• luciabarn

För oss med BIM 1-5 juni

Jag hakar på här :) BIM på söndag. Har ett barn sen tidigare och det här är 5e försöket. Slutade med ppiller för ett par månader sen och mensen är oregelbunden mellan 27-35 dagar, förra och förrförra månaden var det ca 30 dagar. Enligt min mensapp skulle BIM vara idag, sen imorgon och nu på söndag. Hittills inga stora gravsymtom :/ förutom att det känns som att hormonerna är i total obalans.. men kan ju lika gärna bero på mens. Brukar dock aldrig få pms. Så nu får jag snällt vänta och se.. jäkligt tråkigt dock att vänta!

En fråga, kan man avgöra något på flytningar? Minns inte hur det var med förra grav :) skiljer det sig något innan mens och om man är gravid?

• luciabarn

Tråkigt att så många fick mens idag :( själv väntar jag fortfarande. BIM har flyttats från söndag till imorgon i min app.. tänkte göra ett tidigt test i eftermiddag.. förväntar mig dock att det visar neg och att mensen kommer under helgen..

Det är flera som skriver om sin tapp, hur "ska" tappen kännas innan mens vs om man är gravid?

• luciabarn

Jag försökte mig på det där med att känna på tappen.. men, har nog ingen koll på exakt var den sitter haha.. däremot när jag försökte känna så hade jag lite rosa blod på fingret efter. Så jag antar att mensen är på G :(

• luciabarn
    Pennie22 skrev 2017-06-02 12:31:18 följande:

Fick min mens idag 1 dag tidigt! Lycka till tjejer <3

Tråkigt :( lycka till nästa månad!!
  • luciabarn
    Pasgetti skrev 2017-06-02 13:51:25 följande:
    Nej känner faktiskt inget :/ Och har fått de typiska "innan mens" flytningarna så har faktiskt inte mycket hopp. Tråkiga är att vi bestämt oss för att pausa bebisverkstaden två månader fram om det inte blir något nu. Så jag hoppas verkligen in i det sista nu :)
    Lite nyfiken, hur är de "typiska innan mens flytningarna"? Jag har aldrig riktigt varit uppmärksam på det tidigare, förren nu när jag försöker bli gravid :)
  • luciabarn
    Jooosen skrev 2017-06-02 14:03:11 följande:
    Ja verkar så olika det där. Jag är mer eller mindre snustorr mellan äl och mens!
    Tack för svaret! Då förstår jag :) ja det verkar varierar så väldigt mycket för alla. Det är som jag sa till min sambo förra månaden: "varför kunde inte naturen vara lite smartare så man bara kissar blått eller nåt när man är gravid? Så slipper man tolka varenda minsta lilla tecken och göra gravtester osv" :P
  • luciabarn

Är det någon mer kvar än jag som fortfarande väntar? Mensen har inte kommit än. Har haft molvärk till och från under dagen (vilket jag haft senaste veckan).. får se om den dyker upp imorgon eller på måndag, annars får jag göra ett test till.

• luciabarn
    Pasgetti skrev 2017-06-03 23:53:59 följande:
    Jag är kvar :) Har BIM på måndag men fick lite senare äl så är än så länge på Äl +11. Två negativa tester men tvivlar på att vi lyckats denna gången heller. Tränade extra hårt nu ikväll, hjälper mot alla tankar som snurrar i huvudet på en:)
    Åh då håller jag tummarna för dig och er andra som fortfarande är kvar också! Jag väntar fortfarande.. ingen mens. Och idag har jag inga känningar på något alls. Men förväntar mig ändå att mensen kommer komma.. vågar inte hoppas på något annat.
  • luciabarn

Testade precis negativt.. och känner att just nu får jag hellre mensen än ännu ett negativt. Men känner inte av att någon mens är på gång än :(

• luciabarn
    Pasgetti skrev 2017-06-05 16:10:06 följande:
    Testade också negativt idag. BIM idag men Äl +13. Känns kört känner jag och mensen är säkerligen på g. Brösten är väldigt ömma och tunga och det sticker i dem emellanåt, som de brukar innan mens... Ska hålla modet uppe iaf tills mensen dyker upp. Allra längsta cykeln jag haft har varit på 32 dagar, så har iaf till på torsdag på mig (cd 29 idag).
    Håller tummarna för dig! Min kom igår :( hoppas att din inte kommer och att du får ett plus snart! Du får berätta hur det går!! :)
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni