• Anonym (?)

Flicknamnet Lin

Tycker ni att namnet är fint eller fult?

Eller kanske t.o.m konstigt då det liknar det vanliga namnet Linn?

Lin är ett arabiskt namn (som kommer från namnet Lina) så inget hittepå eller "Jag vill inte ha ett vanligt namn och försöker vara kreativ med stavningen".

• Svar på tråden Flicknamnet Lin
  • Anonym (Sött)

Jag tycker att det var ett sött namn men jag har aldrig hört det förut. Det känns ändå rätt familjärt och liknar Linn, Lina eller Line. 

• Aniiee

Helt ok. Vanligt i ostasien också, Jag hade flera Lin i skolan.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Frontline
    Anonym (kines) skrev 2017-05-05 23:07:07 följande:
    Fult som fan.
    Inte fult men det orsakar nog lite problem då dom flesta kommer att säga Linn...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Hur känner du själv?)

Onödigt hård kommentar ovan!

Nu heter jag Linn så jag är partisk men tycker att ditt förslag är fint, du har ju också en tanke bakom varför du funderar på det. Men precis som någon skrev så ska du dock vara beredd på att folk kommer säga o skriva fel! Har hetat allt möjligt när jag var liten o linn var relativt ovanligt.

Välj det namn du tycker om, skit i vad andra tycker!

• Glinda från Oz

Jag tog föregivet att du stavat fel i rubriken. Skulle någon heta Lin skulle jag stava och uttala det som Linn tills jag blev rättad. Jag tycker namnet är fint (tänker mig att det uttalas som Lina utan a) men tror tyvärr inte det kommer funka så bra i Sverige då så många kommer säga/uttala fel.

• Anonym (Mm)

Jag har aldrig hört Lin som namn. Förvirrande likt Linn.

• Anonym (H)

Nja, jag tänker på jordbruksgrödan som ger oss linolja.

• Anonym (Ja)
    Glinda från Oz skrev 2017-05-06 09:35:42 följande:

Jag tog föregivet att du stavat fel i rubriken. Skulle någon heta Lin skulle jag stava och uttala det som Linn tills jag blev rättad. Jag tycker namnet är fint (tänker mig att det uttalas som Lina utan a) men tror tyvärr inte det kommer funka så bra i Sverige då så många kommer säga/uttala fel.

Såna här inskränkta kommentarer ska du inte lyssna på. De e lite förlegad mentalitet.Kör på.
  • Stuppis

Jättefint! Känns som ett riktigt namn, fastän det är ovanligt. Och så har det en fin betydelse :)

Svar på tråden Flicknamnet Lin