För oss med BIM 1-5 juni
Vi blir 32 och 35 i år. Och ni?
Med de båda andra tog det sig på första försöket, men räknar med att det kan ta lite tid denna gången.
Håller tummarna för oss :)
Vi blir 32 och 35 i år. Och ni?
Med de båda andra tog det sig på första försöket, men räknar med att det kan ta lite tid denna gången.
Håller tummarna för oss :)
I början av våra försök ( sambon sa "det blir när det blir" men jag ville direkt ha stenkoll och köpte äl-test och googlade och räknade dagar och symptom) sa jag när jag hade äl och köpte vitaminer till oss båda och ville ha sex typ jämt. Tillslut sa han att det blev för pressat och jag blev tvungen att lägga ner snacket om äl. Tyvärr. Hade önskat att han kunde ligga och leverera på begäran ( som jag skulle kunna om jag var man ) men alla är olika. Nu hintar jag mest om när äl sker men försöker att inte verka så forcerad. Även om jag ÄR det. Vill ju ha bebis NU NU Nu :)
Jag är otroligt tacksam och vet att vi har haft tur med våra små troll. Men man vet ju aldrig om det blir fler eller ej. Har hört många som har svårt med tredje. Kan ju få missfall också osv. Men vi försöker ta det lugnt och ta det som det kommer. Vi känner oss väldigt ödmjuka inför en eventuell graviditet då det trots allt är 8 år sedan jag var gravid sist.
Jag tror att vi har äl ungefär samtidigt då :) jag räknar med äl runt den 19:e! Ska börja testa med äl-test den 14:e tänkte jag. Ska bli kul att följas åt!
En allmän (lite äcklig fråga) men även som idag, dag 1 på mensen har jag blod men med bruna klumpar. Har så typ alltid. Samt rinner bara vid toalettbesök, sen två dagar är allt över. Har en exakt cykel på 28 dagar iaf. Men minns inte att ja haft sådär med klumpar innan ja slutade med p piller! Nån annan :/??
Jag har beställt hem clearblue med dubbel indikator. Tänkte börja testa på söndag, då är det 3-4 dagar före beräknad äl. Har du beställt nåt test?
Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(
Ring till en gyn mottagning och rådfråga.
Du har inte testat att du är
Gravid då?
Min mens brukar vara 5-6 dagar med ganska riklig blödning. Denna månad kunde jag ha samma binda en hel dag (bytte dock såklart för att det skulle varit ofräscht). Så min mens var knasig också trots att läkaren såg en ägglossning på G. Har ju läst någonstans att om men har lite mens så kanske man aldrig hade en ägglossning. Vet dock inte huruvida det stämmer
Det är ingen nidblödning då eller skulle du fått mens vid denna tid ? Det jobbiga med att ta graviditetstest är att det kan visa positivt även om det skulle vart missfall. Men om det blöder lite behöver det ju inte vara något konstigt :)
Ok. På gynmottagning kommer de säkert säga att avvakta en vecka och ta test senare eller nått liknande. Har du varit i kontakt med någon ?