• Linluva3

För oss med BIM 1-5 juni

Hoppar in här!

Slutade med minipiller för snart 2 månader sedan. Jag fått positivt på ägglossningstest denna månad, 2 GÅNGER?! Hur kommer det sig? Nästa mens bör komma mellan 1-6 juni.

Bifogar bild på mina äl-tester.

• Linluva3
    Isvattenis skrev 2017-05-25 15:44:09 följande:

Jätte konstigt eftersom de redan samma dag hade sjunkit igen?

Tror att ägget inte släppte och då sker ett nytt försök.

Jag hade lika förra månaden med 52 dagars cykel o då fick jag posetive på ÄL test fast med två veckors mellanrum.

Ja precis! Testade först vid kl 11 efter att jag tidigare på morgonen hade kissat redan. Sen på kvällen efter jobbet så var det svagt igen. Och igår efter jobbet var det ett starkt streck igen. Fattar ingenting?!?!

Mannen är ändå borta hela helgen... dock hade vi sex dagen innan jag fick positivt än-test.

Men du hade ÄL 2 ggr på en månad isvattenis?

(Ny på FL så detta svar kanske blir konstigt, vet inte hur det funkar än)
  • Linluva3
    Isvattenis skrev 2017-05-25 19:23:54 följande:

Ja precis. Men kan ha två, Kollade Min app nu och de ca med 7 dagars mellanrum. De är tydligen möjligt att de ibland inte släpper o då kan kroppen försöka igen.

Men de va säkert som någon tidigare skrev att du hade druckit mycket och därför va de svagare på kvällen.

Okej! Ja kanske. Men dagen innan jag testade pos på äl -testet så kom det ett blodstänk på pappret när jag var på toaletten och flygningarna var vattniga typ. Men gjorde inget test då för sov hos pojkvännens syster.

Aja, man vill ju så gärna, men i övrigt så har vi inte bråttom
  • Linluva3
    orzia1 skrev 2017-05-26 11:39:26 följande:

Enligt min gyn dr så kan man få positivt på ägglossning testen flera ggr i mån, dock inte så vanligt. Oftast är det att ägget inte släpper, så blir det ett nytt försök. Men har man redan lossat ett ägg så ska man inte kunna få plus fler ggr.

Tack för ditt svar! Då kanske det var så då :) synd då vi hade sex dagen innan min ÄL, för när det visade positivt ett par dagar senare så var mannen bortrest...
  • Linluva3
    Emmie79 skrev 2017-05-26 14:35:19 följande:

Vi hade sex varannan dag under hela ägglossningsveckan, dvs alla dagar som jag hade vattnigt eller äggviteaktigt sekret, dag 11, 13 och 15 i cykeln. Tycker att det borde räcka. Det var i alla fall min gynekologs rekommendation.

Jag skulle nog göra som dig!

Men då jag ätit minipiller utan mens under den perioden (ca 6 år säkert) och slutade för 2 månader sedan så vet jag inte när min äl är än
  • Linluva3

Hm, har bim någon gång mellan 1-5 juni, men när jag gick på toaletten och kissade för en stund sen så kom det bruna flytningar på pappret, vad kan det vara? Hade mens som började 9 maj....

Har ju haft pos äl-test 2 ggr denna månad. En gång 22/5 och en gång 24/5 (neg dagarna mellan det och sex senast den 21/5

• Linluva3

Då mensen kom 4 dagar för tidigt här, dock inga specifika "menskänslor" i kroppen mer än lite humörsvängningar/känslig.

Jag vet inte helt 100 vilken dag jag har äl, när börjar ni testa med äl-test efter mensen?

Och då jag inte haft mens på flera år pga minipiller, är det "normalt" med mörka klumpar i mensen?

• Linluva3

Räknar ni äl - från första mensdagen eller från och med då mensen är slut? / hon som ätit miniP i maaaasssaaaa år.

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni