• Little Mrs Li

Ev ny pojkvän

Hej. Behöver lite tips och råd...
    Jag har två barn på 7 och 4 år. Jag har varit separerad från deras pappa i lite mer än 2 år och vi har en bra relation och har alltid haft. Vår skilsmässa innebar aldrig bråk och hårda ord.
    Barnens pappa träffade sin nuvarande sambo väldigt snabbt och hon flyttade in på ett par månader.
    Barnen tog det relativt bra. Jag träffade en ny efter ett par månader (nått jag ångrar nu i efterhand) men barnen tyckte om honom, antagligen eftersom pappan hade hittat ny så fort.
    Nu har jag varit singel i 1,5 år och börjat träffa en ny kille, som finns i min kompiskrets. Barnen har träffat honom innan och tyckt bra om honom.
    Igår råkade min dotter, som är 7 år, se en puss mellan oss...jag vet att det inte var så smart, men det hände.
    Hon blev senare sur och sa att hon inte ville att vi skulle bli kära. För hon ville att det skulle vara som vanligt, hon och hennes lillebror och jag.
    Nu till min fråga...: Vad ska jag säga till henne /dem eller göra för att detta ska gå utan sura miner? Jag har gjort klart för henne att hon och hennes lillebror alltid kommer att ha störst plats i mitt hjärta även om jag träffar nån ny, men att jag inte vill vara utan "vuxen" kärlek.

• Svar på tråden Ev ny pojkvän
  • Meriall

Kanske det vanliga, att det inte betyder att något kommer förändras nu, han kommer inte flytta in nu etc så allt är som vanligt bara det att du tycker om någon och så får ni se sedan hur det blir i framtiden beroende på vad ni och hon känner då.

Svar på tråden Ev ny pojkvän