• jooo

    Misstänker säte

    Hej hopp alla, min lilla plutt låg tidigare med huvudet neråt men ruckbart. Men har sista veckan känt hicka långt uppe vid revbenen. Är detta möjligt att kroppen hickar så mycket så de känns i hela kroppen eller tror ni bebis har vänt sig? /:

  • Svar på tråden Misstänker säte
  • jooo
    ssa123 skrev 2017-04-27 19:05:03 följande:

    Vilken v är du i?


    Jag är i v 36 + 4. När jag var i v 34 + 4 var huvudet neråt men ruckbart. Hm
  • ssa123

    Tror att du skulle märkt om ett så stort barn vänder sig.

    Min flicka snodde sig till säte i v 35 och hela magen böljade :)

  • cosinus

    Haft 3 barn som kommit med huvudet neråt och en sätesbebis och de kändes rätt likadant i magen med undantag för att huvudbebisarna krafsade med sina händer långt ner i min högra ljumske.

    Med huvudbebisarna hade ryggen på min vänstra sida rumpan under vänster revben och sparkade på min högra sida.

    Sätesbebisen hade huvudet under mitt revben (det kändes skillnad jag blev sjukt stel och orörlig - drömde att han föddes med ett märke i huvudet efter mitt revben :) ) men även han hade kroppen på vänster sida och sparkade i samma höjd som de andra på min vänstra sida.

    Förundrades över hur lika det kändes trots att han låg annorlunda

  • Solrosen37

    Min bebis ligger med huvudet ruckbart men byter sida lite då och då och jag känner tydligt vilken sida han ligger på beroende på om han hickar i vänster eller höger ljumske... Detta har stämt med barnmorskans bedömning varje gång. Är i vecka 38+4. Visst hickar de kraftigt, men jag känner ändå mest lokalt från bebisens rygg. Hade ringt BM för en bedömning om jag var du då det börjar bli i senaste laget för ett eventuellt vändningsförsök. Lycka till!

  • jooo

    Tack för svar allihop. Hoppas de är så ssa123. Hmm tycker de är lite märkligt att jag har nästa besök först nästa vecka för som du säger solrosen har också läst att vändningsförsök bör göras nu senast. Jag hoppas att han ligger kvar men ah.

    Känner dock ibland som händer som krafsar långt ner kanske är positivt då. Han ligger som en stor avlång bulle på höger sida och sparkar mot höger sida bara byter aldrig till vänster hehe.

Svar på tråden Misstänker säte