• Skrollan16

Sjukskriven

Hej

Jag är sjukskriven för stress depression. Gick rakt in i väggen för 7v sedan hade migrän varje dag o fysiskt sätt sa kroppen ifrån. Jag är sjukskriven till 10/5 är det att hag börjar jobba 11/5 eller 10/5? Till saken hör att jag orkar inte jag vet inte hur det ska gå till jag vill men inte kroppen. Äter citalopram men könner mig fortfarande så dålig. Hur ska jag kunna övertyga min läkare som ville att jag skulle börja redan förra veckan men drt gick inte? Va har jag rätt till? Vill jobba men orkar inte kroppsligt..

• Svar på tråden Sjukskriven
  • Alexi

Är sista dagen på läkarintyget 10 maj så börjar du jobba den 11 maj.

Du måste ju ha en dialog med din läkare angående behandling. Är det sjukskrivning, läkemedel, terapi som behövs?

Och rekommendationerna är sällan att vara heltidssjukskriven särskilt länge vid psykiska problem så läkaren kanske vill att du ska jobba deltid?

Vad var anledningen till att du blev dålig?

• Anonym (sjukskriven sen l)

Ta makten över ditt liv och insistera på sjukskrivning och berätta hur det inte funkar att jobba. Sök annan läkare om den vägrar eller anmäl för att inte ta dig på allvar. Man kan anmäla till patientnämnden bl a!

• Holma
    Anonym (sjukskriven sen l) skrev 2017-05-07 21:03:54 följande:

Ta makten över ditt liv och insistera på sjukskrivning och berätta hur det inte funkar att jobba. Sök annan läkare om den vägrar eller anmäl för att inte ta dig på allvar. Man kan anmäla till patientnämnden bl a!

Är ju ändå inte läkaren som avgör om sjukskrivningen blir godkänd , just för dessa problem är det i nästan omöjligt att få fk att godkänna längre än några veckor
Svar på tråden Sjukskriven