Inlägg från: LovisaTilda |Visa alla inlägg
  • LovisaTilda

För oss med BIM 1-5 juni

Jooosen skrev 2017-05-05 19:09:57 följande:

Okej spännande! Hur gamla e ni? Ja det är första!! Man är så orolig att man ens kan bli gravid dock :( har mest negativa tankar jobbigt nog....

Vi blir 32 och 35 i år. Och ni?

Med de båda andra tog det sig på första försöket, men räknar med att det kan ta lite tid denna gången.

Håller tummarna för oss :)
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-05 21:50:16 följande:

Oj så fort alltså! Måste vara skönt o veta iaf att man kan få barn. Är skeptisk och vill inte ta det för givet men hoppas galet mycket såklart! Jag är 28 o han 26! Ja håller oxå tummarna. Fick spottings idag så äl om ca 2 veckor då!

Jag är otroligt tacksam och vet att vi har haft tur med våra små troll. Men man vet ju aldrig om det blir fler eller ej. Har hört många som har svårt med tredje. Kan ju få missfall också osv. Men vi försöker ta det lugnt och ta det som det kommer. Vi känner oss väldigt ödmjuka inför en eventuell graviditet då det trots allt är 8 år sedan jag var gravid sist.

Jag tror att vi har äl ungefär samtidigt då :) jag räknar med äl runt den 19:e! Ska börja testa med äl-test den 14:e tänkte jag. Ska bli kul att följas åt!
  • LovisaTilda
    Cheerful skrev 2017-05-05 23:11:23 följande:

Ja, lite halvt sker der så sker det från sambons sida, medan jag har sett till att det har blivit lite extra sex vid ägglossning, vi valde att jag inte skulle berätta så mycket om när jag har ägglossning för att det fortfarande skulle vara att vi har sex, och inte att vi försöker skaffa barn. Han har inte så mycket insikt i det där med ägglossningstester, och den kvinnliga biologin och har varit nöjd med det, om än han ju direkt har märkt min besvikelse när mensen kommer. (hmm, eller kanske att han märker när mina pms utbrott kommer :-$ )

Men vi bestämde idag att nu ska vi börja försöka mer seriöst med sex minimum varannan dag under fertila perioden osv och att jag ska berätta när ägglossning sker. Känns lite fel att hålla en biologi lektion för en 25 åring

Men tyvärr hänger sexlivet mycket på om det kan låta sig göras med arbete, vi är båda i service branchen så det är ibland lättare sagt än gjort när jag har en väckarklocka 04:45 och han är hemma 23:30 några dagar :/

Vi har också svårt att få till det ibland, framför allt på vardagar. Min man går upp vid 04.10 så han är trött på kvällarna och lägger sig vid 21. Och då är han inte särskilt sugen :/ jagr ganska säker på att jag hade ägglossning en onsdag förra gången. Jag gjorde ett närmande och inflikade lite snyggt att jag nog hade äl och att det vore bra att ligga ;) men han var för trött. Och så kan det vara ibland. Vi får hoppas på denna månaden istället.

Vi känner egentligen ingen panik över att "behöva" bli gravida just nu. Men jag själv tycker det påverkar mitt psyke nåt enorm för man lever ju i dagar och cykler. Nu börjar första två-veckorsperioden där man ska försöka hitta äl och ligga mycket :D sen kommer den andra tvåveckorsperioden där man analyserar graviditetssymptom, håller kiss för att kunna testa och inväntar sin förhoppningsvis uteblivna mens :O
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-06 09:20:06 följande:

Aa samma här! Vad har du för test?

Jag har beställt hem clearblue med dubbel indikator. Tänkte börja testa på söndag, då är det 3-4 dagar före beräknad äl. Har du beställt nåt test?
  • LovisaTilda

Ok tjejer. Behöver er hjälp. Cykeldag 9 och idag fick jag en flytning som kom ut som en genomskinlig klump, och för först gången förstår jag alla tjejer som pratat om flytningar som är som äggvita ;) den var seg och jag kunde få en lång tråd som jag så många gå ger läst om.

Jag hade inte förväntat mig äl förrän på torsdag nästa vecka, men visst låter det som en äl-flytning?

Har clearblue digital äl-test hemma så får väl testa mig. Funkar det på samma sätt som med Gravtest? Att man helst ska ha hållt sig ett visst antal timmar?

• LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-12 15:37:38 följande:

Låter som äl flytning grattis!! Kom ihåg att ägglossningen kan inträffa ett par dagar senare, efter flytningarna.. testa du! Och precis, kissa inte på ett tag innan. Men bli inte förvånad om det blir neg.. då har du säkert äl inom några dagar!! Men ligg på från o med idag ändå :))) lycka till!!!!

Då ska jag testa om en stund :)

Borde ju få en blinkande gubbe iaf? ;)

Återkommer med resultatet. Ikväll ska det liggas :D :D
  • LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-13 08:49:02 följande:

Var det en gubbe eller var det blankt?

Jag ska börja med stickor på måndag. Eller kanske imorgon

Så blankt det kunde bli ;)

Har inte fått nån mer sån flytning efter det heller.

Dock har vi nog bestämt oss för att inte försöka bli gravida denna månaden trots allt. Yttre faktorer som påverkar, men kanske är vi redo nästa månad igen.

Vi får se vilka vägar livet tar :)

Håller tummarna för blinkande gubbe för din del!
  • LovisaTilda

Ingen med BIM 1/6 som vågat sig på ett test än då? ;)

Vi valde att avvakta denna månaden. Vi skyddade oss på äl-dagen men hade oskyddat sex 4 dagar före BIM, så det finns ju trots allt en chans/risk. Vi vill ju ha en till någon gång så skulle det ha blivit så skulle vi ändå bli väldigt glada :)

Ska ut och äta imorn kväll med vänner och kommer då dricka vin. Har ganska ömma bröst (haft i 5 dagar nu, dock inte bröstvårtorna) så tänkte ta ett test imorn bitti för säkerhets skull. Det visar säkert inget även om jag skulle vara gravid, men det känns bättre i sinnet när jag beställer in det där vinet :)

• LovisaTilda
    Hansson88 skrev 2017-05-26 12:18:17 följande:

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)

Eftersom vi valde att skydda oss under äl-dagen så är nog inte chansen så stor, även om jag känner mig mer redo för en graviditet nu än jag gjorde för 10 dagar sen?! (Konstigt hur hjärnan fungerar).

Jag har väldigt ömma och knöliga bröst, men det verkar ju som att ömma bröstvårtor är det som mest räknas som grav-symptom. Så jag är troligtvis inte gravid. Men vill försöka helhjärtat nästa månad. Ska iaf testa imorn bitti. Visar det inget inväntar jag mensens på ons/Tors.

Håller tummarna för att du blivit gravid!!
  • LovisaTilda

I natt stramar det som tusan i magen, typ som när man gjort sit ups och får träningsverk (vilket jag inte gjort då ;) ). Men strömningen känns ganska högt upp i magen.

Tänk vad man analyserar allt som känns lite annorlunda :)

Vaknade btw nu för att jag var kissnödig :D

Åååå, jag vet att jag får svaret i veckan när BIM infaller, men det är ju så svårt att sluta tänka på det!

• LovisaTilda
    Pennie22 skrev 2017-05-27 07:16:40 följande:

Hej tjejer! Hur mår ni ? Min mage är såå uppsvälld! Jag känner mig konstig när jag vaknar på mornarna som att jag har lite svårare att andas. Sen känner jag mig konstig om jag väntar med att äta frukost för länge. Är på Bim -7 idag. Jag tog ett testa tidigt test flr skojjs skull men syntes inget. :D om jag är skengravid så är det sjukt hur man jan lura sig själv..spännande är det iallafall. När har ni bestämt er gör att testa er ?

Jag testade i morse. BIM -4, eller BIM -5, testlagrets stickor. Inte ett tecken.

Visserligen väntat. Tror ju inte att jag är gravid egentligen, för då har simmarna överlevt länge för att befrukta ägget. Men jag har så sjukt ömma bröst, så hoppet fanns ju.
  • LovisaTilda
    Pennie22 skrev 2017-05-27 08:26:25 följande:

Spännande! Mycket kan hända på 4 dagar ;) Håller tummarna för dig :)

TAck! Detsamma!! :)
  • LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-28 08:45:52 följande:

Jag lever faktiskt helt som vanligt till den dagen jag plussat. Vill inte sätta livet på paus. Jag röker i och för sig inte men älskar vin och champagne så det drack jag senast igår.

Jag kör på din linje :)
  • LovisaTilda

Spottings idag. BIM på torsdag så gissar att mensen blir lite tidig denna månaden. Men hellre det! Då går det fortare tills vi kan testa nästa gång igen :D

• LovisaTilda

För er som liksom jag fått mensen denna månad finns en ny tråd. "För oss med BIM 25-30 juni" där vi kan följas åt på resan mot ett pluss :)

• LovisaTilda
    Sommarhopp skrev 2017-05-30 12:09:21 följande:

Jag kommer nog dit strax. Har fått mensvärk idag o tempen sjönk med 0.1 grad idag. Gissar att den kommer imorgon.

Hoppas såklart att vi "slipper" dig i tråden, men om det är så att mensen bestämmer sig för att dyka upp är du varmt välkommen :)
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni