• Anonym (P.m.)

Flera småbarn- hur mkt egentid har ni?

Hur mycket egentid har ni per dag eller vecka och hur gamla är barnen?

Våra barn är under 27 månader båda och just nu finns verkligen INGEN tid alls - när blir det enklare? Saknar mitt vanliga jag, är bara mamma dygnet runt...

• Svar på tråden Flera småbarn- hur mkt egentid har ni?
  • Anonym (S)

Har haft småbarn i 14 år och har nästan ingen "egentid" alls. Inget jag saknar heller. Den tiden kommer så snabbt tillbaka ändå.

• Kasperina

Egentid? Du menar när de har somnat och man diskar och städar och jobbar vidare med det man inte hann klart med eftersom man inte vill ha dem på fsk mer än 10 timmar/dag?
    Eller om man drar en snabb repa förbi affären på väg från jobbet till dagis? 
    Mina är 4 och 8, 8-åringen bor hos sin pappa vv.
    När jag ska iväg på något - typ jobbevent, jobbresa eller middag med kompisar - så får antingen mormor eller 8-åringens pappa ta 4-åringen, men det är max en natt varannan vecka - jag vill inte överutnyttja barnvakt.
    Jag tränar ibland under arbetstid - jag måste ändå jobba på kvällen när de somnat - i övrigt anpassar jag mitt liv efter barnens och försöker hitta saker vi kan göra tillsammans

• Carambolan

Tre barn i ålder 4, 7, 10. Jag och min man har kommit överrens om att det är ok att vara borta hemifrån en kväll i veckan och en heldag i månaden, på ett ungefär. Jag använder framförallt min tid till föreningsaktiviteter, medan han använder sin till att gå på AW eller träffa polare. Utöver den här "schemalagda" egentiden så har vi ju också tiden efter att barnen somnat. Vi brukar ta nattningen varannan kväll så att den andra kan gå och träna eller jobba lite hemifrån så länge. Vi har kört med samma system sedan vi bara hade ett barn och det har funkar toppen för oss hela vägen. Underlättar väl kanske att det är ganska stor åldersskillnad mellan våra barn så vi har aldrig haft två spädbarn samtidigt.

• lövet2

Med så små barn bestod min egentid av en dusch då och då. Riktigt lyxigt kunde det vara att få handla själv i bland. Bara jag på ICA - det var jätteskönt! Jag älskade långa kassaköer, för då fick jag riktigt mycket tid för att bara vara och att tänka lite.
    Men under perioder när jag inte ammade någon liten, då brukade jag försöka få mig en halvtimmes promenad varje dag. Och så sjöng jag i kör ett par timmar i veckan.

• Anonym (Mamma)

Det finns inget som heter egentid när man skaffar barn... det väljer man lixom bort ... MEN den kommer tillbaka när barnen blir stora och klarar sig själva. Man väljer ett nytt liv.. det heter föräldraskap

• Carambolan
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-28 23:26:29 följande:

Det finns inget som heter egentid när man skaffar barn... det väljer man lixom bort ... MEN den kommer tillbaka när barnen blir stora och klarar sig själva. Man väljer ett nytt liv.. det heter föräldraskap

Om man är ensamstående förälder kanske. Är man två så är det ju inte så svårt att dela på ansvaret. Nog för att det är viktigt att umgås hela familjen, men jag tycker att det är rätt skönt att få ensamtid med barnen ibland utan att min man är med
  • Linnis92

För det mesta efter klockan 20:00 på kvällarna. Sen unnar vi oss studer hemifrån då och då. Ikväll är tex min sambo iväg och grillar och dricker öl med sina kollegor.

• Linnis92
    Linnis92 skrev 2017-04-28 23:30:08 följande:

För det mesta efter klockan 20:00 på kvällarna. Sen unnar vi oss studer hemifrån då och då. Ikväll är tex min sambo iväg och grillar och dricker öl med sina kollegor.

Missade, barnen är 3 och snart 1 år
  • Frontline

Beror på barnen..
    Här har vi tre barn mellan 4 och 9 år men vi har ganska mycket egentid utan dom då dom somnar tidigt..
    Har sällan barnvakt typ 2 gånger om året men dom är som sagt kvällströtta så det bli sängen senast klockan 19..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (À)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-28 22:26:29 följande:

Föräldrar liv går utmärkt att kombinera med egentid ????
Svar på tråden Flera småbarn- hur mkt egentid har ni?