Anonym (Arg) skrev 2017-05-06 23:36:42 följande:
Otroligt bra inlägg! Det är såklart som så att allt inte handlar om hans barn, jag AVSKYR hans överdrivna festande. Jag hatar det!
Har inga problem med att det finns lite alkohol inblandat, hade han en kompis över och drar några bira så det okej men det är aldrig så. Han är en förvuxen tonåring som ska dra ut och supa ner sig och det klarar jag inte av längre.
Denna vecka har vi bråkat fööööör mycket och får såklart höra att ingen har någonsin kritiserat honom förr eftersom han aldrig blir otrevlig när han dricker, har t o m fått höra att det är jag som har manipulerat hans barn till att klaga. Ville jag ha barn med honom förr så har mycket förändrats sedan dess. Hela min relation är katastrofalt dålig just nu!
Det svåra är att han kommer alltid ha ursäkter så länge han vill fortsätta dricka. Du kan inte ändra det om han inte vill ändra sig själv. Det enda du KAN ändra, är på dig själv, vad DU vill ha i DITT liv. Du väljer vad du accepterar och inte. Sen är det oerhört sorgligt om han väljer supandet med grabbarna framför dig. Men då ÄR det så och inget du kan göra åt det annat än att acceptera det, fortsätta vara arg, eller gå.... det du älskat kanske har visat sig ha sidor du inte tycker om? Han kan ju ha tusen ursäkter att "alla dricker" etc etc men väljer du vad DU vill och inte så kommer han stå där själv med bärsen i handen och kan hålla tusen försvarstal för supandet, men.... då är det ingen som är där längre och hör.