• molly50

Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 09:16:29 följande:
    Jag skäms ju för min gubbe är över 40 och ingen student direkt. Har ditt ex skärpt till sig idag eller har det blivit värre? Jag är bara så trött på att samhället verkar tycka att det är mer okej när män festar i grupp, kvinnor ska vara duktiga, hemma och fnittra lite åt sin busiga karl som dricker öl på tisdagen. Tycker att det är tröttsamt.

Vet inte varför jag stannar, har inget att skylla på egentligen. Tror att jag först och främst är utmattad och på det blivit deprimerad. Jobbet sliter, relationen sliter och på det så försöker jag hålla skenet uppe varannan vecka när barnen är här. Dåligt att skylla på det men är helt slut!
    Det senaste jag hörde så är han fortfarande likadan och försöker få med sina arbetskollegor på fest varje helg.
    Men det var ett tag sedan så vet inte om han har skärpt till sig nu.
    Hoppas kan man ju alltid.

Jag förstår det. Kanske kan samtalsterapi bara för dig vara ett alternativ till en början?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 09:16:29 följande:
    Jag skäms ju för min gubbe är över 40 och ingen student direkt. Har ditt ex skärpt till sig idag eller har det blivit värre? Jag är bara så trött på att samhället verkar tycka att det är mer okej när män festar i grupp, kvinnor ska vara duktiga, hemma och fnittra lite åt sin busiga karl som dricker öl på tisdagen. Tycker att det är tröttsamt.

Vet inte varför jag stannar, har inget att skylla på egentligen. Tror att jag först och främst är utmattad och på det blivit deprimerad. Jobbet sliter, relationen sliter och på det så försöker jag hålla skenet uppe varannan vecka när barnen är här. Dåligt att skylla på det men är helt slut!
    Och du,du har ingen anledning att skämmas för honom. Det är det bara han själv som ska göra. Kom ihåg det.
    Det är han som prioriterar att festa framför sitt förhållande och sina egna barn och är över 40 år.
    Så han,om någon,är väl den som borde skämmas.
    Han beter sig ju som en förvuxen tonåring.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 09:30:06 följande:
    Småpojkar och partykillar växer upp och fortsätter vara patetiska vuxna suputer. Patetiskt! Sen skärper vissa till sig när de får barn.

Jag ska kolla det, få med honom på samtalsterapi är helt lönlöst. Jag behöver väl gå till en innan jag blir helt galen. Det är så tungt att gå runt och vara konstant sura på varann. Alla hårda ord man säger till varann fastnar.
    Precis! 
    Fast mitt ex har inga barn,så vitt jag vet.
    Och det är kanske tur om han inte kan växa upp någon gång.

Ja,gör det. Det hjälpte faktiskt mig mycket.
    Bara att få prata av sig med en utomstående som kan sätta ord på det man känner känns skönt.
    Senare kan du kanske få med din man på det också.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 10:16:00 följande:
    Har han inga barn så får han väl fortsätta leva som en buse. Huvudsaken att du är lycklig idag.
    Ja,absolut! Det är väl mest synd om hans nuvarande bara. Men det är inte mitt problem.  
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 10:17:54 följande:
    Mycket möjligt att det är så. I tanken så fattar jag att jag borde göra så men i praktiken skrämmer det mig. Har så dubbla känslor, är livrädd över att det skulle vara helt över då. Ska försöka dra iväg i helgen nu när han ändå är borta, behöver tänka på annat.
    Du menar att du tror att han då inte skulle bry sig?
    I så fall så är han väl ändå inte värd att satsa på.
    Då bryr han sig ju mer om sig själv än om någon annan.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 14:26:32 följande:
    Han bryr sig men han har väldiga problem med att bli ifrågasatt. Nu är det lite åt båda hållen, är mitt fel också. Jag orkar inte sätta mig ner och kommunicera på ett vuxet och sansat sätt, är så arg över hans vidriga stil. Jag ska hålla mig lugn, låta honom åka iväg på sin fylleresa utan att höra av mig. Måste åka iväg och rensa tankarna lite.
    Det tycker jag du gör rätt i.
    Sen kan han börja fundera på var du är om han hör av sig utan att få tag på dig.
    Men skuldbelägg inte dig själv för det här.
    Jag förstår att du blir frustrerad över hans beteende och när han dessutom vägrar att ta till sig det du försöker säga.
    Men det är inte ditt fel att han vägrar inse faktum.
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 14:28:53 följande:
    Nej men hon kanske inte bryr sig. Min sambos ex brydde sig inte om att han var ute och festa fast de har barn, däremot så kände hon att han inte bekräftade henne. Jag blir bekräftad men tål inte hans partande.
    Hon är nog,i så fall mer bestämd än vad jag var.
    Var i alla fall det förut.
    Hon är en fd väninna till mig och den han var otrogen med och en av de han brukade försöka låna pengar av när vi var tillsammans.
    Men hon sa oftast nej då och blev nästan förbannad på honom. Med all rätt.
    Jag känner inte als igen honom när jag ser honom idag.
    Han är inte alls den glada sociala person han var då när vi var ihop.
    Han säger knappt hej när vi ses.
    Så kanske håller hon hårt på honom.  
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 21:35:38 följande:
    Får väl göra det, frågan är om det ens funkar på honom? Försöker jag gå under jorden och göra mig onåbar så rycker han väl på axlarna och antar att min mobil är trasig eller nåt? Han är trög!

Guuud så hemskt! Kan inte föreställa mig nåt värre än att bli bedragen av både sin partner och sin vän. Har du kommit över det idag eller har det påverkat din tillit? Du får väl se det som så att det är hennes rädsla och dåliga karma som hänger som ett regnigt moln över deras relation idag. Otrohet är ingen bra start på nån ny relation, skulle aldrig vara med en upptagen man för att sen leva ihop med honom. Båda förtjänar varann!

Skulle min vara otrogen med nån så är det på fyllan och villan med en väldigt glad och klämkäck brud, kärringen hemma är bara sur och ställer en massa krav.

Ber om ursäkt för allt gnäll i den här tråden, men effekten blir mindre här än om jag går runt och tjafsar här hemma. Han är förresten knäpptyst, slö och uttråkad som vanligt, längtar väl efter första biran på fredag...
    Du kan ju alltid prova och se vad som händer.
    Kanske behöver du vara borta längre än en helg för att han ska reagera.

Det tog mig lång tid att komma över det sveket,kan jag säga.
    Och när jag träffade min nuvarande så var jag väldigt svartsjuk i början och reagerade på skitsaker.
    Men han var bara lugn och väntade ut mig och visade mig att han gick att lita på.
    Idag litar jag på honom och andra fullt ut och är lycklig tillsammans med honom och våra barn. 
    Ja,de förtjänar varandra. Så ser jag på saken också.

Ingen fara! Du behöver säkert få ur dig dina bekymmer.
    Och vad kan då vara bättre än oss här på fl?  
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-13 15:32:18 följande:
    Det är skönt att ventilera här såklart! Speciellt den här helgen när han är iväg. Själv blev jag hemma själv men tänkte bjuda över lite kompisar på fest.

Kändes bra igår när vi kysste varandra hej då, det var på tiden att vi var lite ömma mot varandra. Han lovade dessutom att han skulle vara sofistikerad och lugn i helgen eftersom han ska köra sitt barn imorgon kring lunch.

Vad möts man av sen? Jo förbannade jävla Facebook. Ett gäng rödsprängda fyllbultar som sitter och dricker whisky och Cola på morgonen. Hans ex kommenterade såklart och skrev att ha så himla kul!! Fy fasen va jag typ spyr på alla. Men men, tänker inte tänka på honom idag!
    Ja,du behöver väl få ur dig allt.
    Du ska ju inte gå och hålla alt inom dig heller.
    Vet dina vänner och familj om hur han beter sig?
    Kan du prata med någon av dem?

Hoppas att han inte är för bakis idag då så han kan köra barnet dit det ska.
    Annars hoppas jag att barnet sätter ner foten och talar om att det är nog.
    (Om det är det äldsta barnet)

Det förstår jag att det kändes skönt att ni kunde vara lite ömma med varandra.
    Kan ni vara det annars med eller är det också ett problem?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-14 14:00:30 följande:
    Hans ex körde barnet. Han kom hem hit för en stund sen och däckade på soffan, charmknutte.

Nej jag är faktiskt rätt less på karlskrället just nu, är riktigt trött på honom. Fokuserar på annat istället, får ta itu med våra problem snart när jag orkar. Just nu mår jag bäst av att bara skita i honom.

Vi har alltid varit fysiska och kärleksfulla mot varann, det är sista månaden som vi har börjat gräla och han blir utkastad på soffan. Typ! :)
    Han har helt klart alkoholproblem när han prioriterar det framför sina barn.
    Och när han inte ens klarar av att ta det lugnt för deras skull.

Ja,ni måste ju ta tag i det här på något sätt.
    För just nu så mår ju varken du eller barnen bra av det här.
    Kanske inte han själv heller.
    Om han inte vill förlora sina barn eller dig så måste han ju skärpa sig och det nu.

Men inser han inte själv att ni har problem då när han blir utkastad på soffan?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-14 17:50:24 följande:
    Nej men det är klart att han inte heller mår bra, det gör han inte. Han är sönderstressad med sitt företag och för honom har alkoholen blivit en sorts napp. Jag och barnen har mer blivit som ett sorts måste och krävande för honom, då är alkoholen en flykt.

Inte riktigt som så att vi krossar glas och slänger ut karln på soffan men det har varit väldigt kyligt oss emellan på sistone. Vi får se om vi löser det, om inte så får väl jag se mig om efter en annan framtid.
    Det kan nog säkert ligga något i det.
    Men i vilket fall som helst så måste han skärpa till sig om han ska behålla en bra relation till sina barn och till dig.

Det är inte konstigt om er relation känns kylig när han beter sig som han gör.
    Vem som helst hade blivit frustrerad av det,om man inte har samma problem själv.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-16 00:09:42 följande:
    Nu har jag fått nog på riktigt! Jag tog upp om att vi borde åka iväg till landet i helgen och bara rå om varann, lite flyktigt så lät det som att han var med på noterna. Sen kröp det fram att det ska vara fint väder till helgen och att nån polare som är gräsänkling då till varje pris vill ut.

Lägger ner det här nu, jag har en gång för alla tröttnat helt. Det är inte en sån här relation jag ville leva i, är så färdig med det här nu.
    Ja,man kommer ju till en gräns när man helt enkelt får nog.
    Så var det för mig med.
    Men jag tycker du gör helt rätt som lämnar honom nu.
    Kanske är det det som krävs också för att han ska förstå.
    Jag tycker också att du ska prata med barnen och barnens mamma så att de är beredda och kan flytta hem till sin mamma om han inte skärper sig.
    Kanske vaknar han och förstår vad han håller på med och söker hjälp om han förlorar allt han har.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-16 10:05:49 följande:
    Jag har ingen vidare lust att prata med barnens mamma om det. Hon och många andra tycker någonstans att allt är lugnt eftersom han inte blir aggressiv när han dricker. Någonstans så sköter han nog sig när barnen är här, händer det nåt kul så ställer hans omgivning upp som barnvakt.

Det är i slutändan inte mitt bekymmer. Jag är bara så ledsen över att jag inte orkar. Jag vill inte ha det så här, jag ville bli gammal med honom. Att han är en rastlös själ som inte vill växa upp tar lite knäcken på mig.

Inte så mycket mer jag kan göra, inte just nu iallafall.
    Ok.
    Men jag har lite svårt att förstå hur hon tänker där.
    Även om han inte blir aggressiv så är det ju ändå jobbigt för barnen när han blir full.
    Något som även det äldsta barnet ju har visat.
    Och det är ju fullt tillräckligt.
    Hade jag varit som henne så hade jag reagerat och försökt ta tag i det om mitt barn kom hem och sa att h*n inte vill bo med sin pappa.
    I värsta fall ansökt om ensam vårdnad tills han skärpt till sig och sökt hjälp.

Jag förstår att det är jobbigt för dig.
    Men jag tror ändå att du gör det rätta.
    Kanske är det också vad som krävs för att han ska få upp ögonen och inse vad han håller på med.
    Om inte annat så får ju du chansen att träffa någon som kommer att älska dig och respektera dig och prioritera dig som nr 1.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-16 17:18:13 följande:
    Det är inga hard feelings mellan mig och exet, vi är alltid trevliga mot varann när vi stöter på varann. Men vi är så olika, hon har alltid varit lite som hans mamma och när han gör dumma saker så ser hon honom lite som en stygg liten unge. Har ibland hållit tummarna att hon skulle ta itu med saker när t o m barnen har klagat men det är som att hon ger honom grönt kort. Min tes är att jag tror att han ger henne stålar, har inget belägg för det men vissa indikationer på det (ett helt annat ämne).

Äsch det känns bara så himla ruttet just nu. Sitter och kollar på lägenheter, kommer inte ha råd att köpa något och så himla typiskt att jag sa upp lägenheten. Nu kommer all den panik över en.
    Det är jättebra!
    Men jag tycker att hon borde vara mer oroad för barnen när deras pappa inte kan hålla sig borta från flaskan och kommer hem dyngrak när han har barnen hemma.

Varför ger han henne pengar? 

Du hade ju inte trott att det skulle sluta så här. Eller hur.
    Man står ju inte och betalar för en obebodd lägenhet när man tycker att ens förhållande känns säkert och man flyttar ihop.
    Men hoppas att du hittar något nytt snart så du kan flytta.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-16 23:10:48 följande:
    För att jag har sett delar av deras konversationer i våra sammankopplade ipads (svårt att undvika), hon skäms inte för sig om man säger så. Hon jobbar endast för fickpengar och inget annat. Vet inte ifall det är därför hon ser mellan fingrarna kring hans leverne men cyniskt nog så drar jag den slutsatsen.

Varit en tuff kväll, vi är båda väldigt ledsna men rörande överens om att vi tappat bort varann helt.
    Ok. Så hon har alltså en slags hållhake på honom där.
    Frågan är om hon verkligen har släppt honom helt.

Jag förstår att det är tufft för er.
    Men när det gäller honom så har han bara sig själv att skylla.
    Det är han som har ställt till det så att det har blivit så här.
    Inte du.
    Frågan är om han inser det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-17 11:51:03 följande:
    Nu är jag sjukskriven (för posttraumatisk stress, utmattning typ?!). Nog om det!

Hållhakarna är barnen men hon är en sån kvinna som lägger huvudet på sned och vill bli försörjd. Det är klart att jag har stört mig som fan på det där eftersom jag själv aldrig skulle få för mig att göra så. Tror inte att hon är kär i honom eftersom hon har en ny het toyboy. :) Ska tillägga att jag gillar henne ändå, irritationen riktas enbart mot min sambo.

Han är väldigt låg och bedyrar sin kärlek och lovar bättring. Jag ska iaf bo på landet ett tag under min sjukskrivning, måste bort från alla ljud, måsten, människor och negativa energier.

Tack förresten till dig och alla andra i den här tråden som orkar med mig. Har känt mig sur, egoistisk och gnällig i alla inlägg. Värmer att det finns så fina människor som tar sig tid till att skriva till en ångestladdad människa som mig.
    Ok. Men då får hon väl utnyttja sin nya toyboy istället då.
    Och ta hand om barnen själv tills din sambo inser att han måste tänka om när det gäller hans prioriteringar.

Ja,han lovar säkert bättring och kan kanske hålla det i någon vecka.
    Sen är ni tillbaka på ruta ett igen när någon av hans polare ringer och vill gå ut.
    Men förhoppningsvis så inser han att han måste prioritera om om han inte ska förlora allt han har pga sitt festande.

Jag tycker du gör rätt som åker ut på landet ett tag och vilar upp dig från din utmattning.
    Sen kan du kanske se klarare på allt efter ett tag och bestämma dig för vad du vill göra.

Inga problem! Jag tycker inte du verkar grinig. Snarare vettig.  

Styrkekramar!
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2017-05-17 12:09:42 följande:
    Ok. Men då får hon väl utnyttja sin nya toyboy istället då.
    Och ta hand om barnen själv tills din sambo inser att han måste tänka om när det gäller hans prioriteringar.

Ja,han lovar säkert bättring och kan kanske hålla det i någon vecka.
    Sen är ni tillbaka på ruta ett igen när någon av hans polare ringer och vill gå ut.
    Men förhoppningsvis så inser han att han måste prioritera om om han inte ska förlora allt han har pga sitt festande.

Jag tycker du gör rätt som åker ut på landet ett tag och vilar upp dig från din utmattning.
    Sen kan du kanske se klarare på allt efter ett tag och bestämma dig för vad du vill göra.

Inga problem! Jag tycker inte du verkar grinig. Snarare vettig.  

Styrkekramar!
    Jag ska tillägga att jag inte tycker att du verkar egoistisk heller.
    Men det är något du har rätt att vara nu.
    Din sambo är ju själv egoistisk till tusen så nu är det din tur.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-17 17:24:12 följande:
    Problemet ligger där, hon accepterade allt under deras relation. Han föraktar henne men kan inte hantera en självständig kvinna efter det.

Jag väljer att inte fokusera på honom just nu bara, är sjukskriven och ute på landet. Ska bara slappna av, glo på tv, äta gott, dricka gott och ladda om. Ska komma tillbaks till den jag var.
    Men vad är det egentligen han vill ha då om varken en självständig eller en kvinna han kan hunsa passar honom?

Det gör du helt rätt i,tycker jag.
    Fokusera på dig själv nu så kan du ta tag i det andra sen.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-17 21:05:10 följande:
    Han är en simpel man. Han vill väl ha det som han inte har, jag låter bitter men tyvärr så gör livet en något cynisk.

Absolut, jag tänker på mig själv o försöker koppla av. Däremot så måste jag väl erkänna att sitta ensam i en stuga när det börjar bli mörkt kan vara något ångestladdat.
    Ja,det är väl så.
    Men då kan han å andra sidan inte förvänta sig att hans förhållanden ska fungera om inget man gör passar honom.
    Även om man så vänder sig ut och in för hans skull.

Det kan jag förstå.
    Men du behöver nog vara för dig själv ett litet tag och bara fokusera på dig själv och tänka på vad du vill.
    Sen kanske du kan tänka klarare efter ett tag.
    Carpe Diem
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.