• Cheerful

För oss med BIM 1-5 juni

Hej, min mens kom idag, så jag joinar från maj-tråden. Har ÄL runt den 18/5 och BIM den 2/6.. Använder både äl-test och basaltermometer, sedan någon månad tillbaka, men har försökt med nummer ett sen November, så 7e försöket här nu.. Jag kände mig verkligen så säker på att jag var gravid denna månaden, så blev både riktigt förvånad och besviken när jag vaknade med mensvärk imorse.. Nåväl, nya tag och nu hoppas vi på en lite februari bebis :)

• Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-05-04 19:11:54 följande:

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

Såhär blödde jag, precis när jag tog ut min spiral den 14 november förra året, och efter det har jag varierat mellan 3-5 dagar med 4 dagar i snitt. Hade en ägglossning ca 2 veckor efter jag tog ut den (mirena som hade suttit i 1.5år) och har haft varje månad sen dess.
  • Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 09:27:00 följande:

Jag hade också mirena. Du verkar ju ha en mer "normal" blödningsperiod. Jag tror jag hade äl i april men jag vet egentligen inte eftersom jag inte testade mig. Men nu ska det blinordning på det ;)

Har ni försökt bli gravida sen i november då?

Ja, lite halvt sker der så sker det från sambons sida, medan jag har sett till att det har blivit lite extra sex vid ägglossning, vi valde att jag inte skulle berätta så mycket om när jag har ägglossning för att det fortfarande skulle vara att vi har sex, och inte att vi försöker skaffa barn. Han har inte så mycket insikt i det där med ägglossningstester, och den kvinnliga biologin och har varit nöjd med det, om än han ju direkt har märkt min besvikelse när mensen kommer. (hmm, eller kanske att han märker när mina pms utbrott kommer :-$ )

Men vi bestämde idag att nu ska vi börja försöka mer seriöst med sex minimum varannan dag under fertila perioden osv och att jag ska berätta när ägglossning sker. Känns lite fel att hålla en biologi lektion för en 25 åring

Men tyvärr hänger sexlivet mycket på om det kan låta sig göras med arbete, vi är båda i service branchen så det är ibland lättare sagt än gjort när jag har en väckarklocka 04:45 och han är hemma 23:30 några dagar :/
  • Cheerful

Har ägglossning torsdag eller fredag, så nu blir det en vecka i sängen! Dock är jag rätt stressad med min c uppsats som ska in i nästa vecka, rädd för att det kommer till att påverka kroppen negativt, men åh vad jag hoppas på en liten februari bebis ???? men (märklig fråga, sorry) när börjar ni att ha mer sex inför ägglossning? Och vad gör ni för att inte ha sex bara för att göra bebis? Känns rätt krystat att ha sex när man kanske inte riktigt har tid/lust egentligen

• Cheerful

Borde ha ägglossning idag eller imorgon, (beroende på vilken app) men ägglossningstesten visar bara minimal stegring, och ingen skillnad från igår till idag? Vi är inne på sjunde försöket med nummer ett, och det är verkligen svårt att vänta! Har haft ägglossning punkligt varje månad sedan jag tog ut min spiral i början av november, och då sa dessutom min läkare att allt såg helt perfekt ut, och att hon kunde se att det skulle gå fort då jag hade optimala förhållanden/blodvärden (?) är bara så besviken på min kropp just nu, men samtidigt vill jag verkligen inte bara ge upp! Använder Natural cycles också, men den här fortfarande aldrig kunnat detektera ägglossning. (förra månadens, dock ser jag ju en klar stegring från en dag till en annan?!

• Cheerful
    brennaV skrev 2017-05-19 06:51:03 följande:

Testa att köra ägglossningstest både morgon och eftermiddag. Igår på morgonen var mina äl stickor långt ifrån positiva. Kom hem på eftermiddagen och fick fullt utslag. Tog då ett clearblue digital test som visade en fast glad gubbe.

Jag har ingen erfarenheten av tempande tyvärr. Håller tummarna att äl lurar bakom hörnet

Får kanske börja att göra det, men brukar alltid ha "nästan positivt" några dagar innan det blir positivt i en dag eller två.. Känns bara märkligt när det avviker så tydligt? :(
  • Cheerful
    Wallstenskan skrev 2017-05-20 07:25:04 följande:

Inget utslag idag heller?!

Inte ens blinkande gubbe.

Har de två senaste cyklerna haft blinkande mellan dag 10-13 och fast gubbe dag 14!

Är på dag 13 idag.....

Vad händer? :(

Jag har samma problem! Har knappt utslag på mitt vanliga LH-test, skulle haft äl i går eller förrgår beroende på vilken app :/
  • Cheerful
    Wallstenskan skrev 2017-05-20 10:32:05 följande:

Vad lurad man känner sig, funkat klockrent i två månader och nu ingenting?!

Hoppas verkligen det kommer imorgon

Verkligen! Min äl har kommit som en klocka sedan jag tog ut min spiral i början av november, och nu plötsligt ingenting? :/ hoppas på att det visar något i eftermiddag / imorgon!
  • Cheerful
    Wallstenskan skrev 2017-05-21 08:43:10 följande:

Ingenting alls på stickan idag heller ????

Vad fasiken händer?!

Imorgon skall jag ha ägglossning enligt min app, är på dag 12!

Varför gör kroppen så här när den vart så punktlig de senaste två månaderna....

Jag skulle ha haft ägglossning torsdags eller fredag och har fortfarande ingen stegring (temp) hade väldigt svagt streck men ägglossningstest båda dagarna, men dem tog slut och i min lilla stad finns det visst inga nya att få tag på.. Suck. Funderar lite på att ge upp hoppet för denna månaden
  • Cheerful
    Wallstenskan skrev 2017-05-21 17:18:18 följande:

Jäkla dumma kroppar!

Jag vill INTE ge upp denna månaden, vill vill vill!

Skall fortsätta testa, har forfarande hopp om att ägglossning kommer i början utav veckan

Jag är enig, man vill det så otroligt mycket, tror inte ens min sambo förstår hur mycket hjärnan kretsar runt tanken på barn! Jag shoppar inte ens kläder just nu, för förhoppningsvis kommer de ju vara för små snart?! Det kan omöjligt vara sunt!
  • Cheerful

Efter att inte ha fått utslag på äl-test torsdag/ fredag som jag räknat med, och mina test tog slut, och varken netto eller den lokala köpmannen hade några kvar. Men idag detekterade period tracker ägglossning med hjälp av temperatur! :D vi hade sex i lördags, så kanske inte optimalt, men vi får väl försöka ikväll också :) Natural cycles har inte registrerat den, men det har den aldrig gjort förut heller (3e månaden nu)

och min bim har därmed blivit framflyttad till den 5/6 :)

• Cheerful
    Pasgetti skrev 2017-05-22 10:31:26 följande:

Kroppen kände nog av min frustration igår för nu händer minsann grejer :D Ska testa även ikväll för att inte riskera missa stegring.

Plötsligt händer det ;)
  • Cheerful
    telly skrev 2017-05-25 08:29:29 följande:

ÄL+8 om kalendermetoden stämmer. Jag slutade med p-piller förra månaden så har ingen aning om det kommer en ägglossning och mens, eller inte, och när. Jag tar tempen men enligt den är jag INTE gravid då tempen sjunkit. Nån annan som tempar?

Jag tempar också!, missade tyvärr i morse, men hoppas på imorgon =) äl +4/5 beroende på app. Är väl möjligt att ägget bara inte har fäst ännu? Eller jag tar kanske fel? Inte hållit på med det så länge ännu
  • Cheerful
    Jooosen skrev 2017-05-26 00:18:13 följande:

Kanske en dum fråga: men räknar ni äl-dagen som dag 1? Om jag hade äl i måndags är jag då idag (fredag) på äl+5? Eller räknar man dagen efter äl som dag 1? Hoppas ni fattar min oklara fråga haha....

Jag räknar äl-dagen som dag 0, och dagen efter äl som dag 1. Liksom att bim dagen är bim+-0
  • Cheerful
    Sommarhopp skrev 2017-05-28 18:21:49 följande:

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag är alldeles ny medlem i forumet men har läst ett tag. Jag och min sambo försöker få till ett plus för fullt. Bim 1 el 2 juni. Försök 5 och det börjar kännas hopplöst. Jag vet att det är normalt upp till ett år, men det är lätt att trilla iväg med tankarna o få för sig att det aldrig kommer att gå. Försöker att inte analysera sönder precis allt som händer som tidiga tecken, men det är svåååårt!

Välkommen! Jag känner igen den där hopplösheten, min temperatur har sjunkit i morse (bim 2-4 juni) så jag tror inte det blev något denna månaden heller..andra gånger har jag haft allt från illamående till ömma bröst och varit så säker på att det nog var något, denna månaden har jag inte känt något som helst, började nästan se det som ett tecken också.. Men nu känns det som sagt hopplöst. Lär väl få göra en juli-tråd snart
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:04:24 följande:

Idag kom det rosa på pappret när jag torkade mig (har bim nu i veckan). Inte ens på försök nr 13 tog det sig. Jag bryter ihop hela tiden så fort jag ser någon annan bli gravid och det enda jag tänker på är att jag aldrig lär få barn. Fy fan vad jag hatar detta. Varför ska det vara så jäkla orättvist. :(

Usch det beklagar jag. Vi har "bara" försökt sedan november och jag tycker att det börjar att bli otroligt påfrestande.

Min mens kom dessvärre igår, så jag får hoppas på försök 8... Både period tracker och Natural cycles satte ägglossning senare än vad jag hade räknat med, så trodde jag skulle få sen mens, men det är otvivelaktigt den som kom :(
  • Cheerful
    asterisco skrev 2017-05-30 15:03:09 följande:

Hej igen!

Har molande värk, hoppas ej på mensvärk utan andra spänningar istället.

Är det någon som kan hänvisa mig till något inlägg eller berätta hur jag kan se & följa min temp? När ska den stiga & inte? Hur vet jag det normala?

Ska finnas några trådar här, men jag har inga länkar tyvärr ^^ men om jag har förstått det som att temperaturen ska stiga efter ägglossningen har skett, och ligger högt ett par dagar och sen faller det igen om ägget inte fastnat. Om det fastnat (gravid) kommer temperaturen fortsätta att vara förhöjd. Så har jag förstått det hela i alla fall! :)
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni