• EmmaPSx

Hittade ett klamydiatest gömt hos min PV

Hittade ett klamydiatest hos min pojkvän förra veckan. Ett hemtest, ett sånt man kan beställa från nätet. Vi har varit tillsammans i snart 2 år och vi testade oss båda två i början för att se så vi inte hade något vilket ingen av oss hade.

Jag har naturligtvis konfronterat honom och frågat varför han behöver ett test. Han säget att han inte beställt något test utan har fått det på posten ändå, att någon nog beställt åt honom eller att han fått de utskickat på "måfå".

Vad gör man? Inte fan skickar de ut klamydiatest till random personer? Han säger att han fick de för ca tre månader sen.

• Svar på tråden Hittade ett klamydiatest gömt hos min PV
  • Anonym (tror inte det)

Sorry to say, men jag har aldrig hört om slumpmässigt utskickade klamydiatester. Det känns som en lögn.

• EmmaPSx

Inte jag heller... han ljuger av någon anledning. En anledning jag antagligen inte vill veta.

• Anonym (nä)

verkar ju skumt men om det är använt borde han väl ha slängt det. om det är oanvänt hade han väl inte beställt det. hade han gjort nåt som fått honom att beställa hem ett test hade han antagligen använt det direkt... kanske

• Anonym (tror inte det)
    EmmaPSx skrev 2017-05-02 22:24:20 följande:

Inte jag heller... han ljuger av någon anledning. En anledning jag antagligen inte vill veta.

Har han använt det eller inte?
  • EmmaPSx
    Anonym (tror inte det) skrev 2017-05-02 23:01:01 följande:
    Har han använt det eller inte?
    Det var inte använt. Han kan ju dock ha fått hem det dagen innan jag hittade det och inte tre månader tidigare som han säger, och tänkt att han ska ta det när jag inte är där. 
    Han säger också att om han beställt det och tänkt ta det hade han ju gjort de direkt och sen slängt bevisen men hade man då inte tänkt ta det så hade man väl slängt allt och inte gömt det? eller?
  • Anonym (Om)

Ehm.. jag har aldrig hört talas om att klamydiatest skulle skickas ut random.. du kan ju tänka dig vilket kaos det skulle blivom massvis med randommänniskor skulle få hem klamydiatest bara sådär? Dessutom om han fick det för 3 mån sen så hade han ju slängt det direkt, för vad ska han med det till annars? Han ljuger.. och tror förmodligen att du är dum nog att gå på det...

• Anonym (Stina)

Nej, han har av någon anledning beställt testet.

Det förvånar mig att han inte drog klassikern "nä men Kalle träffade en brud och ville testa sig och har glömt testet här".

• Anonym (Eeeeh)

Att man tar ett klamydiatest behöver inte bero på att han är otrogen, utan det kan bero på att han misstänker att DU har varit det och att han därför vill testa sig.

Jag gjorde exakt detta, fast inte i hemversionen utan i vårdregi, vi var bägge rena, jag hade inte vänstrat men så började det göra ont när jag kissade. Jag hade gonnorré, hon försökte beskylla mig för att ha vänstrat men sen fick hon erkänt.

Hon hade legat med någon annan, fått det, gett det till mig. kan det vara samma sak i ert fall?

• Anonym (Oups)

Mest troligt: han har fått ångest efter att att ha varit otrogen och haft oskyddat sex.

• Anonym (ojdå)

1 Nej man skickar inte ut tester bara för kul
    2 Ja han har varit otrogen
    3 Ja du bör lämna

Svar på tråden Hittade ett klamydiatest gömt hos min PV