Att döda insekter...
Jag har ett "problem" och det är att jag kan inte döda djur, och det inkluderar alla djur...
Det är väl inte ett problem egentligen, men enligt många andra är man ju konstig och knasig när man inte kan ha ihjäl tex spindlar och myggor....
Mitt problem är att ibland dödar jag ju dessa djur ändå, pga att det liksom inte finns så mycket val, och jag mår så jäkla dåligt efteråt.
För några år sedan flög det en fluga runt mig när jag låg och sov på morgonen....jag gömde mig mer och mer under täcket, men den gav sig inte och satte sig på den lilla bit av ansiktet som syntes hela tiden. Efter någon timma slog jag ihjäl den....jag har fortfarande dåligt samvete...så ni hör ju på vilken nivå detta ligger på..
Inte ens bananflugor slår jag ihjäl, jag ställer ett glas med nåt sött och gott och fångar in dom, sen släpper jag ut de små liven...
När vi hade problem med möss i huset vi hade köpte mannen musfällor som mössen kunde gå in i, äta osten och en lucka åkte ner bakom dom...sen släppte han ut mössen.
De blev rätt tjocka o goa, för de sprang ju in igen såklart och rätt in i buren och åt ost..
Såhär är det för oss.. vi dödar inte djur för skoj skull...oftast.
Nu hade vi fått in myror i våran lägenhet. I början släppte vi ut dom, men det blev mer och mer och vi täckte hela deras passage med kanel och vips så var det inga myror, tills någon dag efter då de hittade en ny gång in och nu kryllade det av myror inne. Det var inte kul, och tillslut blev jag knäpp och när jag dammsög så dammsög jag upp en del som "var i vägen" och fy vad dåligt jag mådde.
Vi försökte allt att få ut dessa myror men det funkade inte och jag vill inte ha massa myror inne. Vi köpte en myrdosa och nu har vi som jag ser det haft ett massmord hemma. Helt fruktansvärt och hur kan man göra så? Hela natten efter drömde jag massa konstiga drömmar om död och hemska saker.
Jag vet att jag i vissas ögon låter som en psyko människa, men jag är en helt normal småbarnsmamma som bara mår dåligt att döda djur. Tyvärr är inte detta något som jag pratar så mycket om, för då man nämner det så blir man alltid ifrågasatt. När jag är hemma hos folk som helt plötsligt slår ihjäl flugor o spindlar till höger och vänster så hugger det till i hjärtat, men jag säger inget. Att slå ihjäl ett djur bara för att det är äckligt eller ivägen är så konstigt för mig.
Varför gör man så? Finns det någon här som känner som mig?