• Nmg

2017 SEMESTER MED BARN/BEBIS TIPS

Bra tråd!

Jag ska oxå utomlands i juni med en 10

Månaders så tar åt mig tipsen här inne. Är det nån som har erfarenhet av Uv tält?

Vi kommer befinna oss på hotellområdey mest vid poolen men om man går ner till stranden så finns ju parasoll där oxå. Räcker detj med det eller ska man ha uv tält? Vet inte om min då blivande 10 mån kommer att vilja sitta i ett tält ens. Har sett ett smidigt tält att ta med men den känns väldigt liten, finns lite större oxå men de ska man hålla på och sätta upp osv känns så krångligt.

• Nmg

Tack för svar

Ja det är lite så jag tänker, hade han varit mindre så hade jag tagit med den men det är ju när han är 10 mån så är det nog bra med en parasoll och solstol vi ska till Kreta

Anonym (K) skrev 2017-05-14 16:04:51 följande:

Det onödigaste vi har packat med! På Nya Zeeland använde vi det några gånger men som du säger, ingen unge vill sitta där och häcka ner det finns sand och vatten utanför. Vår yngsta var 7-9 månader då och blev skitsur de gånger vi envisades med att ha honom där. Anledningen att vi ändå försökte var för att det inte fanns någon skugga på stränderna där. De är så stora (breda och djupa) så det blir för långt att lägga sig under nåt träd och sen gå ner till vattnet. Barnen ville ju ändå leka i sanden så det var ju där vi satt. Där fanns varken solstolar eller parasoll men vi köpte ett eget billigt parasoll som vi tryckte ner i sanden så vi iaf hade lite skugga där barnen lekte. Det lämnade vi kvar när vi reste vidare. I Thailand och på Bali finns det en massa skugga. Träd och palmer som skuggar (men ligg inte under palmer med bruna kokosnötter, de kan trilla ner när som helst!) eller så hyr man solstolar och parasoll. Sen på med uv-kläder och smörj med 50+ när det är dags att bada/leka i vattenbrynet. Våra barn har inte bränt sig på hela resan som snart har varat i fem månader. Så skit i uv-tältet! Det är bara jobbigt att släpa på och är sjukt otympligt att packa. Kanske mest för att vi har ryggsäckar iofs men ändå. :)

Svar på tråden 2017 SEMESTER MED BARN/BEBIS TIPS