Inlägg från: Sommarhopp |Visa alla inlägg
  • Sommarhopp

För oss med BIM 1-5 juni

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag är alldeles ny medlem i forumet men har läst ett tag. Jag och min sambo försöker få till ett plus för fullt. Bim 1 el 2 juni. Försök 5 och det börjar kännas hopplöst. Jag vet att det är normalt upp till ett år, men det är lätt att trilla iväg med tankarna o få för sig att det aldrig kommer att gå. Försöker att inte analysera sönder precis allt som händer som tidiga tecken, men det är svåååårt!

• Sommarhopp

Tack! Jag är 33 och han 37. Inga symptom egentligen, har lite ont i magen till o från, men kan lika gärna vara mensvärk. Det största symptomet är väl isf att min tempkurva ser annorlunda ut den här månaden mot vad den gjort tidigare. Den har stegrats hela tiden från ÄL. Men jag har börjat smörja med progesterall den här gången så jag gissar att det kan bero på det. Tog ett tidigt gravtest idag bara för att jag är så nyfiken och ivrig, men det var negativt. Har en kort lutealfas o är på äl 8 idag, så jag hoppas ju såklart att det bara var för tidigt att testa. Men jag tror tyvärr inte att det tog sig den här gången heller. Jag letar tidiga tecken, men hittar inga o känner mig väldigt ogravid om man kan säga så.

• Sommarhopp

Jag kan inte låta bli att testa fastän jag lovat mig själv att inte göra det. Men blankt både igår o i förrgår såklart Är på äl 10 idag, bim imorgon. Och jag tycker kanske att jag mått lite illa korta stunder. Igår hade jag äggviteytningar, det har jag bara haft när jag haft ägglossning förut. Så hoppas såklart att det är ett ovanligt tecken. Jag känner oftast inte av innan mensen kommer, någon som vet om det hänger ihop med gravsymptom? Dvs har man ont i brösten innan mens får man det när man är gravid också. Men starkare.

• Sommarhopp

Nej jag hoppas ju att det är så. Jag har 11 dagar mellan äl o mens. Men så läser man om alla som plussat på äl 7 osv. Jag tycker att jag kanske skulle ana något litet om jag vinklar o vrider stickan. Även om det inte är tydligt. Kör med såna testa tidigt stickor. Men de är helt blanka. Inte ens ett spökstreck.

• Sommarhopp
    LovisaTilda skrev 2017-05-30 12:06:39 följande:

För er som liksom jag fått mensen denna månad finns en ny tråd. "För oss med BIM 25-30 juni" där vi kan följas åt på resan mot ett pluss :)

Jag kommer nog dit strax. Har fått mensvärk idag o tempen sjönk med 0.1 grad idag. Gissar att den kommer imorgon.
  • Sommarhopp

Nu är jag förvirrad. Hade äl sekret igår vilket jag aldrig haft så här långt efter äl. Tog ett äl test och får ett svagt streck på stickan. Dvs inte tillräckligt starkt för att vara ägglossning, men tillräckligt tydligt för att synas bra. Jag brukar annars ha helt blankt på stickorna utom kring dagarna för ägglossning. Ska ha mens imorgon eller på torsdag. Har haft en del mensvärk idag, så mensen är nog på g. Men går lh hormonet upp inför mensen också eftersom jag fick utslag på stickan? Eller har det kanske inte hunnit gå ned än? Ägglossning för 10 dagar sedan.

• Sommarhopp

Ingen mens här heller ännu. Men tempen har sjunkit 0,1 grad till strax ovan coverlinjen så den är nog på gång. :(

• Sommarhopp

Grattis till alla pluss!

Jossilito hur länge sedan är det du hade ägglossning? Om det är mer än 14 dagar sedan så kan du nog testa redan nu. Håller tummarna!

• Sommarhopp

Vad kul att det är några till som plussat! Håller tummarna för er andra att det blir ett plus snart. I morse kom det en droppe blod när jag var på toa. Jag somr hoppades så eftersom mensen aldrig kom igår som den skulle. Men antar att den är på gång nu. :( Dags för försök nr 6.

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni