Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

För oss med BIM 1-5 juni

brennaV skrev 2017-05-03 14:31:15 följande:

Hej! Välkommen, och kul med första barnet - det mest spännande som finns :)

Jag har kört ägglossningsstickor från och till. Ska göra det i majmånad tänkte jag. Min ägglossning brukar komma runt dag 17-18 i menscyklen, vilket borde vara runt den 17-18 maj, så ett tag kvar helt enkelt. Men i februari kom ägglossningen först på dag 23 i cykeln, dvs en hel vecka efter den brukar. Så min mens verkar nu för tiden leva sitt egna lilla liv

Hej ni :) samma som dig. Min mens lever sitt eget liv efter utlands resor osv så den är inte regelbunden för 5 öre. Fick den på dag 51 denna månad så trodde de blivit nått fel på min kropp men efter 4 dagar med ner stressande övningar så kom den :)

Barn nr två. I april försökte vi ej då jag själv är ett december barn så vi hoppade över den månaden ????
    Kommer ha ÄL runt 20 maj. Äter Munkpeppar så hoppas på tydliga ÄL flytningar denna månad igen.
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-05-04 08:16:58 följande:

Vad är det munkpeppar ska hjälpa till med? Har läst många som äter det men inte förstår varför. Välkommen in i vår grupp! Håller vi tummarna att det går vägen för oss alla<3

Precis. Munkpeppar är ett hälsokost preparat kan man säga, som ska hjälpa till att reglera hormonerna i kroppen, så de blir en balans. Jag har i vanliga fall 34 dagar cykel. Denna månad dock 51 pga stress och utlandsreSa.
    Men jag får jätte tydlig ÄL av mp. Vilket jag dock inte riktigt fattat förens ni efter månader av notering av sekret osv. Men denna månad kör vi hårt o vägrar missa de fertila dagarna !

Ska ÄL testa bara för att. En månad när jag gjorde de så hade jag positivt typ var tredje dag så antar att ägget hade svårt att släppa den månaden o så slutade vi ha sex bara för vi trodde mensen va på g o sen kom den aldrig o då hade jag haft sen ÄL.
    Suck
    De kommer inte ske denna månad :))) taggad
  • Isvattenis

Min man är tvärt om där. Han skojar varje vecka o frågar om de inte är lossningsdags ???? han vill verkligen ha ett barn till.
    Så här får de liggas hejvilt o han känner ändå ingen press.

• Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-07 15:14:43 följande:

Åhh kan mensen ta slut ngn gång så man kan invänta ägglossning... All denna väntan.

Håller med. Min va helt borta igår kväll, äntligen. Vilket datum beräknar du ha ÄL?
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-05-07 21:37:54 följande:

Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(

Ring till en gyn mottagning och rådfråga.
  • Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-07 21:17:42 följande:
    Jag får ägglossning så sent tyvärr så inte förrän runt den 23-25 maj typ.

När har du beräknad äl ?
    Det jobbigaste är att jag har inte den blekaste aning.

Mina cyklar de senaste halvåret har varit : sep 36 , oktober 33 , november 34 , december 28 , jan 34 , februari 38, mars och april 52 (en mens på två månader) sägs bero pga utlandsresa och stress.

Så jag kommer börja med ÄL test dag 15 kanske ? :)
    Kommer mest gå på fertilt sekret och ligga på som tusan denna månad. Känner mig peppad. :P
  • Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-08 13:56:50 följande:
    Okej. Jag har också oregelbunden ägglossning, plus att jag går på tabletter för att få ägglossning. Jag börjar testa med test redan typ på dag 7 så jag är säker jag ej missar den.
    Okej. Jag är på dag 8 idag så kanske börjar till helgen. Jag har bara kört ÄL stickor en gång förut o då tycker jag att dom är starka hela tiden. Vet inte om de är för att jag äter Munkpeppar eller om de är för att jag har svårt att släppa ägg eller va tusan de är. Visst ser jag nån form av stegring men de är knappt :P så här såg de ut igår på dag 7 och en dag efter att mensen va helt borta
  • Isvattenis
    Milou3 skrev 2017-05-08 19:25:40 följande:
    Har du testat med CB digitalt äl-test? Har man sex på första glada gubben och kanske 1-2 dagar efter ska man inte behöva tänka mer sen :)
    Okej nej de har jag inte testat. Är de den där man sätter i refill stickor typ? Får testa den om de inte tar sig denna månad. (Men de ska de ju) :D
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni