Cheerful skrev 2017-05-05 23:11:23 följande:
Ja, lite halvt sker der så sker det från sambons sida, medan jag har sett till att det har blivit lite extra sex vid ägglossning, vi valde att jag inte skulle berätta så mycket om när jag har ägglossning för att det fortfarande skulle vara att vi har sex, och inte att vi försöker skaffa barn. Han har inte så mycket insikt i det där med ägglossningstester, och den kvinnliga biologin och har varit nöjd med det, om än han ju direkt har märkt min besvikelse när mensen kommer. (hmm, eller kanske att han märker när mina pms utbrott kommer :-$ )
Men vi bestämde idag att nu ska vi börja försöka mer seriöst med sex minimum varannan dag under fertila perioden osv och att jag ska berätta när ägglossning sker. Känns lite fel att hålla en biologi lektion för en 25 åring
Men tyvärr hänger sexlivet mycket på om det kan låta sig göras med arbete, vi är båda i service branchen så det är ibland lättare sagt än gjort när jag har en väckarklocka 04:45 och han är hemma 23:30 några dagar :/
Vi har också svårt att få till det ibland, framför allt på vardagar. Min man går upp vid 04.10 så han är trött på kvällarna och lägger sig vid 21. Och då är han inte särskilt sugen :/ jagr ganska säker på att jag hade ägglossning en onsdag förra gången. Jag gjorde ett närmande och inflikade lite snyggt att jag nog hade äl och att det vore bra att ligga ;) men han var för trött. Och så kan det vara ibland. Vi får hoppas på denna månaden istället.
Vi känner egentligen ingen panik över att "behöva" bli gravida just nu. Men jag själv tycker det påverkar mitt psyke nåt enorm för man lever ju i dagar och cykler. Nu börjar första två-veckorsperioden där man ska försöka hitta äl och ligga mycket :D sen kommer den andra tvåveckorsperioden där man analyserar graviditetssymptom, håller kiss för att kunna testa och inväntar sin förhoppningsvis uteblivna mens :O