• Milou3

För oss med BIM 1-5 juni

Jooosen skrev 2017-05-04 09:50:17 följande:

En fråga: hur gör ni, säger ni till era sambos att ni har äl eller ligger ni lågt med det för rädsla för stress? Vi har ju bara försökt en gång hittills men vet inte hur ja ska göra. Är rädd att sätta press... ändå så känns det som man måste det då det inte är så många fertila dagar per månad liksom :/

I början av våra försök ( sambon sa "det blir när det blir" men jag ville direkt ha stenkoll och köpte äl-test och googlade och räknade dagar och symptom) sa jag när jag hade äl och köpte vitaminer till oss båda och ville ha sex typ jämt. Tillslut sa han att det blev för pressat och jag blev tvungen att lägga ner snacket om äl. Tyvärr. Hade önskat att han kunde ligga och leverera på begäran ( som jag skulle kunna om jag var man ) men alla är olika. Nu hintar jag mest om när äl sker men försöker att inte verka så forcerad. Även om jag ÄR det. Vill ju ha bebis NU NU Nu :)
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-06 08:35:27 följande:

Min man är tvärt om där. Han skojar varje vecka o frågar om de inte är lossningsdags ???? han vill verkligen ha ett barn till.

Så här får de liggas hejvilt o han känner ändå ingen press.

Åh njut av det! Önskar min man vore sån!

Jag har märkt lite på mig själv senaste gångerna man haft sex att fokus blir på att han ska komma, vilket han aldrig har problem med iof, men glömmer liksom av att njuta själv i bland. Iaf runt äl. Så får det väl vara just nu då tänker jag.
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-08 18:52:01 följande:

Okej. Jag är på dag 8 idag så kanske börjar till helgen. Jag har bara kört ÄL stickor en gång förut o då tycker jag att dom är starka hela tiden. Vet inte om de är för att jag äter Munkpeppar eller om de är för att jag har svårt att släppa ägg eller va tusan de är. Visst ser jag nån form av stegring men de är knappt :P så här såg de ut igår på dag 7 och en dag efter att mensen va helt borta

Har du testat med CB digitalt äl-test? Har man sex på första glada gubben och kanske 1-2 dagar efter ska man inte behöva tänka mer sen :)
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-08 19:51:09 följande:

Okej nej de har jag inte testat. Är de den där man sätter i refill stickor typ? Får testa den om de inte tar sig denna månad. (Men de ska de ju) :D

Ja det är den :) lite dyra dock.
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-05-09 19:07:43 följande:

Dag 4 i cykeln nu och mensen varade bara typ 2 dagar! Så nu väntar man in äl sakta med säkert. Gäller att inte stressa upp killen för mycket bara :)

Haha exakt så är det!

Jag kan typ ha sex 3 ggr per dag men det är ju killen som ska leverera ...

Vi har lyckats fått till varannan dag nu under en vecka vilket faktiskt hör till ovanligheterna. Han är mer chill och nöjer sig med 1-2 ggr per vecka.

Har äl om 3-5 dagar så vill ju fortsätta med varannan dag. Nu är den stora frågan om jag ska lägga i en växel i kväll eller vänta 1-2 dagar till. Inget utslag på äl-testerna än. Bara på CD 10.
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-10 20:29:40 följande:

De här med ÄL test funkar nog inte när man äter Munkpeppar

Dag 10 idag o fick de här resultatet på ÄL testet. Visst jag hade svullna strutiga bröst imorse men annars ingen äggvite fl eller känning i magen. Men de är ju omöjligt att jag har ÄL redan :0

Nä det är inte omöjligt! Jag får oftast positivt äl-test dag 9-10, så brukar min äl ske 1,5-2,5 dygn senare. Bekräftat med temp. Och jag får oftast känning i magen dagen efter äl-test visar positivt :)
  • Milou3
    HannaPanna92 skrev 2017-05-11 15:15:11 följande:

Jag kommer ta en paus från familjeliv nu, känner att jag aldrig kan koppla bort mina tankar från "kommer jag någonsin bli gravid". Det gör så fruktansvärt ont i mig att månad efter månad få negativa gravtest. Jag är så nära på att ge upp.... Har iallafall beställt hem progesterall, så får jag se om det tar sig på försök nr 13.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får plus inom en snar framtid! <3

Men har du tagit kontakt med gyn och kollat upp lite värden? Eller din kille?
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-05-22 07:18:37 följande:

Vad tror ni! Hade Max på äl test igår kl 12. Hade sex igår vid 15. Känner äl värk nu.. är det för sent att ha sex ikväll vid 23 tiden? Hinner inte innan dess haha. Eller räcker Kanake med igår vid 15.... ?

Inte försent alls! Kör du i kväll så har ni maxat chanserna :)
  • Milou3
    Hebembe skrev 2017-06-01 08:07:31 följande:

Plussade igårkväll, ganska tydligt. Tänkte att jag gör ett nytt idag på morgonen och det blev inte alls lika starkt. Det tog dessutom ganska lång tid innan något syntes.. Men ett plus är ett plus, eller?? Vågar inte ta ut nåt i förskott då min familj har en historik av svårigheter och missfall. Att det skulle ta sig på första för mig känns orimligt...

Många testar svagare med morgonkiss trots vad som sägs och skrivs. Vänta tills i em och försök hålla dig 2-3 timmar så ska du se att det blir starkare!
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni