• Anonym (Ts)
    Äldre 1 May 18:47
    1617 visningar
    5 svar
    5
    1617

    På hans villkor?

    Barnet vill ha dagumgänge ett tag då det var 1,5 år sedan hon träffade pappan och har nu endast träffat honom över en lunch. Han däremot vägrar att hämta om det inte blir tal om övernattningar och säger att jag måste köra om det enbart är tal om timmar. Har han rätt att göra såhär, han struntar ju helt i barnets vilja som för övrigt är 12 år gammalt?????

  • Svar på tråden På hans villkor?
  • Anonym (Örjan­)
    Äldre 2 May 15:58
    #1

    Varför skyller du på barnet? Det är väl självklart att ni båda ska hjälpas åt så att barnet har bästa möjliga kontakt med sin pappa eller hur menar du? Varför har det varit så långt uppehåll och varför är det så långt mellan era bostäder?

  • Anonym (qq)
    Äldre 2 May 15:59
    #2

    varför startar du ny tråd? Det blir så mkt enklare för "nya" läsare om man vet bakgrunden. 

    men jag tycker du ska ringa familjerätten och fråga helt enkelt 

  • Äldre 2 May 16:02
    #3
    Anonym (Ts) skrev 2017-05-01 18:47:36 följande:

    Barnet vill ha dagumgänge ett tag då det var 1,5 år sedan hon träffade pappan och har nu endast träffat honom över en lunch. Han däremot vägrar att hämta om det inte blir tal om övernattningar och säger att jag måste köra om det enbart är tal om timmar. Har han rätt att göra såhär, han struntar ju helt i barnets vilja som för övrigt är 12 år gammalt?????


    Fixa ett möte hos familjerätten.


  • Anonym (tindr­a)
    Äldre 2 May 16:07
    #4

    I din förra tråd fick du ju en del råd angående hur hantera detta.

  • Anonym (Örjan­)
    Äldre 2 May 18:21
    #5
    Anonym (qq) skrev 2017-05-02 15:59:25 följande:

    varför startar du ny tråd? Det blir så mkt enklare för "nya" läsare om man vet bakgrunden. 

    men jag tycker du ska ringa familjerätten och fråga helt enkelt 


    Kan du länka den andra tråden tack.
Svar på tråden På hans villkor?