Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

För oss med BIM 1-5 juni

Hur många dagar efter mens har ni ägglossning allihopa?
    Min cykel är oregelbunden. Allt från 29-38 dagar och en månad 52 (pga resa och stress)
    Så jag äter Munkpeppar och får så rikligt sekret. Idag rinner de nästan men är bara som klibbigt klister än. Dag 9 idag.

• Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-05-09 21:52:27 följande:
    Har en cykel på 28-29 dagar. Har känt av äl på ca 16-17e dagen! Hoppas din cykel blir mer regelbunden!!
    Okej men då ska jag börja med ÄL test den 15/5 för att vara på den säkra.
  • Isvattenis

De här med ÄL test funkar nog inte när man äter Munkpeppar
    Dag 10 idag o fick de här resultatet på ÄL testet. Visst jag hade svullna strutiga bröst imorse men annars ingen äggvite fl eller känning i magen. Men de är ju omöjligt att jag har ÄL redan :0

• Isvattenis
    Milou3 skrev 2017-05-10 21:17:55 följande:
    Nä det är inte omöjligt! Jag får oftast positivt äl-test dag 9-10, så brukar min äl ske 1,5-2,5 dygn senare. Bekräftat med temp. Och jag får oftast känning i magen dagen efter äl-test visar positivt :)
    Okej. Munkpeppar verkar ge högra lh så de är nog därför men vi har sex varannan dan så skippar jag ÄL testen för de känns som slöseri om dom är positiva varje dag ????
  • Isvattenis

Dag 14 idag och positivt på ÄL test, (strecken är lika starka efter 4-5 min) måste vara pga munkpepparn för jag har klibbiga Lotion flytningar. Så jag har ju inte ÄL.

• Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-15 08:25:52 följande:
    Tror nog du kan spara på dina test, verkar ju som munkpeppar ger utslag
    Jag tror också de. Får gå på kroppens signaler ist eftersom min ÄL tydligen kan variera med 14 dagar :P
  • Isvattenis

En fråga - När man har sex varannan dag tycker jag typ att det är lite svårt att veta vad de som kommer i trosan är. Är de trådiga kladdet fertilt sekret eller gubbens kladd :p

• Isvattenis
    brennaV skrev 2017-05-16 19:26:45 följande:

Haha- ja du den är svår. Vet faktiskt inte heller

I söndags på cd 13 började jag med äl tester. De är långt ifrån i närheten av ägglossning. Jag hade mkt äggviteflytningar idag så tog ett clearblue test också. Det visade inte fertilitet dag. Så jag har nog en bit kvar. Vill gärna att ägglossning sker ons eller torsdag. Sen är mannen ute och flänger. Med lite tur kanske vi kan få till sex på lördagskvällen eller söndagskvällen- men just nu ser denna månad mörk ut.

Nä- jag överdrev lite. Vi försöker få till varannan dag om vi båda är hemma. Men nu hade vi sex senast i lördags, i går och idag är mannen borta. Så med tur blir det sex imorgon
    Wallstenskan skrev 2017-05-15 22:10:07 följande:

Oj varannan dag mellan menscyklerna!?

De är ofta!!

Denna eviga väntan efter ÄL alternativt plus.

De tar verkligen knäcken på en!!

Jag skall inte börja testa med ägglossningsstickor förrän på torsdag, väntan är olidlig!!

Nej den är faktiskt lite klurig.
    Men kör vi varannan dag så länge jag inte känner någon ÄL smärta o sen när jag börjar känna de så kan vi ju köra en gång extra så lär de ju finnas simmare där hela tiden :p

Låter som ni har en bra planering. Jag är på cd 16 idag och hade ordentligt med halt gegg på pappret så de lär vara ÄL kanske i slutet av veckan eller nästa hoppas jag
  • Isvattenis
    Wallstenskan skrev 2017-05-20 07:25:04 följande:

Inget utslag idag heller?!
    Inte ens blinkande gubbe.
    Har de två senaste cyklerna haft blinkande mellan dag 10-13 och fast gubbe dag 14!
    Är på dag 13 idag.....
    Vad händer? :(

Ska du verkligen ta med morgon urin? Eller de kanske du inte gjorde?
  • Isvattenis
    Wallstenskan skrev 2017-05-20 09:32:53 följande:
    Jo jag har alltid testat med morgonurinen.
    Står de på testerna att du ska göra det? De två olika märken som jag har använt ska man inte använda morgonurinet.
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni