Glinda från Oz skrev 2017-05-07 15:36:35 följande:
Hurra för dig. Vill du ha en medalj? Du hittar på en massa saker jag inte skrivit. Det är väl självklart att man accepterar vad någon heter. Har du någonsin hört någon som har sagt "så heter du inte alls" eller "det namnet accepterar inte jag så jag tänker kalla dig Lisa istället"
Du förutsätter också att jag inte har erfarenhet av mångfald bara för att jag tycker som jag gör och det är både fult och fördomsfullt, jag är förövrigt inte helt svensk själv, som jag sa innan får jag alltid bokstavera mitt namn. Fråga dina vänner med ovanligare namn hur ofta de får bokstavera sina namn.
Förutsätter du alltid att alla känner som dig? Att om du inte tucker något är jobbigt så tycker ingen annan det heller.
Jasså. Vad har jag hittat på som du inte skrivit och vad har jag påstått att du skrivit?
Jag bara säger att jag hade accepterat det. Det betyder inte att jag tror att andra säger "nej de accepterar jag inte bla bla bla". Jag förklarar ju bara.
Sen pratar vi inte om folk med ovanliga namn överlag utan just de här namnet. Tre bokstäver.
Blev du sur för att jag inte tycker att det är svårt fast du tycker det?
Och nej jag skrev aldrig att jag förutsätter att DU inte har erfarenhet av mångfald. Jag skriver allmänt om folk. Anklaga inte mig för att skriva saker jag inte har skrivit.
Kan ändå tycka att om någon tycker att de e sååå jobbigt att träffa någon som heter något annorlunda så ligger problemet hos dem. Inte de men ett vackert namn. Det är heller inte jobbigt att bokstavera ett namn. De får alla göra. Stavas de med c eller s eller z.
Jeez. Orkar inte svara dig något mer så ös på nu bara om du vill. Du är omöjlig. Anklagar mig för saker och gör det du anklagar mig för. Ha ett bra liv med allt vad de innebär och låt mig vara ifred tack.