• EmmaPSx

Hittade ett klamydiatest gömt hos min PV

Hittade ett klamydiatest hos min pojkvän förra veckan. Ett hemtest, ett sånt man kan beställa från nätet. Vi har varit tillsammans i snart 2 år och vi testade oss båda två i början för att se så vi inte hade något vilket ingen av oss hade.

Jag har naturligtvis konfronterat honom och frågat varför han behöver ett test. Han säget att han inte beställt något test utan har fått det på posten ändå, att någon nog beställt åt honom eller att han fått de utskickat på "måfå".

Vad gör man? Inte fan skickar de ut klamydiatest till random personer? Han säger att han fick de för ca tre månader sen.

• Svar på tråden Hittade ett klamydiatest gömt hos min PV
  • gamlapappan

Jag tycker att det låter som att du har en ansvarsfull pojkvän som testar sig. Gjorde fler som honom skulle vi slippa eller i alla fall minska att så många drabbas av Klamydia och färre drabbas av ofrivillig barnlöshet.

Det skulle kunna vara så att han varit lite orolig för att du varit otrogen och velat testa sig för säkerhets skull. Han kanske inte ens på riktigt trodde att du varit otrogen men kanske trodde att det var 1% chans att du varit det. Det kanske kändes jobbigt för honom att fråga dig om det och han ville inte förstöra er relation med en sådan fråga. Hade han fråga hade du säkert känt det som en anklagelse / misstanke, trots att han egentligen litade på dig.

Vem som helst kan beställa ett klamydia-test åt någon annan. Har du bara personnumret (och det är ju lätt fixat) går det enkelt att beställa testet. Kanske var det något av hans polare som tyckte att det var ett kul "skämt". Eller någon gammal flickvän som ville hämnas på honom och förstöra er relation? Eller så var det någon han faktiskt haft ihop det med innan ni träffades som själv fått Klamydia som trodde att det faktiskt var så att även han möjligtvis var smittad och beställde ett test även åt honom för säkerhets skull.

Vad jag egentligen vill säga är att det finns många rimliga förklaringar utan att du ska behöva dra slutsatsen att din pojkvän varit otrogen.

• Anonym (ojdå)
    gamlapappan skrev 2017-05-03 11:31:17 följande:

Jag tycker att det låter som att du har en ansvarsfull pojkvän som testar sig. Gjorde fler som honom skulle vi slippa eller i alla fall minska att så många drabbas av Klamydia och färre drabbas av ofrivillig barnlöshet.

Det skulle kunna vara så att han varit lite orolig för att du varit otrogen och velat testa sig för säkerhets skull. Han kanske inte ens på riktigt trodde att du varit otrogen men kanske trodde att det var 1% chans att du varit det. Det kanske kändes jobbigt för honom att fråga dig om det och han ville inte förstöra er relation med en sådan fråga. Hade han fråga hade du säkert känt det som en anklagelse / misstanke, trots att han egentligen litade på dig.

Vem som helst kan beställa ett klamydia-test åt någon annan. Har du bara personnumret (och det är ju lätt fixat) går det enkelt att beställa testet. Kanske var det något av hans polare som tyckte att det var ett kul "skämt". Eller någon gammal flickvän som ville hämnas på honom och förstöra er relation? Eller så var det någon han faktiskt haft ihop det med innan ni träffades som själv fått Klamydia som trodde att det faktiskt var så att även han möjligtvis var smittad och beställde ett test även åt honom för säkerhets skull.

Vad jag egentligen vill säga är att det finns många rimliga förklaringar utan att du ska behöva dra slutsatsen att din pojkvän varit otrogen.

Ingen av dina förklaringar är rimliga, samtliga är väldigt långsökta.
  • EmmaPSx
    Anonym (Om) skrev 2017-05-02 23:11:40 följande:

Ehm.. jag har aldrig hört talas om att klamydiatest skulle skickas ut random.. du kan ju tänka dig vilket kaos det skulle blivom massvis med randommänniskor skulle få hem klamydiatest bara sådär? Dessutom om han fick det för 3 mån sen så hade han ju slängt det direkt, för vad ska han med det till annars? Han ljuger.. och tror förmodligen att du är dum nog att gå på det...

Han vet om att jag inte tror på den förklaringeb men jag kan inte göra slut med någon för att han KANSKE varit otrogen.

Han tror inte att jag skulle vara de heller men hade han varit smart hade han skyllt på att han misstänker att jag skulle varit otrogen och inte på att någon annan skickat ett test. Sämsta bortförklaringen!
  • Anonym (Utfrågaren)
    EmmaPSx skrev 2017-05-03 13:49:09 följande:

Han vet om att jag inte tror på den förklaringeb men jag kan inte göra slut med någon för att han KANSKE varit otrogen.

Han tror inte att jag skulle vara de heller men hade han varit smart hade han skyllt på att han misstänker att jag skulle varit otrogen och inte på att någon annan skickat ett test. Sämsta bortförklaringen!

Inte haft personlig direkt erfarenhet med detta, men baserat på min omgivning så klarar de flesta människor inte av att ljuga bra när det gäller otrohet. Att om man lägger lite press på så börjar det snart sippra - "fel" ord kommer ut, historien förändras, små detaljer missas osv. Och när det händer och man lägger ytterligare lite press så erkänner många tillslut otroheten. Ingen garanti heller såklart, finns ju också de som är rätt bra på att ljuga, men värt ett försök.

Ställ fker frågor:

Varför har han inte slängt det om det kom för tre månader sedan?

Test skickas inte ut på måfå, vem kan ha bestälöt det åt honom - undrar han inte över det?

Om han ändå propsar på att det skickats ut på måfå, var skickades testet ifrån? Har han kontaktat det stället och frågat vad det handlar om?

Försök hålla koll på allt han säger och var vaksam på var det inte går ihop och varför en del saker ens kommer på tanke. T.ex. reagerar jag på det du skrev om att "Han säger också att om han beställt det och tänkt ta det hade han ju gjort de direkt och sen slängt bevisen ". Förutom det du själv påpekar om att han fått hem det utan beställning så hade han väl bara slängt det direkt, så undrar jag varför han ens kom upp med den där förklaringen. Tyckte han det var en bra idé att i princip bekräfta att om han hade ett behov av att ta testet så hade han vekligen dolt det för dig? Det är svårt att konfrontera det, men kanske något att tänka på. Kan vara ingenting, men ofta slänger folk ur sig " fast om det var sant, då hade jag gjort såhär"-grejer för att förklara bort sitt faktiska beteende, men inser inte att i sitt försök att förklara så säger de något rätt hemskt för någon som ska vara oskyldog.
  • EmmaPSx
    Anonym (Utfrågaren) skrev 2017-05-03 14:25:48 följande:

Inte haft personlig direkt erfarenhet med detta, men baserat på min omgivning så klarar de flesta människor inte av att ljuga bra när det gäller otrohet. Att om man lägger lite press på så börjar det snart sippra - "fel" ord kommer ut, historien förändras, små detaljer missas osv. Och när det händer och man lägger ytterligare lite press så erkänner många tillslut otroheten. Ingen garanti heller såklart, finns ju också de som är rätt bra på att ljuga, men värt ett försök.

Ställ fker frågor:

Varför har han inte slängt det om det kom för tre månader sedan?

Test skickas inte ut på måfå, vem kan ha bestälöt det åt honom - undrar han inte över det?

Om han ändå propsar på att det skickats ut på måfå, var skickades testet ifrån? Har han kontaktat det stället och frågat vad det handlar om?

Försök hålla koll på allt han säger och var vaksam på var det inte går ihop och varför en del saker ens kommer på tanke. T.ex. reagerar jag på det du skrev om att "Han säger också att om han beställt det och tänkt ta det hade han ju gjort de direkt och sen slängt bevisen ". Förutom det du själv påpekar om att han fått hem det utan beställning så hade han väl bara slängt det direkt, så undrar jag varför han ens kom upp med den där förklaringen. Tyckte han det var en bra idé att i princip bekräfta att om han hade ett behov av att ta testet så hade han vekligen dolt det för dig? Det är svårt att konfrontera det, men kanske något att tänka på. Kan vara ingenting, men ofta slänger folk ur sig " fast om det var sant, då hade jag gjort såhär"-grejer för att förklara bort sitt faktiska beteende, men inser inte att i sitt försök att förklara så säger de något rätt hemskt för någon som ska vara oskyldog.

Tack för ett riktigt bra svar. Jag ska absolut göra de där. Har försökt släppa det men de går inte, jag litar inte på honom längre och en utekväll för honom hade betytt en sjuk oro för mig.

Det funkar inte, måste få reda på sanningen.

Kan tilläggas dock att vi bor i en väldigt liten stad och att en otrohet här till 90% kommer fram genom skvaller. Han var också i Thailand på semester med 2 kompisar i mars.
  • Anonym (Utfrågaren)
    EmmaPSx skrev 2017-05-03 14:54:34 följande:

Tack för ett riktigt bra svar. Jag ska absolut göra de där. Har försökt släppa det men de går inte, jag litar inte på honom längre och en utekväll för honom hade betytt en sjuk oro för mig.

Det funkar inte, måste få reda på sanningen.

Kan tilläggas dock att vi bor i en väldigt liten stad och att en otrohet här till 90% kommer fram genom skvaller. Han var också i Thailand på semester med 2 kompisar i mars.

Jag förstår, hade känt exakt likadant om det hade vart min sambo det gällde. Fråga honom också, om det nu legat hemma där i tre månader - varför nämnde han inget när testet kom? Hade jag fått hem ett klamydiatest utan att jag beställt ett hade min sambo vart den första jag pratade med, dels för att inte riskera en sånhär situation, men framförallt för att min första fråga hade ju vart om det var han som beställt det eftersom jag visste att jag inte gjort det. Så blir ytterligare en märklig sak (i min mening) att din pojkvän aldrig berättade eller frågade dig om det, utan du fick hitta det själv.
  • Canadasvensk

Kära TS... jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det här men din kille knullade någon i Thailand. Kanske var det en backpacker och kanske var det en hora.

Lite by? Har jag också växt upp i och alla killkompisar höll varandra om ryggen om otrohetsaffärerna.

Kom över saken eller gå vidare. För "om" han varit otrogen behöver du inte grubbla på.

• Anonym (Vivi)

Beklagar Ts, men det låter definitivt som om han varit otrogen, troligtvis i Thailand. :(

• Anonym (Olivia)

Hur hittade du testet? Ni bor ju inte ihop?

• Anonym (Datum)
    EmmaPSx skrev 2017-05-02 23:05:52 följande:
    Det var inte använt. Han kan ju dock ha fått hem det dagen innan jag hittade det och inte tre månader tidigare som han säger, och tänkt att han ska ta det när jag inte är där. 
    Han säger också att om han beställt det och tänkt ta det hade han ju gjort de direkt och sen slängt bevisen men hade man då inte tänkt ta det så hade man väl slängt allt och inte gömt det? eller?
    De klamydiatest som skickas ut är daterade. Det är bara att titta på vilket datum som står på det.
  • Anonym (J)

Tyvärr. Han HAR varit otrogen. Dumpa skiten och skaffa en vuxen fin man som respekterar dig nog mycket för att inte gå bakom ryggen på dig.. Sen så borde du tyvärr åka till barnmorskan och testa dig för olika könssjukdomar. Vem vet hur många och vilka han hann med i Thailand :(

• Anonym (Otrogen)

Köpte också ett sånt test en gång. Varför? För att jag hade knullar utanför mitt äktenskap utan kondom...

• pyssel
    EmmaPSx skrev 2017-05-03 13:49:09 följande:

Han har inte "kanske varit otrogen". Han har "kanske blivit smittad NÄR han var otrogen".
    Alla hästar hemma
  • Anonym (BOW)
    pyssel skrev 2017-05-04 22:36:04 följande:
    Han har inte "kanske varit otrogen". Han har "kanske blivit smittad NÄR han var otrogen".
    Du slog förmodligen huvudet på spiken.
    Han har varit otrogen, nu är han nojig. 
Svar på tråden Hittade ett klamydiatest gömt hos min PV