• Anonym (Utomkveds?)

dålig info på gynmottagningen, utomkveds?!

Vet inte hur jag ska börja eller hur jag ska formulera mig men jag försöker..

Jag skulle vara i v 6+5 idag. Igår morse kom bruna flytningar som tilltog under dagen och blev istället röda blödningar, detta tillsammans med mensliknande värk, ibland lätt molande och stundvis starkare med små hugg. Inatt och idag garv jag blödit betydligt mindre men det kommer kontinuerligt och det tillsammans med mensvärk, inte så kraftig men ändå mer än mild. Ringde imorse till gynmottagningen och fick tid idag. På vul kunde hon se en förtjockad slemhinna, men ingen graviditet, inga rester alls. Däremot såg hon mycket vätska och ville därför utesluta utomkvedshavandeskap. Men jag menar.,, om det är utomkveds så är det väl redan rätt kört eftersom jag har vätska i buken. Å andra sidan.. har man inte vätska i buken vid ett vanligt mf?? Symtomen under graviditeten har inte varit starka eller många, lite ömmande bröst och molvärk till å från. Inget illamående. Jag fick ta blodprov (hcg) för att se att det sjunker som det ska. Annars?? Är det utomkveds då? Hjälp!! Vill ju inte riskera att behöva ta bort en äggledare ... :(

Dela gärna med er :)

• Svar på tråden dålig info på gynmottagningen, utomkveds?!
  • Anonym (Utomkveds?)

*garv=har

• Anonym (Utomkveds?)

Eller nej... vid missfall åker det kanske inte ut i buken (som det gjort på mig)??

• Anonym (Utomkveds?)

Kan också tillägga att det kom ut några mindre klumpar igår. Men svårt att säga om det var koagulerat blod eller "nåt annat".

• Anonym (Har haft ett x)

Jag fick utomkveds skap tyvärr såg dom det för sent så min äggledare brast så jag blev akut opererad. Jag har blivit gravid igen med bara 1 äggledare. Så nu håller jag bara tummarna för att detta håller. Då vi haft 2 missfall och utomkveds skap. Lycka till :)

• Milja

Liknande situation här. Haft blödning i 16 dagar igår när jag fick huggande smärta i höger sida. Åkte in till akuten efter att jag tagit graviditetstest som var positivt. På VUL hittades ingen graviditet i livmoder, en del vätska i buken men inte jättemycket och kanske en aningen förtjockad slemhinna. Mitt hcg togs men var väldigt lågt. Läkaren kunde inte säga något, nytt prov imorgon. Kan endera vara ett missfall eller mer troligt utomkvedes. Har haft ett missfall tidgare hösten 14 men det kom ut av sig själv och en lyckad graviditet 2015

• Snuttis2

Kan tyvärr inte så mkt om utomkvede men desto mer om missfall! ! Vätska i buken är inget normalt symtom vid missfall! . Jag har själv mkt vätska i buken i perioder pga endometrios.

Den smärta du kännt sitter den på en specifik punkt på vä eller Hö sida? Annars skulle jag tro utifrån din beskrivning att du haft ett vanligt missfall.

• Milja

Det är som huggande i ena sidan. Fick metotrextat i tisdags för att försöka få stopp på utomkvedes. Ny kontroll imorgon. Känns inte som det hänt så mycket sedan dess. Surt bara att få vänta på att försöka bli gravid i många månader nu.

Svar på tråden dålig info på gynmottagningen, utomkveds?!