• Hansson88

För oss med BIM 1-5 juni

FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-20 15:29:38 följande:

Hoppar på denna tråden, va roligt att läsa om hur det går för alla skall skall bli spännande att följa er!

Jag och min man har en knubbig skrutt på snart 7 månader, och nu startar vi verkstaden på plutt nummer 2 :)

Ägglossning den närmsta dagarna!

Sist tog det 7 försök innan det satte sig, så vi får se nu hur det går!

Hej!

Jag hoppas också in i denna.

Här bim 1 juni-ish.

Vi har en 8-månaders pojk. Född September 2016.

Vi försöker oss på en tvåa nu! Woho!

Under försök med en tvåa har bi inte använt oss av äl-tester eller tempen utan jag försöker att kolla sekretet bara.

Tror att jag hade ägglossning nångång i onsdags/torsdags. Vi försöker inte lila aktivt och intensivt som vi gjorde med ettan. Minns hur mycket energi det tog från oss. Det roliga försvann..

Nu ska vi bara vänta in 1 Juni. Jag kommer inte att testa innan utan vänta in mensen. Jag tror nämligen inte att det har tagit sig för oss. Men vi får se.

Hur mår ni, tjejer?
  • Hansson88
    LovisaTilda skrev 2017-05-26 12:07:30 följande:

Ingen med BIM 1/6 som vågat sig på ett test än då? ;)

Vi valde att avvakta denna månaden. Vi skyddade oss på äl-dagen men hade oskyddat sex 4 dagar före BIM, så det finns ju trots allt en chans/risk. Vi vill ju ha en till någon gång så skulle det ha blivit så skulle vi ändå bli väldigt glada :)

Ska ut och äta imorn kväll med vänner och kommer då dricka vin. Har ganska ömma bröst (haft i 5 dagar nu, dock inte bröstvårtorna) så tänkte ta ett test imorn bitti för säkerhets skull. Det visar säkert inget även om jag skulle vara gravid, men det känns bättre i sinnet när jag beställer in det där vinet :)

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)
  • Hansson88
    brennaV skrev 2017-05-28 08:45:52 följande:

Jag lever faktiskt helt som vanligt till den dagen jag plussat. Vill inte sätta livet på paus. Jag röker i och för sig inte men älskar vin och champagne så det drack jag senast igår.

Jag lever som vanligt fast tvärtom. Jag dricker inte alkohol öht , och inte gjort på 5-6 år. Inte ens folköl. Däremot röker jag. Cigaretterna lägger jag om jag pussar.
  • Hansson88
    Fransast skrev 2017-05-30 22:47:05 följande:

Hej gänget!

Alltså jag blir inte klok på det här... I söndags vaknade jag upp till en blöding och tänkte fan nu är mensjäveln här, men sen slutade den, och sen kom den igen och så har det hållt på nu i 3 dagar. Just nu är det bara bruna flytningar och massa små klumpar (sorry för detaljerna). Tog ett grav test, och det visade svagt positivt, bifogar så ni får se. Vågar inte alls var glad då det står överallt att det antagligen är ett mf? eller kan det var gammalt blod? vad tror ni?

Jag har fått några missfall och då har jag aldrig haft uppehåll utan det blir som en riklig mens. Mer konstant blödning och i ca 8-10 dagar.

Jag tror inte att det är ett missfall du fått, snarare att du är en av dem som får lite blödningar i början av graviditeten. Vanligt!

Grattis till ditt plus !
  • Hansson88

Imorgon är det bim. Känner inget alls.

Jag har gått in på min blogg som jag skrev i när jag försökte bli gravid med sonen.

Tydligen hade jag inga symptom då heller.

Fast jag hade visserligen kunnat vara ovetande kring min graviditet fram till v18 minst eftersom jag aldrig kände av att jag var gravid mer än typ ömma bröst, trötthet och såklart ert plus. Hade en väldigt bra graviditet då.

Spännande!

• Hansson88
    Emmie79 skrev 2017-05-31 10:16:59 följande:

Håller tummarna! Jag har bim på fredag och känner bara lite svag molvärk. Tycker att tiden går så fruktansvärt långsamt nu. Vill bara veta hur det ligger till!

Hur klarar ni av att koncentrera er på jobbet dagarna innan bim? Jag tycker att det är jättesvårt och känner mig dålig och ofokuserad.

Jag är föräldraledig. Har en son på snart 9 månader så jag har fullt upp och hinner knappt kissa haha!
  • Hansson88
    Evhb17 skrev 2017-05-31 12:05:17 följande:

Lycka till tjejer! Håller tummarna för er!! En annan går vänta till nästa helg...molvärk hela tiden här och fryser å mår illa. Vet inte om dem 2 sistnämnda är spänning eller om det kan vara så att ägget sätt sig eller är på gång att befruktas. Den som lever får veta. Med mina 2 tidigare barn har jag väntat 1-2 v efter Bim innan jag testat mig 1a gången ???? är så rädd att få negativt på stickan s jag drar ut på det. Hejja oss!

Jag ska också låta bli att testa men men börjar jag bli sugen ändå. Bim imorgon men vill inte bli ledsen om det är negativt. Då tar jag hellre mensen som en överraskning. Hehe
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni