• Sansa86

Gravid med första barnet

Jag är gravid i V 7 självklart glad men samtidigt livrädd. Alla i familjen har skaffat barn tidigt ca då dem var 16år. Jag har fyllt 31 och inser att nu är det min tur att bli mamma. Var hos BM i måndags och hon gjorde inget gravtest eller så(kanske tar de nästa gång?) Trodde hon skulle göra det.sen ör det upp till mig att boka ultraljud i V 18. De trodde jag dem hjälpte en med.

som det ser ut nu så skall vi få barn den 14 dec 2017 ?

Någon annan som skall ha i december vore kul att ha någon att prata med som går igenom detta oxå. Känner mig ganska vilse än så länge innan allt landat.

• Svar på tråden Gravid med första barnet
  • vasg

Jag är också i vecka 7, BF 18-20 dec. De gör inget graviditetstest när du är där på hälsosamtal, däremot görs ett blodprov för att mäta halten HCG vid din inskrivning. Så det kommer troligtvis göras nästa gång du kommer dit.

• SeldaV

Hej,

Jag är 28 år och är i vecka 10.

Min bm hjälpte mig med att boka in både kub och rutinultraljud. Kanske skiljer sig utifrån vart man bor.

• Intoxi

Hej!

Jag 32 år och gravid med första barnet. Är i V 12 nu (11+2). Fick ett MA förra våren och är väldigt orolig att något ska hända även denna graviditet. Jag fick hjälp av bm att boka RUL när jag var där i tisdags.

• Yoss

Hej,

Jag är 26 år och är i vecka 10+2. Ska på inskrivningen hos BM på torsdag så nu börjar allt kännas lite mer verkligt. Vi har valt att inte göra något VUL tidigare utan väntar nu på KUB för att se våra knodd för första gången.

• Godisärsågott

Hej.

Är 23 år o är i v20. Gjorde inget vul utan fick vänta tills jag var i vecka 19 med att göra ett ultraljud. O allt såg bra ut ^_^ nervös som bara den men längtar så otroligt mycket.

• Earthdancer

Andra graviditeten men första barnet (hoppas vi på). Fick mf i v 8 tidigare i år så nu är jag sjukt nojig över den här graviditeten. Är tidigt ännu, v 5, 4+2. 26 år :)

Svar på tråden Gravid med första barnet