Inlägg från: LovisaTilda |Visa alla inlägg
  • LovisaTilda

För oss med BIM 1-5 juni

Sagt och gjort...här kommer då jag från maj-tråden.

Mensen har inte riktigt dragit igång men rosa och bruna flytningar idag så nog är den på G. (Fick även neg. Gravtest i måndags).

Detta blir, precis som för dig ts, vårt andra försök med tredje barnet. En liten sladdis önskas :) även jag har samme man ;)

Håller tummarna för oss! Ska bli spännande att följas åt.

• LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-03 13:41:47 följande:

Hur gamla är dina barn? Mina är snart 5 och 4 år

Mina är 8 och 10 :) men det är först nu vi är redo.

Är beredd på att det kan ta lite tid med nummer tre. Det tog sig på första försöker med de andra två, men det är ju som sagt några år sedan.
  • LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-03 17:04:54 följande:

Jag tänker på min ålder jag. Blir 36 om några veckor.

Jag blir 32 i år. Har utbildat mig och jobbat ett tag nu så nu känns det rätt.

Hoppas detta är vår månad!!
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-03 13:55:52 följande:

Hej! Har Bim 3 juni. Andra försöket första barnet. Missade äl i maj så ska ha mens på lördag, vet att det alltså inte har tagit sig! Hejaaaaa!! Kör ni med äl test? Kram

Jag tänkte testa med äl-test denna månaden.

Funderar på vilket märke jag ska testa. Är inne på clearblue digital, den som har både blinkade och fast gubbe :)
  • LovisaTilda
    Madde0608 skrev 2017-05-04 11:28:40 följande:

Hoppar också in här. Har Bim 30 maj dock. 4 försöket med 3 barnet, en sladdis. Jag har två sedan innan som är 9 och 11 år. Skulle inte ha fler egentligen men efter mycket prat så kom jag och min blivande man fram till en till. Vi har båda fast jobb nu och har ett ganska aktivt liv med hundar:) ska prova äl stickor för första gången nu.

Vi försöker också med nummer 3 :) våra barn är 8 och 10.

Har beställt clearblues digitala äl-test idag, det som har blinkande och fast gubbe. Första gången jag testar detta också.
  • LovisaTilda

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

• LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-04 19:44:07 följande:

2010 när jag slutade med p-piller krånglade mensen supermycket. När jag 2014 satte in kopparspiral så blödde jag som fan. Sen 2016 när jag tog ut den så har jag sparsam mens men uppenbarligen ändå blivit gravid (4 gånger) måste bara få behålla barnet nu.

I måndags kom min mens, 4-5 dagar för tidigt. Under måndagen, tisdagen, onsdagen har jag inte behövt byta binda mer än1 gång per dag....och idag är mensen slut

Visst är det märkligt hur kroppen funkar?

Hoppas på att allt är som det ska då. Har själv inte upplevt missfall men kan tänka mig att det är ett enormt sorgearbete varje gång det inträffar. När man får det där plusset på Stickan är ju det där lilla fröet redan ett barn i tanken. Håller tummarna för oss alla!
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-04 22:36:37 följande:

Intressant! Efter att ja slutade med p piller för 9 månader sen har jag oxå bara mens 2-3 dagar. Har googlat men vad ja förstår verkar det inte påverka äl?? Är orolig. Var hos gyn och tog upp detta då och hon sa att mensen kan bli kortare plötsligt och inget man ska oroa sig över. Fast tyvärr gör man ju det ändå... ska ha mens på lördag. Får se om den är lika kort då....

Låter ju lovande att det inte påverkar iaf!

Har beställt äl-test nu så att jag kan få koll på min cykel.

Idag har jag inte blött någonting än så länge. Och det är bara dag 2 :O

Har ni försökt bli gravida sen du slutade med pillrena?
  • LovisaTilda
    Cheerful skrev 2017-05-04 22:37:00 följande:

Såhär blödde jag, precis när jag tog ut min spiral den 14 november förra året, och efter det har jag varierat mellan 3-5 dagar med 4 dagar i snitt. Hade en ägglossning ca 2 veckor efter jag tog ut den (mirena som hade suttit i 1.5år) och har haft varje månad sen dess.

Jag hade också mirena. Du verkar ju ha en mer "normal" blödningsperiod. Jag tror jag hade äl i april men jag vet egentligen inte eftersom jag inte testade mig. Men nu ska det blinordning på det ;)

Har ni försökt bli gravida sen i november då?
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-05 13:20:23 följande:

Aa okej! Har också beställt test :) Aa har bara försökt en gång hittills! Ni då? Har inte skummat igenom tråden men är det första barnet och hur många försök ni gjort? Vi har varit särbos i två år och flyttar ihop inorn så då jävlar blir det att försöka!!

Det här blir vårt andra försök med tredje barnet. Vi har två döttrar på 8 och 10 år sedan innan :)

Spännande! Då är det ert första?
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni