Tips på yrken
Hej!
Har jobbat några år och börjar nu bli sugen på att testa något nytt då jag tycker att mitt nuvarande jobb är väldigt psykiskt påfrestande. Känner idag att jag behöver prestera 200 % för att nå upp till en "ok" nivå, som jag ändå inte känner att jag helt står bakom på grund av att förutsättningarna inte är de bästa.
Har en universitetsexamen på 3,5 år (socionom) och skulle nu vilja jobba med något som inte innebär att jag behöver läsa någon ny längre utbildning. Tänker mig kanske en YH-utbildning eller att jag bara läser till några kurser på universitet.
Jag letar efter ett yrke som stämmer in på följande:
- Kontorsarbete mån-fre ca 8-17.
- Innebär mycket skriva, t.ex utredningar av olika slag.
- Inte många muntliga presentationer, därav mest administrativt arbete.
- Enskilt arbete men i en arbetsgrupp.
- Ett jobb som kan vara just bara ett jobb, inte att enskilda personer drabbas väldigt negativt om jag t.ex skulle vara hemma sjuk en dag.
- Ett jobb där man kan utvecklas och göra det lilla extra, inte ständig stress bara för att nå upp till lägsta nivå.
Ni som är socionomer som bytt yrkesbana får gärna berätta vad ni jobbar med idag. Själv har jag varit inne på att jobba mer mot personal och rekrytering, men tänker att det måste finnas andra yrken som också stämmer in på beskrivningen ovan.
Vore guld värt att få lite tips i yrkesdjungeln! :)