Inlägg från: Wallstenskan |Visa alla inlägg
  • Wallstenskan

För oss med BIM 1-5 juni

brennaV skrev 2017-05-17 15:39:50 följande:

Så tänkte vi med. Två barn tätt (15 månader)- nu vill vi ha paus. Sen att jag skulle få 3 missfall på raken från juni förra året till mars i år hade jag absolut inte räknat med.

Hur länge orkar man liksom undrar jag.

Kram till oss alla som kämpar för ett mirakel

Åh jösses! 3missfall!!
    Tidiga missfall? Vad säger Barnmorskan det beror på?
  • Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-17 16:46:22 följande:

I och med att vi har två barn sen tidigare som vi inte haft problem att få, och efter undersökning av mina Äggstockar och livmoder, samt tagit sköldkörtelprover så tror hon på ren otur. Även tror hon att jag är stressad och det kan påverka allt. Det här året har varit ren terror på psyket. Första två missfallen var missed abortion och min senaste var en ofostrig graviditet. Det var liksom tomt i hinnsäcken förutom en moderkaka som växte. Så jävla lurad sista gången då jag mådde illa som fan.

Fy attan! Man går och längtar efter plusset (som inte är helt lätt att få!), sedan när du väl får det så blir det helt fel tre ggr i rad!
    Otur?! Helt sjukt ju!
    Nästa plus måste bli 110% lycklig för er!
    Håller alla tummar!!
  • Wallstenskan
    Jooosen skrev 2017-05-17 18:08:08 följande:

Blinkande gubbe idag på cd 12! Brukar ha äl ca dag 16! Wiho spännande.. vet nån hur många dagar man brukar ha blinkande på cb test? Har bara testat med endast fast gubbe innan..!!

Jag brukar få tre dagar med blinkande och sedan en dag med fast gubbe ????
  • Wallstenskan
    Jooosen skrev 2017-05-17 18:08:08 följande:

Blinkande gubbe idag på cd 12! Brukar ha äl ca dag 16! Wiho spännande.. vet nån hur många dagar man brukar ha blinkande på cb test? Har bara testat med endast fast gubbe innan..!!

Jag brukar ha blinkande gubbe i tre dagar och sedan fast gubbe en dag ????
  • Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-18 17:33:32 följande:

Precis nu fick jag glad gubbe på min clearblue ägglossningsticka, den blinkar inte så gissar att det bara är att tuta och köra nu. Min man är ju borta imorgon och lördag. Så håll nu tummar och tår<3

Tjoho!! Kör på!

Har du testat flera dgr i rad men inte fått någon blinkande gubbe innan den fasta idag?

Håller tummarna!!

Fick ni till det någon dag innan ikväll?
  • Wallstenskan

Inget utslag idag heller?!
    Inte ens blinkande gubbe.
    Har de två senaste cyklerna haft blinkande mellan dag 10-13 och fast gubbe dag 14!
    Är på dag 13 idag.....
    Vad händer? :(

• Wallstenskan
    Isvattenis skrev 2017-05-20 07:44:16 följande:
    Ska du verkligen ta med morgon urin? Eller de kanske du inte gjorde?
    Jo jag har alltid testat med morgonurinen.
  • Wallstenskan
    Cheerful skrev 2017-05-20 09:44:48 följande:
    Jag har samma problem! Har knappt utslag på mitt vanliga LH-test, skulle haft äl i går eller förrgår beroende på vilken app :/
    Vad lurad man känner sig, funkat klockrent i två månader och nu ingenting?!
    Hoppas verkligen det kommer imorgon
  • Wallstenskan

Ingenting alls på stickan idag heller ????
    Vad fasiken händer?!
    Imorgon skall jag ha ägglossning enligt min app, är på dag 12!

Varför gör kroppen så här när den vart så punktlig de senaste två månaderna....

• Wallstenskan
    orzia1 skrev 2017-05-21 11:27:50 följande:
    Jag får inte ägglossning förrän sent typ dag 18-22... Så ge inte upp än
    Okey, skall fortsätta att testa och försöka hålla hoppet uppe!!!
    Har de två senaste cyklerna haft ägglossning dag 13 & 14, därav förvirringen och (smått paniken)
  • Wallstenskan
    Cheerful skrev 2017-05-21 11:36:47 följande:
    Jag skulle ha haft ägglossning torsdags eller fredag och har fortfarande ingen stegring (temp) hade väldigt svagt streck men ägglossningstest båda dagarna, men dem tog slut och i min lilla stad finns det visst inga nya att få tag på.. Suck. Funderar lite på att ge upp hoppet för denna månaden
    Jäkla dumma kroppar!

Jag vill INTE ge upp denna månaden, vill vill vill!
    Skall fortsätta testa, har forfarande hopp om att ägglossning kommer i början utav veckan
  • Wallstenskan
    Cheerful skrev 2017-05-21 19:02:46 följande:
    Jag är enig, man vill det så otroligt mycket, tror inte ens min sambo förstår hur mycket hjärnan kretsar runt tanken på barn! Jag shoppar inte ens kläder just nu, för förhoppningsvis kommer de ju vara för små snart?! Det kan omöjligt vara sunt!
    Jag är precis likadan! Börjar kolla på gravidkläder eller begagnade babysaker på fb! Suck!
    Hoppas på sex ikväll samt utslag på stickan imorgon bitti!
  • Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-23 21:14:52 följande:

Har alla i den här lilla gruppen passerat äl nu? Bara en lång väntan kvar va <3

Jag har testat sedan i fredags men ännu inte fått någonting på äl-stickan! Är på dag 14 idag :(

Kanske inte hade någon äl alls denna cykeln? Eller så kommer den senare?

Fy så dumt!! Känner mig väldigt nedstämd, de två senaste cyklerna har jag fått stegring ifrån dag 10-13 och äl dag 14. Vad hände nu liksom!?
  • Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-23 21:46:13 följande:

Min kom på dag 19 i cykel denna månad. Fortsätt testa så kommer snart utslag på stickorna <3

Åh!!! Brukar din äl diffa mycket genom cyklerna? Tack! Du gav mig hopp, skall fortsätta testa!
  • Wallstenskan

Hej!

Vad tror ni hände med min cykel denna ggn?

De två senaste cyklerna har jag fått stegring/blinkande smiley dag 10-13 och sedan äl/fast smiley dag 14.

Denna ggn började jag testa på dag 10 och är nu på dag 17 utan minsta stegring!!!!

Skall jag fortsätta testa eller försöka förlika mig med att jag på något konstigt sätt missade äl denna cykeln? :(

Faaaaaaaan bf skulle ju vart en Alla Hjärtans Dag onge!!!

• Wallstenskan
    orzia1 skrev 2017-05-26 21:05:30 följande:

Min ägglossning har varit sen typ flera mån i rad. Ngn mån fick jag den på dag 20-25 typ. Så jag hade fortsatt testa

Okey, jag fortsätter tre dagar till iallafall, hoppas!!!!

Tusen tack för ditt svar!

Vad gör att äl kan rubbas och bli såpass sen en cykel tro?
  • Wallstenskan

BIM på söndag 4/6.
    Men VET att det inte tagit sig, för jag verkar inte haft nån ÄL denna cykel.
    Testade mellan dag 8-18 och fick ingenting!
    Tyvärr funkar jag så, att får jag inget utslag så är jag inte heller lika sugen på sex ;)
    Så blev bara sex 13, 17, 28 & 31:e Maj månad.
    Borde haft ÄL den 28:onde men som sagt inget utslag alls!
    Så visst funkar hjärnan och hjärtat konstigt?!
    Jag vet att det är omöjligt att det tagit sig men ändå har jag liiiiiiite hopp kvar.
    Korkat är vad det är!
    Hoppas få ÄL igen runt den 16/6 och BIM 29/6.
    Finns det någon grupp att vara med i då tro?

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni