• Anonym (Vill inte)

sex vid långt äktenskap

Ni som varit gifta/ tillsammans i mer än 7-8 år
    Hur ofta har ni sex?
    Jag har minskad sexlust och för
    Mig hade det varit okey med 1-2 ggr i månaden.
    Men om mannen får välja hade han velat ha sex 3-4 ggr i veckan och när jag säger nej så blir han sur.

• Svar på tråden sex vid långt äktenskap
  • CatMan

Man. Tillsammans med min fru i snart 14år. Gift i 6.

Vi har inte längre sex. Senast vi låg med varandra var för snart 5 år sedan.

Har slutat försöka tända lågan.

• Anonym (Oftare)

Är särbo och vi har sex när vi ses dvs 4-5 g/v. Har du frågat dig varför du inte tänder på din man och varför du inte har lust? Blir han sur även när du tillfredställer honom med mun/händer?
    Jag gillar sex och mår bra av det och hade min man velat haft sex så sällan som några g/månad under en längre period utan att jobba på orsaken till minskad lust hade jag förmodligen avslutat förhållandet.

• Anonym (Gifta 10 år)

Tillsammans i 13.

Vi kör 3-5ggr/ om hon inte har mens.
    Ibland har hon inte lust men det inget man inte kan tända igång med en oljemassage  av hela kroppen, hon får det även när vi inte har sex ;)

• Anonym (Gifta 10 år)

En bra grej är att försöka samsas på mitten någonstans till att börja med om du vill 2ggr/ månad och han 3-4ggr veckan till kanske att ni har 1g/vecka.

Är allt bra annars i eran relation? 

• Anonym (Gifta 10 år)
    Anonym (Gifta 10 år) skrev 2017-05-08 11:59:01 följande:

Tillsammans i 13.

Vi kör 3-5ggr/ om hon inte har mens.
    Ibland har hon inte lust men det inget man inte kan tända igång med en oljemassage  av hela kroppen, hon får det även när vi inte har sex ;)

Det skall vara 3-5ggr/vecka 
  • Anonym (J)

Sambo i 7 år. Jag har "nyss"fött barn så sist vi hade sex var två månader sen. Annars är det olika, ibland har vi sex 2 gånger per månad, ibland 1 gång per dag. Beror mycket på hur jobbig dagen har varit med barnen. Ofta är man ju helt slutkörd på kvällarna och kan inte ens tänka tanken på sex :)

• Anonym (Gift 7 år idag)

Tillsammans i 14 år och förra året låg vi 6,3 gånger per månad och 8 av 10 ggr är det jag som tar initiativet. Ett rimligt önskescenario hade varit 2-3 ggr/ve eller gärna mera. Vi är mellan 44-49 år.

• Anonym (MJ)

Gift i 11 och tillsammans i 15. Kanske 3-4 grr/mån. Pratar om att vi borde försöka få till oftare, men det blir inget av det. Vet inte om intresset finns hos någon av oss, det kanske är mer pliktskylldigt vi gör det "för att man gör sånt om man är ihop" Tror mycket är att vi är olika och vill olika saker i sängen. Det blir lätt att man blir mycket goda vänner i längre förhållanden och då försvinner lust och intresse.

• Anonym (50)

Par i 50-årsåldern, varit gifta drygt 20 år. För oss blir det varannan vecka ungefär.

• PeterGB3G
    Anonym (Gift 7 år idag) skrev 2017-05-08 12:28:15 följande:

Tillsammans i 14 år och förra året låg vi 6,3 gånger per månad och 8 av 10 ggr är det jag som tar initiativet. Ett rimligt önskescenario hade varit 2-3 ggr/ve eller gärna mera. Vi är mellan 44-49 år.

Du för noggrann bok över detta? 6.3/4=1.5. Du vill alltså göra det oftare? Är du man eller kvinna?
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden sex vid långt äktenskap