ralfandralf skrev 2017-04-30 12:32:42 följande:
den här typ av svaret är väldigt typiskt rasistiskt från en vanlig svensk som gillar inte olikhet !! helt enkelt , vad som är bra med dig är att du är bra ärlig men inte lika som andra , majoritet brukar säga ojj så hemskt! ojj ojjj men i sig själv jävla invandrare , vad gör han fortfarande här i Sverige !!  Jag har aldrig klagat på Sverige , jag brukar  inte säga det  för att jag är rädd att  folket kommer missförstå mig , att mina åsikter håller inte med verklighet!! det är så! här rasismen är döld men verkligen sann , , läser ni p flashback hur svenskar är rasister , man ser att svenskar " med stor respekt " är rädda , att jag kommer betala för andras dåliga angelägenheter, om andra är blattar och hänger med kriminalitet och brott ska det betyder att jag är också en kriminell och blir utsatt för diskriminering !!  
Det betyder inte att jag läser andras tankar men min sociala erfarenhet lärde mig att det funkar på det här sättet här att i Sverige har man "vi"och "dem" andra , att vad jag kommer göra , VD eller klättra upp i det sociala hierarki så står jag hela tiden en invandrare . 
Jag har ingen mot Sverige, tvärtom jag älskar som fan det här landet
Du är väldigt fördomsfull själv faktiskt!   Som direkt stämplar mig som både "rasist" och "vanlig svensk som inte gillar olikhet". 
Jag är varken rasist eller "vanlig svensk".  Jag är född i Sverige, men mina föräldrar är från Chile. 
Jag tror det har mycket med attityd och inställning att göra, och det är det du behöver förändra.  Även fördomar från din sida, att "alla" svenskar är si eller så, de är rasister för det har du läst på flashback.
Du framställer dig själv lite som ett hjälplöst offer, och en bitterhet på det.  Du tycker illa om alla på din utbildning (de är allihop egoistiska hycklare enligt dig) du får inget körkort, du har en bedrövlig praktik, inga vänner, du blir "diskriminerad" av socialtjänsten och bostadsbolag osv.