• ssshhh

Förstoppning inget hjälper?

Har testat 2 klyx, 2 dulcolax och 20 laxoberal droppar men inget hjälper? Klyxen hjälpte lite men det känns som om förstoppningen sitter nästan allra längst upp i tjock tarmen, vad gör jag? Dulcolax brukade hjälpa förut men den har ingen effekt längre och laxoberal dropparna märkte jag ingen effekt av alls. Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Förstoppning inget hjälper?
  • Meus Veritas

Som ovan säger massa vatten och katrinplommon. Rör även mycket på dig och massera magen. Under hur lång tidsintervall har du stoppat i dig alla klyx och droppar?

• nirakanna2

Jag gillar inte kaffe, men dricker det ibland som laxermedel (ibland i kombination med russin). Funkar för mig.

• ssshhh
    Meus Veritas skrev 2017-05-01 11:29:14 följande:

Som ovan säger massa vatten och katrinplommon. Rör även mycket på dig och massera magen. Under hur lång tidsintervall har du stoppat i dig alla klyx och droppar?

Jag tog först en klyx som hjälpte lite, väntade sedan några dagar kanske och då åt jag bara i princip vit fisk för att se om magen lugnade ner sig, sedan tog jag en till klyx för att verkligen få ut allt, dock känns det inte som det hjälpte. Någon gång under dom dagarna tog jag 2 st dulcolax som inte hjälpte så mycket och igår kväll tog jag 20 st laxoberal droppar och dom hade ingen effekt alls.
  • ssshhh

Katrinplommon fungerar inte så bra för mig tyvärr, men tack för tipsen!

• ssshhh

Tack för alla tips! Har lite panik just nu eftersom förstoppningen blivit värre, någon som vet om man kan köra klyx med slang? På sjukhuset brukar dom väl ge klyx med slang för att få in det längre har jag för mig. Någon som vet hur många klyx man får ta på "samma" gång, är verkligen frustruerad och vill bli av med allt en gång för alla.

• nuharjagbytt
    ssshhh skrev 2017-05-01 12:16:42 följande:

Jag tog först en klyx som hjälpte lite, väntade sedan några dagar kanske och då åt jag bara i princip vit fisk för att se om magen lugnade ner sig, sedan tog jag en till klyx för att verkligen få ut allt, dock känns det inte som det hjälpte. Någon gång under dom dagarna tog jag 2 st dulcolax som inte hjälpte så mycket och igår kväll tog jag 20 st laxoberal droppar och dom hade ingen effekt alls.

Bara vit fisk inte konstigt att magen fortfarande är förstoppad. Nu vet jag inte vad du har för övriga problem med magen men förstoppning fixas med fibrer. Jag äter nu kiwi för att hålla igång magen. Messmör har jag också använt. Kiwi funkar för mig eftersom jag normalt sett blir för lös efter några dagar.
  • Jag är bara jag

Är inte Klyx lavemang? Funkade på mig när jag inte bajat på 9 dar och bokstavligen inte kunde vare sig äta eller gå längre! Hur många dar har det gått? Jättestarkt kaffe och sockerfritt godis är också lösande. Sitta högt upp med knäna mot sig när man sitter på toa.

• Deceree1

Jag brukar dricka ett glas med nyponsoppa och en rejäl skopa linfrön i. Hela linfrön. De borde göra susen :)

Svar på tråden Förstoppning inget hjälper?