• Anonym (Kravlöst.)

Kravlöst förhållande.

Efter två långa förhållanden så är jag singel och vill inleda ett kravlöst förhållande.
    Jag vill inte bilda mig ännu.
    Någon kvinna här som går i samma tankar?

• Svar på tråden Kravlöst förhållande.
  • lessman

Ursäkta att jag svarar, jag är en man  men kände att jag ville svara, jag skulle också vilja ha ett kravlöst förhållande. Jag har aldrig varit tillsammans med någon, och vet inte allt vad det innebär att vara tillsammans.Att man respekterar varandra är en självklarhet. Om hon har oregelbundna arbetstider har jag inget emot det, man måste inte umgås varje ledig tid, alla helger osv, man finns ju kvar för varandra oavsett. Men ett kravlöst förhållande är inga problem för mig.

• Anonym (Kravlöst.)

Ni får gärna fråga mig vad ni vill.

• lessman

återkommer när jag kommer på ngt.

• lessman

När man har ett förhållande, förväntar sig partnern att man så småningom ska flytta ihop? Jag tror inte att jag skulle klara av att bo ihop med någon. På ett sätt skulle det kännas som att mamma skulle komma  och börja bestämma i min lägenhet. När man bor tillsammans är jag rädd för att det skulle börja bli tjat och gnat om allting till sist. Jag vill gärna ha ett förhållande, men jag är alldeles för egen och självgående för att dela precis allting med någon annan, jag är ju en van ensamvarg och trivs bäst så. Men precis allting måste inte vara på mitt sätt, men jag skulle nog inte klara a v att bo ihop med någon. Särbos vore nog det bästa alternativet.

• Anonym (Förhållande)

Vad är det då för krav i ett förhållande ni ryggar för?

Blir man kär så är man ju kär. Att typ höra av sig blir en självklarhet. Man vill vara trogen. Att flytta ihop är inget måste för någon. Vissa par älskar att vara särbo och för andra är det naturligt. Det behöver inte alls va tufft med en massa krav och förväntningar. Så länge man sköter om hemmet precis lika mycket. Alla det där sakerna ni tidigare gjorde själva är man ju två om. Bli inte tagen för given och ta inte någon för given så känns inte kraven som krav.

• fluu
    lessman skrev 2017-05-07 06:41:54 följande:

När man har ett förhållande, förväntar sig partnern att man så småningom ska flytta ihop? Jag tror inte att jag skulle klara av att bo ihop med någon. På ett sätt skulle det kännas som att mamma skulle komma  och börja bestämma i min lägenhet. När man bor tillsammans är jag rädd för att det skulle börja bli tjat och gnat om allting till sist. Jag vill gärna ha ett förhållande, men jag är alldeles för egen och självgående för att dela precis allting med någon annan, jag är ju en van ensamvarg och trivs bäst så. Men precis allting måste inte vara på mitt sätt, men jag skulle nog inte klara a v att bo ihop med någon. Särbos vore nog det bästa alternativet.

Du får väl börja med det där som kallas att talas vid för att veta hur en potentiell partner känner.... Och stå upp för dig själv och inte låta någon bestämma över dig( inte samma sak som att mötas och kompromissa...) det funkar ju liksom i jäkligt många förhållanden.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kravlöst.)
    Anonym (Förhållande) skrev 2017-05-07 06:55:36 följande:

Vad är det då för krav i ett förhållande ni ryggar för?

Blir man kär så är man ju kär. Att typ höra av sig blir en självklarhet. Man vill vara trogen. Att flytta ihop är inget måste för någon. Vissa par älskar att vara särbo och för andra är det naturligt. Det behöver inte alls va tufft med en massa krav och förväntningar. Så länge man sköter om hemmet precis lika mycket. Alla det där sakerna ni tidigare gjorde själva är man ju två om. Bli inte tagen för given och ta inte någon för given så känns inte kraven som krav.

Jag har haft ett antal bra fasta förhållanden med krav och det har gett mycket tillbaka, samt några kravlösa.
    Men nu så vill jag ha ett kravlöst förhållande.
  • Anonym (Förhållande)

Ja man vad ÄR ett kravlöst förhållande?

• Anonym (Kravlöst.)
    Anonym (Förhållande) skrev 2017-05-07 07:35:59 följande:

Ja man vad ÄR ett kravlöst förhållande?

Man träffas för sex . 
    Gosar.
    I ett fast förhållande ska man ta ansvar för varandra ,städa ,diska, vara tillsammans hela tiden, tycka om varandra.
    Jag är inte mogen för det nu.
  • lessman

den som jag gillar, ringer aldrig för att bara prata bort en stund, även fast jag ringer d o då o skickar sms. men jag ar förstått att prata i telefon är nog kanske inte henne s grej. eller så är hon kanske lite blyg när det kommer till det privata., men det är lit tråkigt att hon aldrig vill prata om något, skulle bli glad om hon gjorde det.

Svar på tråden Kravlöst förhållande.