• TvåBarnsMamma

VUL hinnsäck men ingen bebis

Var på VUL i dag ska vara i vecka 6+0 om det stämmer.
    Negativt gravtest 12/4
    Positivt gravtest 13/4 som indicera gravid vecka 1-2.

Blevgravid mellan 27-30/3 då vi hade samlag då. Veckan innan var min make bortrest och veckan efter också.

Var i dag på vul man ser en hinnsäck som är 9mm och ingen bebis. Enligt denna skulle jag då vara i vecka 4-5.
    Någon som varit med om liknande.
    Är helt förstörd

• Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis
  • GRAVID KVINNA 23

samma sak för mig igår. Var på ultraljud och skulle vara då i vecka 8+0 men det visade inget.

Bara att hinnsäck var 9mmx9mm och strukturen inuti var 3mm. Gjorde vaginal och på magen , men idag började jag blöda ljus brunt-med rosa. Jag hoppas att det e inte MA :( är så rädd

• Delilah2001

Kollade i min journal nu, och min hinnsäck var 6 mm. Gulesäck syntes, men inget foster.

Vecka 6+0.

• syntharen

Du kan ha haft ägglossning senare än du trott också, spermierna klara sig upp till 5-6 dagar så du kan ju ha blivit befruktad, säg runt 3-4 april, då var du ju bara i v 5+några dagar när du gjorde vul. Eftersom du fick ett negativt test den 12/4 och sedan positivt dagen efter så tror jag inte du var i v 4+0 då, utan snarare 3+3, 3+4 kanske. Så tidigt är det svårt att mäta rätt eftersom det är så smått, en eller två mm gör att man blir flyttad flera dagar. Håll modet upp, så länge du inte blöder kraftigt så finns det inget som tyder på att det har avstannat. Lycka till!

• hadhouda

Jag har lärt mig att ta tidiga VUL med en nypa salt.!

Min gynekolog sa åt mig i vecka 6 att förbereda mig på ett missfall. Han tyckte fostret va alldeles för litet så antog att det slutat växa. Min magkänsla sa näe då jag kände mig supergravid. Han såg allvarlig ut i blicken men jag tog inte emot vad han sa. Gick därefrån med en ny tid inbokad. Efter 2 veckor sa han JA DÄÄR! Och då såg han att allt såg normalt ut. Jag fick bekräftat att allt va bra. Fostret va i normal storlek och hjärtat tickade på fint. Så mitt råd är att visst kan dom ha rätt men tidiga VUL kan vara missvisande. Man får avvakta helt enkelt. Är tufft men försöka att hålla sig i chack tills man vet 100 % igt. Styrkekram

• Qofe

Har varit med om samma sak denna veckan. Var i måndags på VUL och tog HCG. Enligt läkaren var mitt HCG alldeles för högt kontra storleken på hinnsäcken. Antingen var det ett tidigt missfall eller utomkveds... Fick ta nytt HCG i onsdags och återbesök idag med VUL. Och vad visade det då sig? Jo att mitt HCG dubblats och att man då kan utesluta missfall och hinnsäcken hade växt. Och att hon såg att gulesäcken plus en skugga bakom. Så jag blir så förbannad på alla som ska hetsa upp oss i onödan. Vi ska tillbaka på torsdag för att fastställa vilken vecka jag är i. Har PCO och oregelbunden mens, så har ingen aning när ägglossning var. Så ge inte upp hoppet <3

• TvåBarnsMamma
    Babyfeber skrev 2017-04-27 23:01:43 följande:

En kompis till mig var med om liknande, fast nån vecka senare. Hon krävde ett till vul en vecka senare och då var där en liten med ett pickade hjärta. Hon fyller 2 nästa månad :)

Hoppas att de blir likadant för oss
  • TvåBarnsMamma
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-28 13:37:27 följande:

samma sak för mig igår. Var på ultraljud och skulle vara då i vecka 8+0 men det visade inget.

Bara att hinnsäck var 9mmx9mm och strukturen inuti var 3mm. Gjorde vaginal och på magen , men idag började jag blöda ljus brunt-med rosa. Jag hoppas att det e inte MA :( är så rädd

Jag hoppas att vi får behålla både ni och vi våra knoddar.
  • TvåBarnsMamma
    hadhouda skrev 2017-04-28 16:37:27 följande:

Jag har lärt mig att ta tidiga VUL med en nypa salt.!

Min gynekolog sa åt mig i vecka 6 att förbereda mig på ett missfall. Han tyckte fostret va alldeles för litet så antog att det slutat växa. Min magkänsla sa näe då jag kände mig supergravid. Han såg allvarlig ut i blicken men jag tog inte emot vad han sa. Gick därefrån med en ny tid inbokad. Efter 2 veckor sa han JA DÄÄR! Och då såg han att allt såg normalt ut. Jag fick bekräftat att allt va bra. Fostret va i normal storlek och hjärtat tickade på fint. Så mitt råd är att visst kan dom ha rätt men tidiga VUL kan vara missvisande. Man får avvakta helt enkelt. Är tufft men försöka att hålla sig i chack tills man vet 100 % igt. Styrkekram

Tack hoppas innerligt. Gjorde ett nytt digitalt gravtest visade vecka 3+ så hoppas. Att de stämmer och att jag bara var 3+3 eller så när jag tog de första 13/4 som visade gravid vecka 1-2
  • TvåBarnsMamma
    Qofe skrev 2017-04-28 17:40:26 följande:

Har varit med om samma sak denna veckan. Var i måndags på VUL och tog HCG. Enligt läkaren var mitt HCG alldeles för högt kontra storleken på hinnsäcken. Antingen var det ett tidigt missfall eller utomkveds... Fick ta nytt HCG i onsdags och återbesök idag med VUL. Och vad visade det då sig? Jo att mitt HCG dubblats och att man då kan utesluta missfall och hinnsäcken hade växt. Och att hon såg att gulesäcken plus en skugga bakom. Så jag blir så förbannad på alla som ska hetsa upp oss i onödan. Vi ska tillbaka på torsdag för att fastställa vilken vecka jag är i. Har PCO och oregelbunden mens, så har ingen aning när ägglossning var. Så ge inte upp hoppet <3

Grattis :) jag fick också lämna ett hcg så får vi se var de hela leder
  • GRAVID KVINNA 23
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-29 20:11:15 följande:

Jag hoppas att vi får behålla både ni och vi våra knoddar.

Det hoppas jag med! Men fortfarande blöder jag.. Igår hade jag väldig ont i magen, kl 04 vaknade jag med jätteont mänsvärk, kunde ej sova, och senare dagen hela och idag, bara blödning, inte ont i magen eller nåt, är det en bra tecken ?
Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis