• AMRS

Åldersskillnad. vad är ok?

Vad skulle ni tycka om ni fick reda på att er pojkvän varit tillsammans med en som är 16år yngre? Överreagerar man om man tycker det känns jobbigt?
    Han är född -75 & hon -91. Känns som min bild av min pojkvän helt förändrats..
    kan inte sätta fingret på varför de känns jobbigt.

• Svar på tråden Åldersskillnad. vad är ok?
  • Dr Nail

Varför inte bara säga hur gamla de var när de dejtade, så man slipper göra avancerad matematik???

• Bullimor

Vad spelar det för roll så länge det inte handlade om säg... 14 och 30?

• AMRS

Jag vet inte exakt när dom var ihop.. annars hade jag skrivit det!

• Griseknoen35

Hans förflutna skulle det vara, något alla har. Lev i nuet. Har du och han det bra och ni älskar varandra så är det väl bättre att fokusera på nutid och framtiden istället för att gräva i saker som var innan ni träffades.

• HeltOk

Jag personligen hade inte riktigt brytt mig om det. Detta är då med förväntningarna om att hon var över 18 - detta betyder då att han skall ha dejtat henne max 5 år tidigare än dig.

Skulle det t.ex. vara att hon vart 20 och han 36 så tycker jag att det är helt ok. 

Enda anledningen till att jag hade kunnat tycka att det vart jobbigt är om hon var under 18 eller om de fortfarande har bra kontakt med varandra .. Om inget av detta har hänt/händer så hade jag bara frågat lite mer för att försöka förstå mig på det. 

Sen beror det på hur man är som person, jag är ju inte någon som lägger mycket tankar på sånt. Det är ju trotts allt mig han är i ett förhållande med nu. 

Svar på tråden Åldersskillnad. vad är ok?