Sommarjobb för 17 åring?
Hej!
Jag hann inte söka sommarjobb med min kommun, och jag undrar ifall det finns andra sommarjobb och sätt att söka? Har inte haft sommarjobb tidigare och rätt förvirrad kring det här. Tack!
Hej!
Jag hann inte söka sommarjobb med min kommun, och jag undrar ifall det finns andra sommarjobb och sätt att söka? Har inte haft sommarjobb tidigare och rätt förvirrad kring det här. Tack!
Gå runt där du bor och fråga om någon vill ha sommarjobbare.
Ica Maxi i närheten av mig tar emot folk från 17 år, så testa med matbutikerna :)
Gå dit, presentera dig och lämna in ett personligt brev och cv :)
Jag körde truck på ett lager när jag var 17
Klassiska sommarjobb i din ålder brukar vara mataffär (stora som maxi eller coop, du kommer mest få plocka upp varor), caféer och restauranger (sikta på dem med rejäl uteservering, de behöver i högre grad mycket extra personal över sommaren), kiosker (typ glasskiosk, jordgubbsstånd, minigolfbana, etc.) och snabbmatsrestauranger. Har du idrottat mycket brukar det ibland behövas ledare till olika sommarlovsaktiviteter och läger men de rekryterar nog i första hand bland de ungdomar som redan är aktiva tränare eller spelare.
En hel del städföretag brukar ta in sommarjobbare också, ring runt och hör! Men du får nog skynda dig om du ska hinna fixa ett sommarjobb! Du kan också ringa till te x tidningstjänst om du kan tänka dig att dela ut morgontidningar på morgonen, finns tex cykeldistrikt. Jag sommarjobbade själv med det några somrar och även om man började väldigt tidigt (runt 3) så var man klar tidigt också (runt 6) och det var skönt att vara ledig resten av dagen sen.
Jag jobbade extra på ett bygge, när jag var 17. Skruvade upp spånskivor...