Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

För oss med BIM 1-5 juni

Jag hoppar in här. Vi är inne på försök nummer två. Vet inte exakt när bim blir (för vet inte riktigt när äl är) men någonstans i början av juni iallafall. Är på Cd 18 idag. Vi försöker ha sex varannan dag så vi inte missat/missar äl.

• FrökenJ90
    Cheerful skrev 2017-05-21 19:02:46 följande:

Jag är enig, man vill det så otroligt mycket, tror inte ens min sambo förstår hur mycket hjärnan kretsar runt tanken på barn! Jag shoppar inte ens kläder just nu, för förhoppningsvis kommer de ju vara för små snart?! Det kan omöjligt vara sunt!

Jag tänker precis likadant. Köper inte heller kläder till mig själv. Men går gärna och kikar bland babygrejerna i affärerna. Galet Hur mycket man kan längta.
  • FrökenJ90

Jag hade äl den 18 maj enligt Nc. Nu är det bara att vänta. Har en känsla av att det inte blev något dock så det är bara att vänta in mensen och sen köra på igen vid nästa äl.

• FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-05-22 20:22:56 följande:

Hur kan du känna det redan? Bara nyfiken.. ja nu kommer denna eviga väntan

Kan egentligen inte känna det redan förståss. Mer utav en mental känsla typ eller hur man ska säga. Men vi får väl se, inga känningar i kroppen än såklart. 10 dagar kvar till bim så bara att hålla tummarna :)
  • FrökenJ90
    Emmie79 skrev 2017-05-24 14:48:58 följande:

Jag hade troligtvis ägglossning i torsdags så jag ligger på äl+6. Har lite molvärk till och från, annars inga symptom.

Är också på äl+6 idag. Känner inte av någonting.
  • FrökenJ90
    Emmie79 skrev 2017-05-25 09:09:05 följande:

Idag har jag kraftig molvärk, känns precis som mensvärk. Är idag på äl+7. Hade jag inte haft koll och vetat att det omöjligt kan vara mensvärk hade jag verkligen trott att mensen var på gång.

Är det någon som haft stark molvärk en vecka innan bim och varit gravid?

Jag är också på äl+7 Idag men känner ingenting. Inga symtom alls. Vi får väl se, 7 dagar kvar till bim.
  • FrökenJ90
    LovisaTilda skrev 2017-05-26 12:07:30 följande:

Ingen med BIM 1/6 som vågat sig på ett test än då? ;)

Vi valde att avvakta denna månaden. Vi skyddade oss på äl-dagen men hade oskyddat sex 4 dagar före BIM, så det finns ju trots allt en chans/risk. Vi vill ju ha en till någon gång så skulle det ha blivit så skulle vi ändå bli väldigt glada :)

Ska ut och äta imorn kväll med vänner och kommer då dricka vin. Har ganska ömma bröst (haft i 5 dagar nu, dock inte bröstvårtorna) så tänkte ta ett test imorn bitti för säkerhets skull. Det visar säkert inget även om jag skulle vara gravid, men det känns bättre i sinnet när jag beställer in det där vinet :)

Hansson88 skrev 2017-05-26 12:18:17 följande:

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)

Jag har bim den 1/6 men har ej testat. Tänkte vänta. Har den inte kommit den 2 tänkte jag testa för då tar min sambo examen så hade varit en härlig present ^^ Är dock tveksam på att vi skulle ha lyckats men vi hade sex på äl och några dagar innan. Har inga känningar alls faktiskt. Är på vårt andra försök nu.
  • FrökenJ90
    Isvattenis skrev 2017-05-26 21:06:50 följande:

Tänker också testa den 2/6 då är jag på ÄL+13 .

vi ska på fest på kvällen.

Dock visade inte sonens plus förens BIM+2

Lotion flytning, bröstvårtorna är inte ömma längre och jag känner mig irriterad på mannen från o till.

Åh spännande! Hoppas att vi får våra plus då ^^ Är på äl+15 den andra juni :) Jag känner inte av någonting alls faktiskt. Det enda är väl möjligtvis att jag sovit sämre de senaste nätterna men vet ej om det är ett tecken ens xD
  • FrökenJ90

Är på äl+9 idag. Har inte känt någonting alls innan. Idag typ "drar" det i magen. Nästan som träningsvärk. Men annars ingenting.

• FrökenJ90
    Sommarhopp skrev 2017-05-28 18:21:49 följande:

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag är alldeles ny medlem i forumet men har läst ett tag. Jag och min sambo försöker få till ett plus för fullt. Bim 1 el 2 juni. Försök 5 och det börjar kännas hopplöst. Jag vet att det är normalt upp till ett år, men det är lätt att trilla iväg med tankarna o få för sig att det aldrig kommer att gå. Försöker att inte analysera sönder precis allt som händer som tidiga tecken, men det är svåååårt!

Välkommen :) Jag har också bim den 1/6. Vårt andra försök till ett första barn. Hur gamla är ni? :) Har du några symtom?
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-05-29 09:31:46 följande:

Äl+7 idag. Onda bröst men känns som det gör mellan mens o äl. Kanske liiiite mer än vanligt!! Å ni??

Är på äl+11 idag. Har typ som träningsvärk i magen och öm undertill i höger bröst. Inget annat.
  • FrökenJ90
    Isvattenis skrev 2017-05-29 18:33:09 följande:

ÄL + 8. Känner ingenting. De enda som skiljer från andra månader är att jag alltid brukar få rikliga flytningar efter de torra dagarna efter ÄL. Nästan så jag ibland trott att jag har ÄL igen. Men bu har jag bara haft lite Lotion flytningar varje dag. Inget mer.
    Inga ömma bröst, nada

Kände inte heller något när jag var på äl+8 men när jag kom till äl+9 så har jag fått ungefär som träningsvärk i magen. Är på äl+11 idag. Håller tummarna för dig :)
  • FrökenJ90
    Isvattenis skrev 2017-05-29 21:12:28 följande:

Åh va spännande. När ska du testa?

Efter duschen idag så kände jag på tappen och upptäckte då att jag va lite öm i den och i "väggarna" runt den. Vet inte om de är ett bra eller dåligt tecken. Men men

Ja jättespännande ^^ Tanken är att försöka hålla sig till på fredag. Då tar sambon examen så hade varit en fantastisk present ;) Kommer vara på bim+1-2 på fredag :) När ska du testa? :)
  • FrökenJ90
    Isvattenis skrev 2017-05-30 12:18:12 följande:

Tog ett test imorse vilken va så klart super blankt. Fattade man ju så varför gör man de ;P

Nu ska jag inte testa förens BIM+1,(om de händer) de va då jag plussade med sonen.

Åh, hoppas att det bara var för tidigt för dig att testa ^^ Ska se om jag kan hålla mig till fredag, kanske blir ett test på torsdag när bim är om tempen fortfarande är hög då :)
  • FrökenJ90
    Evhb17 skrev 2017-05-31 19:40:25 följande:

Hur många här eller är det nån som använder Natural cycle? Hur ser era grafer ut?

Jag använder Nc. Dock första cykeln nu. Såhär ser min ut. Bim idag eller imorgon men hittills ingen mens.
  • FrökenJ90
    Sommarhopp skrev 2017-06-01 09:03:24 följande:

Ingen mens här heller ännu. Men tempen har sjunkit 0,1 grad till strax ovan coverlinjen så den är nog på gång. :(

Min temp sjönk igår men ökade lite igen idag men negativt test på morgonen så mensen dyker säkert upp. Bim idag men än så länge inget blod iallafall.
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni