• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • brennaV

Hur gamla är dina barn? Mina är snart 5 och 4 år

LovisaTilda skrev 2017-05-03 11:12:12 följande:

Sagt och gjort...här kommer då jag från maj-tråden.

Mensen har inte riktigt dragit igång men rosa och bruna flytningar idag så nog är den på G. (Fick även neg. Gravtest i måndags).

Detta blir, precis som för dig ts, vårt andra försök med tredje barnet. En liten sladdis önskas :) även jag har samme man ;)

Håller tummarna för oss! Ska bli spännande att följas åt.

• brennaV

Hej! Välkommen, och kul med första barnet - det mest spännande som finns :)

Jag har kört ägglossningsstickor från och till. Ska göra det i majmånad tänkte jag. Min ägglossning brukar komma runt dag 17-18 i menscyklen, vilket borde vara runt den 17-18 maj, så ett tag kvar helt enkelt. Men i februari kom ägglossningen först på dag 23 i cykeln, dvs en hel vecka efter den brukar. Så min mens verkar nu för tiden leva sitt egna lilla liv

Jooosen skrev 2017-05-03 13:55:52 följande:

Hej! Har Bim 3 juni. Andra försöket första barnet. Missade äl i maj så ska ha mens på lördag, vet att det alltså inte har tagit sig! Hejaaaaa!! Kör ni med äl test? Kram

• brennaV

Jag tänker på min ålder jag. Blir 36 om några veckor.

LovisaTilda skrev 2017-05-03 16:58:22 följande:

Mina är 8 och 10 :) men det är först nu vi är redo.

Är beredd på att det kan ta lite tid med nummer tre. Det tog sig på första försöker med de andra två, men det är ju som sagt några år sedan.

• brennaV

Jag har kvar några från testlagrets, så får köra vidare på dem helt enkelt. Ja hoppas denna månad är vår, eller den efter, för då blir det väl en marsbebis, och det skulle vara lite mysigt :)

LovisaTilda skrev 2017-05-03 18:25:52 följande:
    Jag tänkte testa med äl-test denna månaden.

Funderar på vilket märke jag ska testa. Är inne på clearblue digital, den som har både blinkade och fast gubbe :)
  • brennaV

Vad är det munkpeppar ska hjälpa till med? Har läst många som äter det men inte förstår varför. Välkommen in i vår grupp! Håller vi tummarna att det går vägen för oss alla<3

Isvattenis skrev 2017-05-03 22:16:43 följande:

Hej ni :) samma som dig. Min mens lever sitt eget liv efter utlands resor osv så den är inte regelbunden för 5 öre. Fick den på dag 51 denna månad så trodde de blivit nått fel på min kropp men efter 4 dagar med ner stressande övningar så kom den :)

Barn nr två. I april försökte vi ej då jag själv är ett december barn så vi hoppade över den månaden ????

Kommer ha ÄL runt 20 maj. Äter Munkpeppar så hoppas på tydliga ÄL flytningar denna månad igen.

• brennaV

Ibland har jag sagt och ibland inte. Du kan ju typ säga att den är på G. Eller så säger du efteråt

Jooosen skrev 2017-05-04 09:50:17 följande:

En fråga: hur gör ni, säger ni till era sambos att ni har äl eller ligger ni lågt med det för rädsla för stress? Vi har ju bara försökt en gång hittills men vet inte hur ja ska göra. Är rädd att sätta press... ändå så känns det som man måste det då det inte är så många fertila dagar per månad liksom :/

• brennaV
    Madde0608 skrev 2017-05-04 11:28:40 följande:

Hoppar också in här. Har Bim 30 maj dock. 4 försöket med 3 barnet, en sladdis. Jag har två sedan innan som är 9 och 11 år. Skulle inte ha fler egentligen men efter mycket prat så kom jag och min blivande man fram till en till. Vi har båda fast jobb nu och har ett ganska aktivt liv med hundar:) ska prova äl stickor för första gången nu.

Kul med fler som försöker med en trea. Efter alla mina missfall så ifrågasätter jag egentligen vad jag håller på med. Men samtidigt kommer jag "ångra" mig om vi inte försöker. Frågan är hur länge till man ska orka med detta.

Kram och nu håller vi tummarna för att det är vår tur <3
  • brennaV

Åh, jag har sett dig i alla trådar sen februari. Välkommen hit och måtte detta bli allas månad <3

orzia1 skrev 2017-05-04 16:47:57 följande:

Hoppar in här. Bim runt den 3/5

Försöker få mitt fjärde barn. Har ett änglabarn och en dotter som är 9 år och en dotter som är 7 mån. Har svårt att bli gravid då jag saknar egen ägglossning och drabbas av många tidiga mf. Fick det sista mf för 5 mån sen då jag blev spontant gravid tätt på förlossningen . Vi har försökt sen dess. Och kommer köra denna mån o sen uppehåll i juni då vi ska på semester.

• brennaV

2010 när jag slutade med p-piller krånglade mensen supermycket. När jag 2014 satte in kopparspiral så blödde jag som fan. Sen 2016 när jag tog ut den så har jag sparsam mens men uppenbarligen ändå blivit gravid (4 gånger) måste bara få behålla barnet nu.

I måndags kom min mens, 4-5 dagar för tidigt. Under måndagen, tisdagen, onsdagen har jag inte behövt byta binda mer än1 gång per dag....och idag är mensen slut

LovisaTilda skrev 2017-05-04 19:11:54 följande:

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni