Kan deras far hålla på så här??
Du måste ju förklara för barnen att han är psykiskt sjuk och inte kan rå för att han funkar som han gör.
Du måste ju förklara för barnen att han är psykiskt sjuk och inte kan rå för att han funkar som han gör.
Sen tänker jag att det i det här läger med en psykiskt sjuk pappa är viktigare att skydda barnen än att lämna bort dem på umgänge. Vad händer den dagen Gud säger åt honom att han likt Abraham ska offra sina barn?
Inget obevakat umgänge till en psykotisk människa som är omedicinerad för Guds skull.
Ja jo kan ju försöka.. men i barnen skola och kompiskrets brukar de skämta & säg "haha han är ju psyk" eller "hon är psyksjuk" vilket innebär att man är konstig och störd. Därför måste jag försöka förklara för de på ett sätt som är bra. Han är ju deras pappa vilket betyder att de identifierar sig som hälften honom. Vill inte att barnen tror att de också då är "konstig och störd"
Jag har funderat på det väldigt mkt. . Barnen får bestämma själva om de vill träffa sin pappa från och med ett tag tillbaka.. och nu har de valt att bara träffa honom når timmar men vill inte sova hos honom och vill inte bo hos honom.
Jo jag är medveten om det och de ska inte behöva känna som de gör. Men samtidigt så vill de träffa sin pappa men å andra sidan kan t.e.x dottern inte sluta prata om pappa och allt som är jobbigt kring honom. Det känns som om hon bara mår sämre och sämre.. Hon säger att "jag förstår inte varför pappa säger att Gud har sagt att han ska flytta till *******, det känns inte bra när han säger så". Barnen väljer ju att träffa honom och vara med honom. De har sagt att de vill vara med honom i sommar t.ex. så jag kan inte och vill inte hindra de från det. Men samtidigt känns det inte bra för oss att inte veta hur mycket han egentligen säger till barnen om Gud osv. Barn är lojala och de vet att ju mer de säger som är konstigt om deras pappa desto större reaktioner. Så jag blir orolig för att de håller inne med mycket. Hela denna situation med deras pappa är så fruktansvärd jobbig och svår..