Inlägg från: Bestemor |Visa alla inlägg
  • Bestemor

Homeopati arsenik

Homeopati är faktiskt bevisad bevisat botande mot sjukdomar. I t ex Tyskland sammarbetar dem vanliga sjukvården men homeopater.

För att få kalla sig diplomerad homeopat ska du ha en gedigen utbildning inom internmedicin.

Det tar ett par år att bli färdig homeopat och en utbildad homeopat ska kunna väldigt mycket om kroppen och dess funktioner.

De ska kunna mycket om sjukdomar och får aldrig någonsin föreslå att patienten avbryter kontakt med vanliga sjukvården vid svåra sjukdomar.

• Bestemor
    John22 skrev 2017-05-08 09:55:50 följande:

Jag är absolut full av ilska för homeopater och personer som förespråkar det, eftersom de skinnar folk på pengar och lurar bort dem från behandlingar som faktiskt kan hjälpa dem.

Nej, jag har ingen aning om vad du upplevde när du lekte med ditt glorifierade vatten, men jag vet att det inte läkte dig mer än på placebomässig nivå eftersom homeopati bevisligen inte fungerar ett dugg bättre än andra placebon.

Så du tror tyska sjukvården är dålig?

Det är en hel del som drabbats av cancer som åker till Tyskland, på grund av det lyckade samarbetet mellan kompetenta homeopater som jobbar på klinikerna där och den vanliga sjukvården.

Det kommer kanske till Sverige en vacker dag.

På samma sätt akupuktur har kommit för att stanna.

Tack vare att några inte var inskränkta, utan öppna för förändring, så har många bebisar blivit av med koliken som de skrek i timmar av.

Det finns de som kallar akupuktur humbug också.
  • Bestemor
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-08 19:37:27 följande:

Fast vid akupunktur så görs ju något till skillnad från homeopati. Dock har man testat att sätta nålarna på fel punkter och de fungerar ändå.

Om homeopati hade effekt, så skulle det finnas studier där det kunde påvisas. Att det "fungerar" i Tyskland handlar ju om att man för konventionell behandling samtidigt

Hur som helst har t ex akupuktur gjort att koliken går över på spädbarnet.

Nu måste vi anta att den tyska sjukvården inte lever på stenåldern utan faktisk vet vad den gör.

Den klassiska sjukvården botar inte alktid utan tar bort symtomen, slutar man ta medicinen, så kommer sjukdomen tillbaka.

Homeopata botar när rätt medel ges.

Skillnaden är att inga hemska biverkningar som nästan kan ta död på den sjuke som vid klasdisk sjukvård, det får nan inte av homeopatiska medel.
  • Bestemor
    Regndamen skrev 2017-05-09 07:38:38 följande:

Kan man bota cancer med homeopati med?

Man får inte bota cancer med homeopati.

Visste du inte det????
  • Bestemor
    Hugful80 skrev 2017-05-09 08:12:38 följande:

Ojoj, nu ska vi ta det lite lugnt. Att påstå att homeopati botar cancer är farligt. Men visst, jag hakar på.

Jag har inte påstått att homeopati botar cancer, kvacksalverilagen förbjuder att ens påstå att man kan det.

1. Vad har du för källa till ditt påstående?

2. Om nu folk blivit friska genom ett samarbete mellan homeopater och klassisk sjukvård, vad har du för bevis att det var homeopatikan och inte enbart den riktiga sjukvården som botade den sjuke?Absolut. Jag bland annat. Akupunktur har funnits runt 5000 år och fortfarande finns det ingen vetenskaplig studie som visar att akupunktur fungerar bättre än placebo. Det är också humbug.

Vid vid cellgiftbehandling dödas cancerceller och som du vet dödas även andra celler, det är ingen statshemlighet.

Homeopatin kompleterar den klassiska sjukvåden.

Jag kommer inte ihåg de latinska orden, men ungefär liknande botar liknande.

Om du googlar så hittar du i information om hur homeopater och läkare i Tyskland samarbetar. Inte svårt alls att hitta källor på det jag påstår
  • Bestemor
    Regndamen skrev 2017-05-09 08:23:28 följande:

Jag frågade inte om man får det eller inte. Tror du att man kan bota cancer med homeopati?

Svår fråga det där.

Däremot är jag 100% att jag hade vänt mig till en homeopat för att få hjälp som komplement till den klassiska sjukvården.

Min pappa dog av lungcancer. Aspetsrelaterat den klassiska sjukvården klarade inte bota, bara cellgifter och mängder med morfin.

Det hade inte varit mitt val. Jag hade helt klart testat homeopati för symtomen.
  • Bestemor
    Regndamen skrev 2017-05-09 20:32:45 följande:

Jag rekommenderar dig att enbart använda homeopati om du får cancer.

Jag vet vad homeopati är.

Har olika medel, med olika potenser hemma.
  • Bestemor
    Fennyxx skrev 2017-05-09 22:33:25 följande:

Homeopati förbjuds inte eftersom det är för många som tjänar pengar på att luras. Homeopaternas utspädda avdunstade vatten är verkligen inte gratis, detta är en lönsam jätteindustri. Det ironiska är att homeopatilurade ofta har som argument att "big pharma" ljuger för att tjäna pengar...

Om det vore så enkelt, så hade det ju räckt med ett ämne och sedan bara kallat det olika namn.

En prövning av ett homeopatisk medel går till ungefär som sjukvårdes mediciner.

Skillnaden är väldigt enkelt förklarat, att det som de känner, t ex svår frossa, med feber och värk i kroppen, blir det som medlet använts för ( många mer symtom) ett sådant medel kan användas vid t ex influensa.

Materia medica är väldigt utförligt, ännu utförligare än fass.

Tror du att det bara är placebo, så köp Bryonia eller varför inte Lachesis eller pulsatilla.

De är billiga, ta sedan 4-5 piller en gång om dagen, efter det skulle det vara väldigt intressant att höra hur du känner dig.
  • Bestemor
    Aniiee skrev 2017-05-10 00:56:07 följande:

Varför skulle man betala för vitsippor? De finns ju i uppsjö i hela sverige.....

Men du vet att det finns växter som används som medicin eller droger va eller har du fullständigt missat det?
  • Bestemor
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-10 07:11:15 följande:

Exakt, de sommar effekt inkluderades i skolmedicinen.

Homeopatiska läkemedel är ju dessutom så utspädda att det inte finns nån aktiv substans, så hur ska det kunna fungera?

Det finns aktiv substans i dem. I alls speciellt konstigt.

Jag förstår inte riktigt problemet, ju högre potens det är, så tar man pillren mindre ofta, kanske 2 gånger i veckan.

Vid nya eller akuta som t ex bihåleinflammation tar man om övriga symtom stämmer silicea D6 eller D12.

En burk kostar drygt 100 kronor och inget man blir fattig på.

Ett besök hos en homeopat kostar omkring 600 kronor, ett besök tar första gången 1 timme, på det ska skatt betalas, försäkring och hyra för mottagningen, majoriteten av dem som jobbar med sådant gör det absolut inte för att bli rika, för det blir de inte.
  • Bestemor
    Hugful80 skrev 2017-05-10 17:43:15 följande:

Hej igen, Bestemor.

C30 är ju ingen ovanlig benämning inom homeopatin. Hur ser du själv på exempelvis vitsippa eller arsenik som späds ut 30 gånger, varje gång med en faktor av hundra? Alltså har urtinkturen spätts ut 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 gånger. Hur mycket tror du av vitsippan eller arseniket återstår i slutprodukten?

Vad har du fåt de siffrorna från?

sv.m.wikipedia.org/wiki/Homeopati

Här har du en kritisk länk, inte ens de kommer upp till dina siffror.
Svar på tråden Homeopati arsenik