• Humlan88

Hur kommer man billigast undan? Resor :)

Jag och sambon ska resa till Sicilien i sommar, hade vi tänk :) men hur kommer man billigast undan? Vågar man sig på sista minuten? Boka flyg hotell separat? Ge mig era bästa tips :)

• Svar på tråden Hur kommer man billigast undan? Resor :)
  • Mascaraklumpar

Själv använder jag mig av Google flights (slår alla andra flygsökningssidor med hästlängder!) för att hitta de billigaste flygbiljetterna, och sedan bokar jag boende via exempelvis homeaway. Det blir både billigare och trevligare än charterresor.

Sista minuten blir ofta ännu billigare, men då krävs det ju att det finns resor över precis när ni vill åka och vill man åka till en specifik plats är det inte alls säkert att det finns. Samtidigt ökar priset på vanliga flygbiljetter ju längre man väntar, så vet man när och var man vill åka kan det vara dumt att vänta.

• Kjell2
    Humlan88 skrev 2017-05-04 10:26:19 följande:

Jag och sambon ska resa till Sicilien i sommar, hade vi tänk :) men hur kommer man billigast undan? Vågar man sig på sista minuten? Boka flyg hotell separat? Ge mig era bästa tips :)

Undvik högsäsong
    Lista vad som är viktigt för er; kunna ha allt bokat i god tid, var ni bor, hur ni bor, smidigt med transporter, är hyrbil ett alternativ. laga egen mat osv

• Humlan88

De här med hyrbil är lite lurigt tycker jag, förra sommaren när vi skulle åka till Frankrike så skulle vi hyra bil. Men de tog ju fan en deposition på typ 10 000. Inte fan har vi så mycket med oss. Hur fungerar de där egentligen? Dras det 10 000 på kontot som man får tillbaka sen?

• Kjell2
    Humlan88 skrev 2017-05-04 11:31:09 följande:

De här med hyrbil är lite lurigt tycker jag, förra sommaren när vi skulle åka till Frankrike så skulle vi hyra bil. Men de tog ju fan en deposition på typ 10 000. Inte fan har vi så mycket med oss. Hur fungerar de där egentligen? Dras det 10 000 på kontot som man får tillbaka sen?

Vanligtvis görs det en preliminär bokning mot kreditkortet. Inga pengar dras men möjligheten finns om bilen inte kommer tillbaka eller är skadad.

Ofta går det att hitta billigare boende om man kan bo en bit bort istället för mitt i stan eller vid stranden. Sen kan man åka bil dit man vill. Därför bör ni komma fram till vad som är viktigt för er och leta utifrån det,

• Humlan88

HAR hittat rätt billiga lägenheter man kan hyra, men man vet ju inte hur det är med parkeringsplatser m.m

Svar på tråden Hur kommer man billigast undan? Resor :)