EmmaPSx skrev 2017-05-03 13:49:09 följande:
Han vet om att jag inte tror på den förklaringeb men jag kan inte göra slut med någon för att han KANSKE varit otrogen.
Han tror inte att jag skulle vara de heller men hade han varit smart hade han skyllt på att han misstänker att jag skulle varit otrogen och inte på att någon annan skickat ett test. Sämsta bortförklaringen!
Inte haft personlig direkt erfarenhet med detta, men baserat på min omgivning så klarar de flesta människor inte av att ljuga bra när det gäller otrohet. Att om man lägger lite press på så börjar det snart sippra - "fel" ord kommer ut, historien förändras, små detaljer missas osv. Och när det händer och man lägger ytterligare lite press så erkänner många tillslut otroheten. Ingen garanti heller såklart, finns ju också de som är rätt bra på att ljuga, men värt ett försök.
Ställ fker frågor:
Varför har han inte slängt det om det kom för tre månader sedan?
Test skickas inte ut på måfå, vem kan ha bestälöt det åt honom - undrar han inte över det?
Om han ändå propsar på att det skickats ut på måfå, var skickades testet ifrån? Har han kontaktat det stället och frågat vad det handlar om?
Försök hålla koll på allt han säger och var vaksam på var det inte går ihop och varför en del saker ens kommer på tanke. T.ex. reagerar jag på det du skrev om att "Han säger också att om han beställt det och tänkt ta det hade han ju gjort de direkt och sen slängt bevisen ". Förutom det du själv påpekar om att han fått hem det utan beställning så hade han väl bara slängt det direkt, så undrar jag varför han ens kom upp med den där förklaringen. Tyckte han det var en bra idé att i princip bekräfta att om han hade ett behov av att ta testet så hade han vekligen dolt det för dig? Det är svårt att konfrontera det, men kanske något att tänka på. Kan vara ingenting, men ofta slänger folk ur sig " fast om det var sant, då hade jag gjort såhär"-grejer för att förklara bort sitt faktiska beteende, men inser inte att i sitt försök att förklara så säger de något rätt hemskt för någon som ska vara oskyldog.