Inlägg från: brennaV |Visa alla inlägg
  • brennaV

Vi som hoppas på syskon 2018!

Jag går gärna med. Har försökt i ett år nu med nummer tre. Har två barn sen innan födda 2012 och 2013. Problemet för oss är inte att bli gravida utan att få behålla det. Sedan uttag av spiral i april förra året så har vi fått 3 missfall (2 ma och en ofostrig graviditet), skrapats alla gånger.

Påbörjade utredning den 21/4, då såg gynekologen en mogen äggblåsa som skulle spricka på fredagen (21/4) eller lördagen. Dock så kom min mens idag, bara 10-11 dagar efter ägglossning (aldrig varit med om det förut). Ska göra en hysterskopi (sprutas in koksaltlösning i livmodern för att söka efter ojämnheter) den 15/5, men måste tidigarelägga den nu när mensen startade innan 5/5. (Läkaren sa att hysterskopi görs på dag 10 i menscykeln, så får ringa till dem imorgon och säga att mensen redan kommit igång)

Hoppas verkligen på vår tur snart - trött på alla missfall. Blir 36 nu i maj

• brennaV

Kan inte bli starkare

MalynCazzandra skrev 2017-05-01 19:24:45 följande:

Världens smärta i nedre magen och känner mig varm. Känns som extrem mensvärk men är inte alls dags. Spänner och värker. Misstänker att äl är på g :O

Testet säger nog detsamma...

• brennaV

Tack! Ja nu hoppas vi på 2018 för oss alla <3

Meylie89 skrev 2017-05-01 19:55:54 följande:

Välkommen:)

Tråkigt att läsa om dina missfall, men positivt att ni fått hjälp och fått påbörja utredning!

Hoppas på tur för oss alla och att 2018 blir ett syskonår! :)

• brennaV

Kram! "Vet hur det känns" - 3 missfall på raken för mig, så låt oss hoppas på vår tur nu

Leapea1 skrev 2017-05-01 20:12:00 följande:

Hej! Vi har en dotter född 2014 och vi vill gärna ha ett syskon. Har fått två missfall, jan-17 samt nu april-17 så jag hoppas på ett syskon 2018 :)

• brennaV

Vi påbörjade en utredning den 21/4. I och med att vi har två friska pojkar födda 2012 och 2013 tillsammans så menar de på att vi vet att vi kan bli gravida, och problemet för oss nu är att få behålla det. Hon gjorde ett vul på mig. Hon såg något flöde i livmodern som skulle kunna vara polyp, och det kan man se om man gör hysterskopi (sprutar in koksaltlösning i livmodern och då kan man tydligare se vad som är "flödet"). Hon såg även då en äggblåsa som var 20 mm, dvs mogen och redo att släppa. Man gör denna hysterskopi på dag 10 i cyklen. Då vi såg en äggblåsa så räknade vi den dagen som min ägglosningsdag och sedan mens 14 dagar senare, sen plussade vi på 10 dagar. Har alltså fått tid för hysterskopi den 16/5. Men i och med att mensen kom 4-5 dagar för tidigt måste jag byta dag nu. Sedan tog hon sköldkörtelprov på mig också. Hon menade på att vi haft otrolig otur...men jag vet inte jag.

Leapea1 skrev 2017-05-02 08:59:17 följande:

Hur har det gått annars för er? Ringde nyss kvinnokliniken och frågade om man kunde få ta blodprov och se om man har brist på något som orsakar missfall men hon sa att dom gör inget fören man fått 3 stycken. Och du skrev att ni fått 3 på raken - ska ni göra någon utredning?

• brennaV

Åh, det där är ett plus. Grattis

[quote=77670063][quote-nick]Meylie89 skrev 2017-05-12 17:58:01 följande:[/quote-nick][/quote]

• brennaV

Min mens kom 4 dagar tidigare i maj. Har ägglossning nu i dagarna och bim i början på juni. Hoppas så klart på plus men samtidigt vet jag inte om jag pallar ytterligare en förlust, ett missfall. Har ju haft 3 st på mindre än 1 år. Kroppen tar sån stryk av det. Heja alla oss som fortfarande hoppas på plus

• brennaV

Imorgon går jag in i vecka 11. Har sett bebis sprattla i vecka 7+1 och i vecka 9+1 och hoppas så det ska gå vägen nu (efter tre missfall). Gör nipt på tisdag

• brennaV
    MalynCazzandra skrev 2017-09-02 11:38:24 följande:

Ja nu verkar det som att man har plussat. Har svårt att tro det men går in i vecka 10 idag och har varit hos barnmorskan två gånger redan. Nu längtar man till ultraljudet som infaller på min födelsedag den 8 november ! :D ska försöka att inte ta reda på könet denna gång.

Vad härligt att allt gått vägen!
Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!