Inlägg från: Regndamen |Visa alla inlägg
  • Regndamen

Homeopati arsenik

Kan någon visa på en enda människa som blivit frisk från cancer eller andra allvarliga sukdomar med enbart homeopati?

• Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-08 23:54:26 följande:

Hur som helst har t ex akupuktur gjort att koliken går över på spädbarnet.

Nu måste vi anta att den tyska sjukvården inte lever på stenåldern utan faktisk vet vad den gör.

Den klassiska sjukvården botar inte alktid utan tar bort symtomen, slutar man ta medicinen, så kommer sjukdomen tillbaka.

Homeopata botar när rätt medel ges.

Skillnaden är att inga hemska biverkningar som nästan kan ta död på den sjuke som vid klasdisk sjukvård, det får nan inte av homeopatiska medel.

Kan man bota cancer med homeopati med?
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-09 07:54:23 följande:

Man får inte bota cancer med homeopati.

Visste du inte det????

Jag frågade inte om man får det eller inte. Tror du att man kan bota cancer med homeopati?
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-09 09:39:20 följande:

Vid vid cellgiftbehandling dödas cancerceller och som du vet dödas även andra celler, det är ingen statshemlighet.

Homeopatin kompleterar den klassiska sjukvåden.

Jag kommer inte ihåg de latinska orden, men ungefär liknande botar liknande.

Om du googlar så hittar du i information om hur homeopater och läkare i Tyskland samarbetar. Inte svårt alls att hitta källor på det jag påstår

Tror du att vatten då skyddar dessa andra celler så att de inte dör? Tror du på magi?
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-09 19:46:57 följande:

Svår fråga det där.

Däremot är jag 100% att jag hade vänt mig till en homeopat för att få hjälp som komplement till den klassiska sjukvården.

Min pappa dog av lungcancer. Aspetsrelaterat den klassiska sjukvården klarade inte bota, bara cellgifter och mängder med morfin.

Det hade inte varit mitt val. Jag hade helt klart testat homeopati för symtomen.

Jag rekommenderar dig att enbart använda homeopati om du får cancer.
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-09 21:45:48 följande:

Jag vet vad homeopati är.

Har olika medel, med olika potenser hemma.

Då går du inte och får riktig sjukvård hoppas jag. Håll dig till homeopatin.
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-10 06:59:47 följande:

Men du vet att det finns växter som används som medicin eller droger va eller har du fullständigt missat det?

Men det är ju bara vatten kvar. I det fallet växter verkligen används och ger resultat så finns växten kvar i medlet.
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-10 15:29:04 följande:

Det finns aktiv substans i dem. I alls speciellt konstigt.

Jag förstår inte riktigt problemet, ju högre potens det är, så tar man pillren mindre ofta, kanske 2 gånger i veckan.

Vid nya eller akuta som t ex bihåleinflammation tar man om övriga symtom stämmer silicea D6 eller D12.

En burk kostar drygt 100 kronor och inget man blir fattig på.

Ett besök hos en homeopat kostar omkring 600 kronor, ett besök tar första gången 1 timme, på det ska skatt betalas, försäkring och hyra för mottagningen, majoriteten av dem som jobbar med sådant gör det absolut inte för att bli rika, för det blir de inte.

Du tror alltså att ju mer man späder ut något desto starkare blir det?
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-10 19:05:04 följande:

Vad har du fåt de siffrorna från?

sv.m.wikipedia.org/wiki/Homeopati

Här har du en kritisk länk, inte ens de kommer upp till dina siffror.

Tror du att saker blir starkare ju mer man späder ut dem? Barför svarar du inte på det?
  • Regndamen
    Charliemagne skrev 2017-05-13 03:13:37 följande:

Snubblade över den här tråden när jag letade efter något annat men detta räddade min kväll ju! Du är min nya hjälte Hugful80. ????

Jag vill också gärna se källor på att humbugeologi funkar.

Det kanske kan hjälpa min katt! Den dog för ett halvår sedan, men om jag spär ut en annan katt i vatten runt 10^60 gånger och häller över stackars Nisse så borde det bli okej väl? Lika botar ju lika!

Ett annat sätt är att begrava den i en in?iankyrkogård.
  • Regndamen
    Charliemagne skrev 2017-05-13 11:55:46 följande:

Menar du att homeopati inte kan rädda honom? ????

Jag tror på begravningen. Det funkar.
Svar på tråden Homeopati arsenik