• Jooosen

För oss med BIM 1-5 juni

Hej! Har Bim 3 juni. Andra försöket första barnet. Missade äl i maj så ska ha mens på lördag, vet att det alltså inte har tagit sig! Hejaaaaa!! Kör ni med äl test? Kram

• Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-03 18:25:52 följande:

Jag tänkte testa med äl-test denna månaden.

Funderar på vilket märke jag ska testa. Är inne på clearblue digital, den som har både blinkade och fast gubbe :)

Samma här!
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-05-03 22:16:43 följande:

Hej ni :) samma som dig. Min mens lever sitt eget liv efter utlands resor osv så den är inte regelbunden för 5 öre. Fick den på dag 51 denna månad så trodde de blivit nått fel på min kropp men efter 4 dagar med ner stressande övningar så kom den :)

Barn nr två. I april försökte vi ej då jag själv är ett december barn så vi hoppade över den månaden ????

Kommer ha ÄL runt 20 maj. Äter Munkpeppar så hoppas på tydliga ÄL flytningar denna månad igen.

Oxå äl 20 maj, då jäklar!
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-05-03 22:16:43 följande:

Hej ni :) samma som dig. Min mens lever sitt eget liv efter utlands resor osv så den är inte regelbunden för 5 öre. Fick den på dag 51 denna månad så trodde de blivit nått fel på min kropp men efter 4 dagar med ner stressande övningar så kom den :)

Barn nr två. I april försökte vi ej då jag själv är ett december barn så vi hoppade över den månaden ????

Kommer ha ÄL runt 20 maj. Äter Munkpeppar så hoppas på tydliga ÄL flytningar denna månad igen.

Oxå äl 20 maj, då jäklar!
  • Jooosen
    brennaV skrev 2017-05-04 08:16:58 följande:

Vad är det munkpeppar ska hjälpa till med? Har läst många som äter det men inte förstår varför. Välkommen in i vår grupp! Håller vi tummarna att det går vägen för oss alla<3

Vad jag förstått ska det typ göra så att äl kommer igång. Och om man har oregelbunden/lång cykel så ska det stabilisera upp så att cykeln bli jämnlång!
  • Jooosen

En fråga: hur gör ni, säger ni till era sambos att ni har äl eller ligger ni lågt med det för rädsla för stress? Vi har ju bara försökt en gång hittills men vet inte hur ja ska göra. Är rädd att sätta press... ändå så känns det som man måste det då det inte är så många fertila dagar per månad liksom :/

• Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-04 19:11:54 följande:

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

Intressant! Efter att ja slutade med p piller för 9 månader sen har jag oxå bara mens 2-3 dagar. Har googlat men vad ja förstår verkar det inte påverka äl?? Är orolig. Var hos gyn och tog upp detta då och hon sa att mensen kan bli kortare plötsligt och inget man ska oroa sig över. Fast tyvärr gör man ju det ändå... ska ha mens på lördag. Får se om den är lika kort då....
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 09:24:53 följande:

Låter ju lovande att det inte påverkar iaf!

Har beställt äl-test nu så att jag kan få koll på min cykel.

Idag har jag inte blött någonting än så länge. Och det är bara dag 2 :O

Har ni försökt bli gravida sen du slutade med pillrena?

Aa okej! Har också beställt test :) Aa har bara försökt en gång hittills! Ni då? Har inte skummat igenom tråden men är det första barnet och hur många försök ni gjort? Vi har varit särbos i två år och flyttar ihop inorn så då jävlar blir det att försöka!!
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 14:34:01 följande:

Det här blir vårt andra försök med tredje barnet. Vi har två döttrar på 8 och 10 år sedan innan :)

Spännande! Då är det ert första?

Okej spännande! Hur gamla e ni? Ja det är första!! Man är så orolig att man ens kan bli gravid dock :( har mest negativa tankar jobbigt nog....
  • Jooosen
    brennaV skrev 2017-05-05 19:44:59 följande:

Inser att de dagar jag är som mest fertil i maj är mannen borta. Känns genast väldigt mörkt det här med att plussa i juni...snyft

Urs så var det för mig i maj! Jag var bortrest hela helgen då jag hade äl och fick aldrig till det. Känns så sjukt trisst....
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni