillbaka efter två veckor. Vid graviditeten efter som gick vägen så blev det samma sak o den stressen de där 10 dagarna som jag fick vänta vill jag inte ha! Även om det blev positivt till slut i grav 2. Men har första samtal med bm nästa vecka o har önskat ha med både läkare och vul då. Så får se om de blir av, då grav 2 inte var helt komplikationsfri.

Håller tummarna för dig!!!
  • Sabiinan
    LejonSa skrev 2017-05-04 17:19:14 följande:

Ja, jag har också tänkt boka vul men orkar inte med missvisande resultat så jag väntar lite. Vid mitt ma så såg man ju inget o bad mig komma tillbaka efter två veckor. Vid graviditeten efter som gick vägen så blev det samma sak o den stressen de där 10 dagarna som jag fick vänta vill jag inte ha! Även om det blev positivt till slut i grav 2. Men har första samtal med bm nästa vecka o har önskat ha med både läkare och vul då. Så får se om de blir av, då grav 2 inte var helt komplikationsfri.

Håller tummarna för dig!!!

Samma för mig med mitt MA som jag hade i november. Dom så inget och fick komma tillbaka efter två veckor och fortfarande inget. Nej jag känner mig mer lugn denna graviditet på något konstigt sätt. Men den 12/5 har jag vul så då får vi se. Jag har inte bokat något möte än. Känns för tidigt för min del!
Svar på tråden När kom era grav symtom igång på rikigt?